• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Hesge

    Hej alla!

    Jag har inte varit inloggad här sedan i februari då jag övergick till en gravidgrupp på Facebook istället då det är så smidigt med appar osv.

    190929 kl 04.30 föddes vår Milton på 3342 ge och 51 cm. Fullt frisk tack och lov, men med en jättetuff start i livet för oss alla.

    Är det någon som vill fortsätta prata via Facebook Messenger istället? Eller skapa en grupp på Facebook?

  • Anonym (chockad!)
    Hesge skrev 2020-02-21 11:13:47 följande:

    Hej alla!

    Jag har inte varit inloggad här sedan i februari då jag övergick till en gravidgrupp på Facebook istället då det är så smidigt med appar osv.

    190929 kl 04.30 föddes vår Milton på 3342 ge och 51 cm. Fullt frisk tack och lov, men med en jättetuff start i livet för oss alla.

    Är det någon som vill fortsätta prata via Facebook Messenger istället? Eller skapa en grupp på Facebook?


    Jag gör gärna det då jag inte gillar fl och deras hemsida så mkt.
  • Anonym (chockad!)
    September89 skrev 2020-03-20 21:25:17 följande:

    Hur går det för er alla här? Min flicka blir 7 månader imorgon!! Tiden vara rinner iväg!


    Allt är bra här. Min dotter är 6.5 månad nu och det är full fart. Roligare ju äldre de blir ????????
  • September89
    Anonym (chockad!) skrev 2020-03-20 22:32:04 följande:

    Allt är bra här. Min dotter är 6.5 månad nu och det är full fart. Roligare ju äldre de blir ????????


    Haha eller hur! Tänker hela tiden "detta är roligaste åldern!" Men så fortsätter det bara att vara roligt hela tiden haha.
  • Anonym (chockad!)

    Länge sedan man hörde av alla! Hur går det?


    Här är lillan drygt 7 månader och det är full fart!! Inte en lugn stund. Har senast veckorna kommit in i nån jättetråkig period dock där hon är väldigt gnällig, missnöjd, tjurig, kramsjuk och väldigt närhetstörstande. PÅ detta har hon också kommit in i den berömda "blyga" perioden då hon börjar gråta åt alla som tittar på henne typ haha haha


    Var på 7 mån kontroll för ca 2 v sedan och hennes fontanell är ihopväxt. Det var den redan vid 5 månader, tyvärr, så nu är vi lite nojiga. De sa att vi måste vara uppmärksamma på förändring på huvudform, beteende och utveckling, men svårt tycker jag. Nån annan vars barn är samma?

  • Anonym (Orolig och stressad)

    Hej. Här är det rörigt. Jag har haft problem med ångest och depression så jag har börjat gå och prata med en kurator. Utöver detta så har hela corona situationen skapat extra stress. Min pappa är i riskgrupp och min mans pappa och mamma är också riskgrupp. Sedan har mannens pappa precis opererats för cancer.

    På det så har vi även lyckats få springmask här hemma :(

    Så nu ska vi behandlas men jag är så osäker då lillan inte ska behandlas och jag ammar fortfarande men läkaren sa att jag kunde behandlas. Men är orolig för riskerna. :(

  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2020-04-14 10:11:38 följande:

    Länge sedan man hörde av alla! Hur går det?

    Här är lillan drygt 7 månader och det är full fart!! Inte en lugn stund. Har senast veckorna kommit in i nån jättetråkig period dock där hon är väldigt gnällig, missnöjd, tjurig, kramsjuk och väldigt närhetstörstande. PÅ detta har hon också kommit in i den berömda "blyga" perioden då hon börjar gråta åt alla som tittar på henne typ haha haha

    Var på 7 mån kontroll för ca 2 v sedan och hennes fontanell är ihopväxt. Det var den redan vid 5 månader, tyvärr, så nu är vi lite nojiga. De sa att vi måste vara uppmärksamma på förändring på huvudform, beteende och utveckling, men svårt tycker jag. Nån annan vars barn är samma?


    Hej, lite sent svar men men.

    Vad läskigt att själv behöva bedöma angående fontanellen! När ska dom helst växa ihop annars då?

    Tycker allt verkligen blir roligare och roligare varje vecka! Jag har börjat inse att det nog var kolik sonen hade första tiden, och jag mådde fruktansvärt dåligt. Nu har allt vänt och det är underbart att vara med honom :)

    Han är nu precis över 7 månader korrigerat och så otroligt framåt, pigg och vaken. För 1,5 vecka sen började han krypa och nu ställer han sig upp mot precis alla möbler, inte en lugn stund, phu! Han älskar mat och får alltid sitta och plocka med egna bitar av vår mat när vi äter, mycket populärt.
  • September89
    Jojjans skrev 2020-05-03 16:13:25 följande:

    Hej, lite sent svar men men.

    Vad läskigt att själv behöva bedöma angående fontanellen! När ska dom helst växa ihop annars då?

    Tycker allt verkligen blir roligare och roligare varje vecka! Jag har börjat inse att det nog var kolik sonen hade första tiden, och jag mådde fruktansvärt dåligt. Nu har allt vänt och det är underbart att vara med honom :)

    Han är nu precis över 7 månader korrigerat och så otroligt framåt, pigg och vaken. För 1,5 vecka sen började han krypa och nu ställer han sig upp mot precis alla möbler, inte en lugn stund, phu! Han älskar mat och får alltid sitta och plocka med egna bitar av vår mat när vi äter, mycket populärt.


    Åh, jag tycker också att det bara blir roligare och roligare!

    Visst EC:ade ni er pojke? Hur har det gått? Vi har precis börjat med potta för vår tjej som nu är 8 månader. Till och med det är roligt haha! Vi kör inte stenhårt men när vi är hemma rutinpottar vi efter mat och sömn och försöker lära oss signalerna :)
Svar på tråden Bf September 2019