• bra03
    Äldre 1 Jan 20:45
    381 visningar
    4 svar
    4
    381

    BR och Toys R us

    Alltså ärligt att dessa leksakskedjor lägger ned år väl ändå bara bra. Bara massa skräp, blinkande och låtande ljud och tv skärmar överallt i butikerna. Ofta ung rätt okunnig personal. Lika mysigt att handla där som att gå på lekland.

    Gynnar hellre bra mindre fristående leksakshandlare i fysiska butiker i centrumkärnorna. Som oftast värnar om tvalitet och god service.

    Att dessa hemska leksakslador och otyg i större köpcentrum gått i KK är det bästa som hänt 2018.

  • Svar på tråden BR och Toys R us
  • Äldre 1 Jan 21:51
    #1

    Jag kan inte låta bli att tänka på alla dessa människor som idag inte har ett arbete...

    Hellre att butikerna finns kvar än att alla dessa människor bli arbetslösa, du har ett val att inte gå in i butikerna men de har inte lyxen att gå till ett arbete imorgon.

    Tråkigt att du känner art du måste skriva ett sådant här inlägg.

  • Äldre 2 Jan 06:33
    #2
    legomum skrev 2019-01-01 21:51:09 följande:
    Jag kan inte låta bli att tänka på alla dessa människor som idag inte har ett arbete...

    Hellre att butikerna finns kvar än att alla dessa människor bli arbetslösa, du har ett val att inte gå in i butikerna men de har inte lyxen att gå till ett arbete imorgon.

    Tråkigt att du känner art du måste skriva ett sådant här inlägg.
    Exakt! 
  • bra03
    Äldre 2 Jan 09:10
    #3

    Ja fast anledningen till att dom inte har jobben kvar är ju att värre handlar i butiker och att allt fler väljer näthandel framför fysiska butiker.

    Sen att man väljer att ta jobb på en skräpkedja där bolaget inte har sitt huvudkontor i Sverige är mer riskfyllt. Jag tror att det bara är en tidsfråga innan ex Zara eller Lidl och slår igen, Så länge människor väljer andra köpmönster än att handla i fysiska butiker så kommer fler att mista sina jobb

  • Äldre 2 Jan 10:21
    #4

    Visst handeln förändras.

    Men jämför med när siba och onoff gick i kk. Då fanns mängder med stora kedjor som snabbt plockade upp alla köpare. Priserna ändrades inte och massor av nya butiker poppade inte upp och gick i kk heller. Som väldigt troligt att det kommer att bli med leksaksaffärerna. Det kommer vara mängder med folk som kommer öppna nya butiker som tror att när de stora kedjorna är borta så kan de slå och överleva.

    Sedan kan du ju fundera över hur priserna kommer att bli i resterande leksaksbutiker. För även om det finns näthandelnså har den inte tagit över än.

    Affärer med huvudkontor i andra länder... nämn istället några kedjor som har sina hk i Sverige.

    Sist men inte minst. Det du kallar skräp kan vara guld för andra så ta en tanke på att där du handlar ditt kan vara skräp för mig. Inte hör du mig trycka ner dig och dia val med nedsättande ord.

    Ge andra den respekten som du själv får av mig.

Svar på tråden BR och Toys R us