• Äldre 2 Jan 13:36
    226231 visningar
    641 svar
    +1
    641
    226231

    Prata symtom INNAN bim

    Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

    Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

    Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

    Har bim den 11/1

  • Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Äldre 2 Jan 13:41
    #1
    +1

    Jag har samma som du! Är idag på äl+5 och har många likheter med när jag blev gravid med mina döttrar. Mina bröstvårtor tar kål på mig just nu och de känns verkligen som jag är gravid :O har även utöver de du skrivit fått halsbränna som jag fick dem andra gångerna med. Kan ju passa på att dela två bilder jag tycker är intressanta om de du skrev med hormoner!

  • Äldre 5 Jan 20:35
    #2

    Spännande! Jag är på äl + 7 idag och vet att vi prickade in ägglossningen ganska bra. Jag har sen dess haft känningar i främst vänster (vad jag tror är) äggstock och det håller fortfarande i sig, mer intensivt för varje dag som går. De senaste dagarna har jag även mått illa och varit väldigt trött och yr. Höll på att somna mitt i maten igår, haha!

    Vi vill så gärna ha en liten och både jag och sambon är så otåliga och vill börja testa nuuu <3

    Har ni testat tidigt någon gång och det visade sig vara plus?

  • Äldre 5 Jan 20:43
    #3

    Glömde skriva att jag varit SÅ uppblåst! Det är jag fortfarande men det verkligen både syns och känns.

  • Äldre 5 Jan 21:58
    #4
    Keabro skrev 2019-01-05 20:35:42 följande:

    Spännande! Jag är på äl + 7 idag och vet att vi prickade in ägglossningen ganska bra. Jag har sen dess haft känningar i främst vänster (vad jag tror är) äggstock och det håller fortfarande i sig, mer intensivt för varje dag som går. De senaste dagarna har jag även mått illa och varit väldigt trött och yr. Höll på att somna mitt i maten igår, haha!

    Vi vill så gärna ha en liten och både jag och sambon är så otåliga och vill börja testa nuuu <3

    Har ni testat tidigt någon gång och det visade sig vara plus?


    Jag har plussat som tidigast på äl+11 så ska hålla mig tills dess denna gången med haha. Är på äl+8 så vi är jätte nära varandra! Har ömma bröst och molande värk som kommer o går. Mådde även galet illa i natt :O men inget idag. När tänker du testa?
  • Äldre 5 Jan 23:55
    #5

    Hej jag är på äl+8 idag! Roligt att ni upplever era symtom, jag känner tyvärr inget förutom molande värk i magen sen någon dag tbx) kan ha det trots lång tid före mens ibland). Hoppas ändå på att det tog sig ;)

  • Äldre 6 Jan 08:55
    #6
    Bamsetosse skrev 2019-01-05 23:55:05 följande:

    Hej jag är på äl+8 idag! Roligt att ni upplever era symtom, jag känner tyvärr inget förutom molande värk i magen sen någon dag tbx) kan ha det trots lång tid före mens ibland). Hoppas ändå på att det tog sig ;)


    Spännande! Ja hoppas de tog sig för dig! Kan ju inte sluta att jämföra mina tidiga symtom nu med mina tidiga symtom vid mina andra graviditeter xD
  • Äldre 6 Jan 09:29
    #7
    Minmillis skrev 2019-01-05 21:58:39 följande:

    Jag har plussat som tidigast på äl+11 så ska hålla mig tills dess denna gången med haha. Är på äl+8 så vi är jätte nära varandra! Har ömma bröst och molande värk som kommer o går. Mådde även galet illa i natt :O men inget idag. När tänker du testa?


    Sambon vill så gärna vara med och testa och han börjar jobba klockan 06.00 varje vardag. Så våran plan är väl kanske att vänta till nästa lördag då jag är på dag äl + 14 så man har lite tid att smälta det tillsammans om det nu skulle vara ett plus :D . Om inte mensen har kommit då vill säga .. hoppas den inte kommer!
  • Äldre 6 Jan 10:59
    #8
    Keabro skrev 2019-01-06 09:29:31 följande:

    Sambon vill så gärna vara med och testa och han börjar jobba klockan 06.00 varje vardag. Så våran plan är väl kanske att vänta till nästa lördag då jag är på dag äl + 14 så man har lite tid att smälta det tillsammans om det nu skulle vara ett plus :D . Om inte mensen har kommit då vill säga .. hoppas den inte kommer!


    Önska jag också kunde ha is i magen o vänta xD men de går inte :O sambon börjar jobba kl 8 och jobbar nära så vi ska göra tester tillsammans på morgonen! Borde ju vänta till bim men kan inte hålla mig haha
  • Äldre 6 Jan 14:14
    #9
    Minmillis skrev 2019-01-06 10:59:05 följande:

    Önska jag också kunde ha is i magen o vänta xD men de går inte :O sambon börjar jobba kl 8 och jobbar nära så vi ska göra tester tillsammans på morgonen! Borde ju vänta till bim men kan inte hålla mig haha


    Vi vill göra nu men han går upp kl 5 och det orkar inte jag när jag jobbar kväll haha!

    Uppdatera och skriv om du ska testa! Har du fått några fler symptom?

    Jag ser stjärnor för jag är yr och har fortfarande en molande värk i "tjejmagen". Samt mår såå illa på kvällen.
  • Äldre 6 Jan 16:04
    #10

    Hej hoppar in här.

    Känner att jag kanske håller på att bli lite tokig och googlar för mycket. ????

    Prickat ÄL och har BiM 10/1

    Sen ca 6 dagar efter ÄL har jag haft en svag molvärk, sen i förrgår BiM -6 så har jag kraftiga smärtor i både mage å rygg, halsbränna, illamående, värmesvallningar, kroppen är helt matt och jag blir yr när jag reser mig.

    Geavid, missfall på G eller bara en förkylning på gång.

    Har ju såklart testat för tidigt (BiM -7) så det visade ingenting.

    Får väll bara härda ut 4 dagar till men känns så länge när man mår uselt ????

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim