• Äldre 2 Jan 16:59
    11515 visningar
    156 svar
    156
    11515

    Letrozol 2019

    Någon annan som tar Letrozol för att bli gravid och vill följas mot ett plus? :)
    eller någon som tagit Letrozol och vill dela med sig av sina erfarenheter? 

    Jag och min sambo har försökt bli med barn i drygt ett år. Vi har precis avslutat en fertilietsutredning som inte visar på ngt fel. Jag har haft ganska oregelbunden menstruation ca  28-49 dagar. Dock har de senaste månaderna sedan jag börjat med rosenrot, munkpeppar och progersteralll har jag haft 4 cyklar på 30 dagar med positivt ägglossningtest på dag 18. Men ingen bebis ändå :(

    Alltid fått utslag på ägglossningstester, dock alltid haft ganska kort luetalfas så nu ska jag prova Letrozol och hoppas verkligen det ska hjälpa oss. .

    Tog precis min sista tablett, är på mensdag 7 idag. 

  • Svar på tråden Letrozol 2019
  • Äldre 3 Jan 02:41
    #1

    Heej har 2 barn sen innan med pergotime så nu försöker vi med bebis nr 3 .

    Men denna gång för första gången tar jag letrozole .

    Tagit min kur och har varit på ultraljud för att kolla äggblåsorna hade en mogen runt 16 mm så fick jag ta sprutan ovitrille .

    Imorgon har de gått 2 veckor så tänkte testa och se om de blir någon plus ..

    Har samma problem som dig oregelbundet mens.

  • Äldre 3 Jan 06:31
    #2

    Heej! Jag vill väldigt gärna prata!

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år och utredningen hittar inga fel. Fick du reda på ditt amh värde?

    Vi är inne på vårt andra letrozolförsök denna månad, är just nu på äl + 9!

    Ska du på något vul ? :)

  • Äldre 3 Jan 19:13
    #3

    Hej 

    och tack för svar :) 

    Vad spännande, håller tummarna att det går vägen! 

    Får alla ovitrille  spruta? de har inte sagt ngt om den till mig. Men har förstått att det är många som får den. Måste man be om att få den? 

    Tar du några kosttillskott eller tänker på ngt annat under tiden? 

  • Äldre 3 Jan 19:16
    #4

    Hej Becca90

    Åh vad spännande. När har du tänkt testa?

    Vad sa dom på vul? Har du tagit ovitrille? 

    Jag ska på vul på måndag. Känner mig lite smånervös.. Hoppas så himla mkt att det ska gå vägen. 

  • Äldre 3 Jan 19:28
    #5

    Hade AMH på 2,2. Vad har ni haft? :)

  • Äldre 3 Jan 19:38
    #6

    Precis börjar på ännu en kur med letrozol! Tidigare gånger har medicinen inte hjälp, men högre dos denna gång så vi hoppas!

  • Äldre 3 Jan 19:46
    #7
    MariaLilli skrev 2019-01-03 19:16:58 följande:

    Hej Becca90

    Åh vad spännande. När har du tänkt testa?

    Vad sa dom på vul? Har du tagit ovitrille? 

    Jag ska på vul på måndag. Känner mig lite smånervös.. Hoppas så himla mkt att det ska gå vägen. 


    Hahaha redan testat 2 gånger hehe! Men igen imornbitti.

    Gick bara på vul första försöket. Då hade jag en blåsa på 18 mm och snart en treskiktad slemhinna. Fick ovitrelle som jag tog och jag testade falskt positivt i 14 dagar efter sprutan.. den ska egentligen gå ut efter 10 dagar.

    Denna gång blev det varken vul eller ovitrelle :) men mitt ägg verkar ha släppt ändå!

    Det går nog bra på vul! Vilken cykeldag sk du dit?
  • Äldre 3 Jan 19:48
    #8
    MariaLilli skrev 2019-01-03 19:28:58 följande:

    Hade AMH på 2,2. Vad har ni haft? :)


    Det är ju jättebra!! Hur gammal är du?

    Jag är 28 och hade 1,5!
  • Äldre 22 Jan 07:55
    #9

    Hej! Hoppar gärna in här. Hur har det gått för er alla?

    Jag har pcos och två barn med pergotime nu försöker vi med en trea.

    Tog tre kurer i höstas och fick göra uppehåll blev då gravid men det var ett utomkveds och dock operera bort äggledaren. Nu är jag inne på andra cykeln efter utomkveds så ska börja ta pergotime när mensen kommit.

  • Äldre 22 Jan 21:00
    #10
    becca90 skrev 2019-01-03 19:48:08 följande:
    Det är ju jättebra!! Hur gammal är du?

    Jag är 28 och hade 1,5!
    Är det? :) Jag är också 28, fyller snart 29. 
    Läkaren säger att allt ser bra ut och vi nog borde bli gravida snart, men man börjar ju bli orolig att de aldrig kommer gå :( på ngt sätt hade de varit skönt om det fanns ngt som förklarade att det inte funkade. 
    becca90 skrev 2019-01-03 19:48:08 följande:
    Det är ju jättebra!! Hur gammal är du?

    Jag är 28 och hade 1,5!
Svar på tråden Letrozol 2019