• Äldre 3 Jan 12:13
    12653 visningar
    1110 svar
    1110
    12653

    Farmen 2019

    Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

  • Svar på tråden Farmen 2019
  • Äldre 7 Jan 21:44
    #51
    Linnis92 skrev 2019-01-07 21:34:41 följande:

    Ujujuj, vad säger man.. lär bli livat på farmen i år. På ett sätt känns de synd att killarna kom in för de drog verkligen ned stämningen till botten


    Kan bara hålla med. Killarna drog ner stämningen. :(
  • Äldre 7 Jan 22:12
    #52
    flygrl skrev 2019-01-07 21:42:37 följande:
    Det kommer bli tufft för alla men dom du nämner kommer definitivt få det extra tufft när dom redan nu gnäller över grundläggande saker. Får se om det blir några avhopp... :/

    Du verkar ju ha dom rätta färdigheterna för Farmen men insikt nog att inte anmäla dig. ;) Själv e jag uppvuxen i betongen så har inga såna färdigheter direkt. Fast jag älskar djur! :)
    Men jag skulle inte gå bra ihop med en viss typ av person som gärna söker sig till såna program dvs narcissister och intrigmakare. Dessutom gillar jag inte stå i centrum på det där viset. :/
    Jag gillar heller inte stå i centrum. 
    Jag har varit mobbad sen lekskolan till gymnasiet så nä jag skulle inte platsa i såna här sammanhang.
  • Äldre 7 Jan 22:24
    #53
    Johannus skrev 2019-01-07 20:16:41 följande:

    Ja det kommer att bli massor med tjafs om allt arbete som finns på gården.
    Två killar unga som redan tycker att allt är jobbigt, varmt, inte duschat på två dagar säger den ene!!!! Varför söka sig in i programmet? Om han och den iranska tjejen anser att deras viktigaste uppgift här i livet är att vara kliniskt rena och sminkade då borde dem inte sökt med.

    Och han Tobias som sa att han hade kommit dit för att ha semester! Sola och bada. Hade nog varit bra om någon annan av tjejerna varit storbonde och sagt direkt vad som gäller. Stina är alldeles för snäll.

    Kim kommer att få problem för att han tror att han är starkast och bäst. Undra bara hur bra han är i kunskap?

    Maria kommer nog redan under denna vecka försöka ta ledarskapet av Stina. (tror jag).


    Håller helt med dig. 
  • Äldre 7 Jan 22:28
    #54

    Jag tror att jag ger upp att se farmen på tv, får titta på tv4play i fortsättningen. Det har gått två (?) avsnitt och jag har redan glömt bort att titta när det sänds på tv. Jag tror helt ärligt att mitt minne är obefintligt... 

    Tycker i alla fall hittills att deltagarna har väldigt olika personligheter. Men tv4 parar väl ihop olika personligheter med flit för att det ska bli lite drama av något slag? Jag undrar om det kommer brinna något i år... det är i mina ögon ingen omöjlighet i alla fall...

  • Äldre 7 Jan 22:46
    #55
    Johannus skrev 2019-01-07 22:12:25 följande:

    Jag gillar heller inte stå i centrum. 

    Jag har varit mobbad sen lekskolan till gymnasiet så nä jag skulle inte platsa i såna här sammanhang.


    Jag förstår dig. Har också vart mobbad i skolan. :/
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-07 22:28:50 följande:

    Jag tror att jag ger upp att se farmen på tv, får titta på tv4play i fortsättningen. Det har gått två (?) avsnitt och jag har redan glömt bort att titta när det sänds på tv. Jag tror helt ärligt att mitt minne är obefintligt... 

    Tycker i alla fall hittills att deltagarna har väldigt olika personligheter. Men tv4 parar väl ihop olika personligheter med flit för att det ska bli lite drama av något slag? Jag undrar om det kommer brinna något i år... det är i mina ögon ingen omöjlighet i alla fall...


    Själv kommer jag varva mellan tablå-TV och C More beroende på vilket som passar bäst för stunden. Kan du inte använda mobilen för att påminna dig om att kolla på Farmen och/eller sätta upp lappar? Bara en tanke.

    Det e säkert ett väldigt medvetet pusslande med personer från TV4s sida för att få ut max drama ur det hela. Aldrig att dom enbart skulle välja ut personer med samma bakgrund och lågmäld personlighet. Och i ärlighetens namn vill vi väl inte heller ha det så. OK, rena svin och mobbare går fetbort för mig men jag vill ju det ska hända lite också. ;)
  • Äldre 8 Jan 03:33
    #56
    flygrl skrev 2019-01-07 22:46:28 följande:

    [...]Själv kommer jag varva mellan tablå-TV och C More beroende på vilket som passar bäst för stunden. Kan du inte använda mobilen för att påminna dig om att kolla på Farmen och/eller sätta upp lappar? Bara en tanke.

    Det e säkert ett väldigt medvetet pusslande med personer från TV4s sida för att få ut max drama ur det hela. Aldrig att dom enbart skulle välja ut personer med samma bakgrund och lågmäld personlighet. Och i ärlighetens namn vill vi väl inte heller ha det så. OK, rena svin och mobbare går fetbort för mig men jag vill ju det ska hända lite också. ;)


    Jo, absolut kan jag ha alarm i mobilen. Det fungerar ju för de flesta, men mitt minne är som en krattas (dvs obefintligt) så även om jag har alarm 5min innan det börjar och skriver som "titel" att jag ska titta på Farmen kommer jag stänga alarmet och tänka "jag gör det snart" för att glömma bort det :/ lappar vore något, kanske kan tapetsera hela hemmet med dem, fast risken finns väl att jag slutar läsa på dem då men jag kommer titta på tv:n om jag bara kommer ihåg det :)

    Javisst rena svin och mobbare går totalbort här med. Efter att själv varit mobbad önskar man ingen annan samma skit liksom. Nä, gud vad tråkigt det hade blivit om alla var blyga, lugna, introverta personer som ska vara alla till lags hela tiden... något måste det hända om det ska vara kul, men inom rimliga gränser. Jag trir absolut att det finns en mening bakom vilka som är utvalda att delta.
  • Äldre 8 Jan 18:41
    #57
    flygrl skrev 2019-01-07 20:59:28 följande:
    Tack! Roligt att se flera bekanta ansikten eller rättare sagt användare i tråden. smile5.gif

    Ja, det e flera där man undrar om dom e helt obekanta med Farmen. Varför öht söka till ett program där det går ut på driva en bondgård och dessutom med gammaldags metoder om man har sån inställning som grabbarna som mest verkar villa lata sig. Och Mahsa med sina hygien & skönhets issues sen...hur ska hon klara sig? :/
    En tuffare storbonde hade sagt ifrån på direkten men Stina e väl alldeles för snäll & konflikrädd va det verkar. Tror hon kommer få det tufft faktiskt.

    Och Kim verkar väl rätt vettig än så länge men lite väl stöddig kanske. Jag e alltid lite skeptisk mot såna som snackar om att dom e bäst och kommer sopa banan med alla redan innan det hela kommit igång ordentligt. :/

    Mina favoriter så här långt e...kattungarna. Dom e ju så söööta. smile1.gif
    Ja, det är roligt att se bekanta användare i tråden

    Håller med i det övriga.
  • Äldre 8 Jan 18:44
    #58
    Johannus skrev 2019-01-07 21:09:41 följande:
    Jag undrar hur det går för Mahsa och det unga killarna när det börjar tryta på rena underkläder och dem måste börja tvätta dem för hand med tvål. Tror nog att dem aldrig tvättat kläder för hand.
    Och ännu jobbigare blir det när det knappt finns någon mat och man ändå måste upp och jobba.
    Blir nog några som självmant går ur programmet innan det är slut.

    Jag skulle inte kunna vara med i programmet för jag skulle inte klara att vara utan kaffe och mjölk och jag kan inte dricka färsk mjölk då jag bara tål lättmjölk. Sen är jag rökare också så nä skulle inte söka med trotts att jag är uppväxt med kor, kalvar, får och grisar. Katter och hund. Vet hur man sågar och hugger ved. Vet hur man fiskar. Älskar att sitta och meta i timmar.
    Ja, det ska bli intressant att se hur Nahsa och grabbarna fixar det.

    Jag skulle inte heller kunna vara med, jag måste dricka kaffe på morgon. Annars får jag en galen huvudvärk.
  • Äldre 8 Jan 18:45
    #59
    Linnis92 skrev 2019-01-07 21:34:41 följande:
    Ujujuj, vad säger man.. lär bli livat på farmen i år. På ett sätt känns de synd att killarna kom in för de drog verkligen ned stämningen till botten
    Det gjorde killarna onekligen.
  • Äldre 8 Jan 18:47
    #60
    flygrl skrev 2019-01-07 21:42:37 följande:
    Det kommer bli tufft för alla men dom du nämner kommer definitivt få det extra tufft när dom redan nu gnäller över grundläggande saker. Får se om det blir några avhopp... :/

    Du verkar ju ha dom rätta färdigheterna för Farmen men insikt nog att inte anmäla dig. ;) Själv e jag uppvuxen i betongen så har inga såna färdigheter direkt. Fast jag älskar djur! :)
    Men jag skulle inte gå bra ihop med en viss typ av person som gärna söker sig till såna program dvs narcissister och intrigmakare. Dessutom gillar jag inte stå i centrum på det där viset. :/
    Det kan nog bli avhopp, det gnälls så mycket redan

    Kattungarna är också mina favoriter
Svar på tråden Farmen 2019