• Äldre 3 Jan 12:13
    12632 visningar
    1110 svar
    1110
    12632

    Farmen 2019

    Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

  • Svar på tråden Farmen 2019
  • Äldre 10 Jan 03:14
    #91

    Hej igen allihop!:)

    Eftersom Stina vill ha kvar båda så borde hon välja Kim eftersom han är säker på att slå ut bensin helst av killarna och kommer då tillbaka.

    En sak som slog mig efter första avsnittet är att dom valt lite mer efter kvalite i år. Förra årets farmare var ju inkompetenta människor som knappt klarade av nånting.

    Tjejerna drog igång direkt med hästhagen och visste precis vad dom gjorde och arbetade väldigt bra. Stor skillnad mot förra året.

  • Äldre 10 Jan 10:43
    #92
    flygrl skrev 2019-01-09 17:32:40 följande:
    Så e det.

    Så e det nog. Det krävs att man e frisk och kan hugga i. Inger blir nog inte långvarig på Farmen. :/

    Tycker det e mer än en av killarna som har lite små taskig attityd mot kvinnor men när det gäller Göran va det inte så att han kritiserade Stina utan dra in att hon e kvinna? Att han kritiserade mer i sak så att säga? Min poäng e att om en man kritiserar en kvinna måste det inte nödvändigtvis handla om sexism. Fast jag kanske minns fel.
    Tobias verkar inte ha någon trevlig kvinnosyn.
  • Äldre 10 Jan 10:44
    #93
    Linnis92 skrev 2019-01-09 18:50:52 följande:
    Vet inte vem av dom som sa att "så här blir det när fruntimmer styr" eller liknande. Kändes som en kommentar från stenåldern, haha. Ska bli spännande att se fortsättningen kväll.
    Tror att det var Tobias som sa det.
  • Äldre 10 Jan 10:45
    #94
    Johannus skrev 2019-01-09 20:34:01 följande:
    Det flesta av killarna har sagt att " så här blir det när fruntimmer styr"


    Tycker inte att alla killarna har sagt så.
  • Äldre 10 Jan 10:46
    #95
    Linnis92 skrev 2019-01-09 20:48:00 följande:
    Vad tror ni för i morgon? Vem blir förstekämpe?
    Tror att det blir Kim.
  • Äldre 10 Jan 10:47
    #96
    Johannus skrev 2019-01-09 21:34:15 följande:
    Jag tror Stina väljer Kim för hon tror att det blir styrka, men ingen av oss eller dem vet vad han kan i kunskap. Om han i sin tur väljer Alex som det pratats så tror jag att Alex nog också är bra i styrka, men samtidigt hoppas jag att Alex åker ut.
    Det är svårt att veta vad de kan i kunskap.
  • Äldre 10 Jan 10:48
    #97
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-09 22:30:31 följande:

    Tittar ikapp både gårdagens och dagens avsnitt nu och jag förstår inte Alexander. Åka hem efter två dagar för att han inte förväntade sig att gruppen skulle vara så och för att han saknar familjen. Jag känner bara: Har du ens tittat på Farmen innan din kokosnöt?! Liksom, för tusan... kan han inte räkna ut med sin egen hjärna (han var egenföretagare också va?) att det kommer bli bråk och att han kommer vara utan familjen? Jag stör mig redan på honom... 

    De två killarna som svarade att "vi tänker inte göra ett skit, vi är inte här för att arbeta" eller vad det nu var. Där undrar man ju också lite om de öht sett Farmen tidigare...

    Sedan de två tjejerna, Inger och Masha. Jag stör mig som tusan på dem, utan vettig anledning. Men det började i deras bråk... jag förstår inte hur de redan hunnit börja bråka... 

    Och Stina, hon sa själv att det inte är kul att leda gruppen nu , nej, vem tycker det är kul att leda en grupp med massor av bråk? Det borde hon ju också kunnat räkna ut för egen maskin. 

    Jag kom och tänka på att det var ju extremt varmt i somras. Så det kan säkert ha påverkat någons sätt att agera... men det är fortfarande ingen ursäkt för att bete sig hur som helst. 

    Aja, alla har säkert redan sett och pratat om detta. 

    Angående första/andrakämpevalet har jag ingen aning om vad jag tror. Jag har inte lärt mig alla namn heller. Men hur vissa agerar nu kommer säkert få konsekvenser senare i spelet. 


    Bra sammanfattning.
  • Äldre 10 Jan 10:49
    #98
    Deceree1 skrev 2019-01-10 03:14:36 följande:
    Hej igen allihop!:)
    Eftersom Stina vill ha kvar båda så borde hon välja Kim eftersom han är säker på att slå ut bensin helst av killarna och kommer då tillbaka.
    En sak som slog mig efter första avsnittet är att dom valt lite mer efter kvalite i år. Förra årets farmare var ju inkompetenta människor som knappt klarade av nånting.
    Tjejerna drog igång direkt med hästhagen och visste precis vad dom gjorde och arbetade väldigt bra. Stor skillnad mot förra året.
    Ja, det är skillnad i kunskap om att bygga m.m.
  • Äldre 10 Jan 10:50
    #99
    Johannus skrev 2019-01-09 23:02:54 följande:
    Jag tror att det som söker in söker för att dem tror att vinstpengarna är lätt att få och tänker inte på oavsett dem sett tidigare års Farmen eller inte att det innebär att jobba, slita och ha lite mat. Verkar inte som någon av dem är fiske intresserade ännu heller, ingen söker örter eller bär. 
    Många av killarna är väl med i tv för att visa sin styrka i tävlingarna, men även styrka innebär att dem måste skaffa mat för att orka jobba och tävla. Vinsten kommer inte i fickan utan hårt arbete.

    Så kan det mycket väl vara.
  • Äldre 10 Jan 10:51
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-10 00:44:34 följande:
    Ja så kan det nog vara. 
    Ja, det är konstigt att de inte blivit fiskeintresserade öht än... 

    ----------------
    Efter att jag funderat ytterligare lite till tycker jag att det är konstigt att Kim ska låtsas att hans finger är brutet när det inte är det (eller missuppfattade jag något?). Om de andra får reda på det kommer dem definitivt vända det mot honom. Och som jag skrev i början av tråden är jag redo att hata vilt främmande människor nu... jag hatar inte, men jag gillar Kim mindre. 

    Även Inger. Äsch, tror inte jag gillar någon av dem speciellt mycket och tycker ingen gjort "rätt" hela tiden. Men jag kan verkligen inte släppa det med Kims finger nu... 
    Jag tror också att det här med fingret kan slå tillbaka mot Kim.
Svar på tråden Farmen 2019