• Äldre 3 Jan 12:13
    12632 visningar
    1110 svar
    1110
    12632

    Farmen 2019

    Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

  • Svar på tråden Farmen 2019
  • Äldre 11 Jan 00:27
    flygrl skrev 2019-01-10 23:56:31 följande:
    Alex, Tobias och Rasmus har jobbat med skjulet men också gnällt konstant och kört med offerkofta om att det bara e dom som jobbar. Dom beter sig otroligt omoget. Göran har synpunkter på storbonden men jobbar flitigt va jag kan se och gnäller inte konstant. Kim e ju en klippa som jobbar hårt utan och gnälla det minsta och verkar se till lagets bästa.
    Jag håller med dig att Göran inte ska åka ut. Hoppas att han vågar säg till åt killarna mer. 
    Kim är duktig, men jag får inte som något grepp om han hur han är som person...bara lite att han verkar som själv god.

    Rasmus, Tobias och Alex verkar jobbar, men som sagt gnälliga (jobbigare än tjejerna) som annars i det tidigare programmet så har det varit tjejerna som gnällt.

  • Äldre 11 Jan 04:53

    Gör min del spelar de ingen roll vem av Alex, Tobbe eller Rasmus (får Kim välja Rasmus?) Som åker ut, tycker inte att någon av de tre är speciellt roliga. Tobbe är väl de jag känner att jag helst blir av med från tv-rutan, såå mycket gnäll!!! Alex också. Rasmus är falsk. De tycker att dom är dom ända som jobbar - fast jag tycker nog att tjejerna jobbar på betydligt bättre. Av det vi får se så är det också killarna som pratar mest skit och sprider osämja - brukar ju vara tjejernas roll.

  • Äldre 11 Jan 05:40

    Någon pratade om Farmen 2018 (för övrigt tror min hjärna fortfarande att det är 2018 -.-) och jag vill också göra det. Något måste jag ju ha att göra när jag inte kan sova

    Jag minns inte vad som hände iofs så det kanske blir lite problematiskt (och OT från Farmen 2019). Men generellt tyckte jag dem alla betedde sig barnsligt. Det var, som någon sa, typ bara massa bråk och tjafs för att inte ens nämna gruppindelningen. Vissa var givetvis mognare, men jag tycker att de drogs ner till samma tönt-nivå som de övriga (för att "man måste ge igen").

    Juste ja, mobbningen. Förra säsongen var full av mobbning, och om det blir samma i år tror jag faktiskt inte jag kommer vilja fortsätta titta. Är det något jag är riktigt allergisk emot är det mobbning (det grundar sig säkert i mina egna upplevelser). Speciellt när det är vuxna individer som står bakom det, barn har ingen anledning att mobba, men många saknar konsekvenstänk. (De flesta) Vuxna däremot har konsekvenstänk och fungerande hjärnor. De borde kunnat lista ut själva att det dem håller på med är mobbning och inget annat. (För att vara lite ond.. hoppas de såg sig själva i tv sen och skämdes riktigt jäkla mycket över sitt vidriga beteende!)

    En person fastnade i alla fall i mitt minne: Göteborgaren, en kille, typ 20-22 tror jag och pratade "riktig" göteborgska. Jag minns honom som dubbelmoralisk. Han sa typ "jag vill inte bråka med någon och jag kommer inte snacka skit bakom ryggen någon" för att sedan göra precis det han sa att han inte skulle göra...

    Helt ärligt vet jag inte om förra säsongen egentligen är så mycket att se, det kändes typ som att vara mitt emellan två parter i en pajkastning.

    Jag tror inte jag kan tillägga så mycket om Farmen 2019 just nu, gårdagens avsnitt har jag inte sett än, men ska se det senare idag. Dock kan jag lista ut lite av det ni skrivit här men jag ska inte yttra mig för mycket om det innan jag sett programet...

    (Ännu mer OT: Jag borde skriva om Farmen på nätterna! Jag blev trött av detta :)

  • Äldre 11 Jan 11:36
    Johannus skrev 2019-01-10 20:17:21 följande:
    Börjar fundera om någon åker ut oavsett att Kim blev förste kämpe och ska välja andre kämpe och tävla eftersom 2 st redan har gått ut självmant.

    Jag hoppas i alla fall att Kim väljer Alex och att han åker ut då han gnäller om allt och inget. Som han säger jag måste göra allt. Pyttsan alla jobbar på med nåt.
    Han får gärna välja Tobias, har svårt för honom.
  • Äldre 11 Jan 11:37
    Deceree1 skrev 2019-01-10 21:06:19 följande:
    Jag tyckte det dom första dagarna när det bara va tjejerna. Jag förklarade ju det med hästhagen. Jag föreslår att du kollar på förra säsongen då du kommer att märka att skillnaden är enomrm. De kunde verkligen ingenting. De va helt inkompetenta och handlingsförlamade.

    Nu såg ju inte jag förra omgången av Farmen men tycker du verkligen det e så mycket kvalité över årets deltagare? Särskilt bland killarna e det väl lite si & så med det tycker iaf jag. :/Instämmer. Det va ju han som sa det där med att ?såhär blir det när fruntimmer styr?. :/Japp, det va det.Jag håller med.[/quote]
    Ja, grabbarna är det lite si och så med.
  • Äldre 11 Jan 11:38
    lövet2 skrev 2019-01-10 22:54:32 följande:
    Det verkar vara fler latmaskar bland killarna än bland tjejerna. Lite ovanligt i Farmen! Hoppas i alla fall att inte Kim åker ut, för jag tycker han är lite tjyvrolig. Jag tror han fejkade fingerskadan lite för att få en fördel i tvekampen.
    Ja, det är lite ovanligt att det är så.
  • Äldre 11 Jan 11:40
    flygrl skrev 2019-01-10 23:56:31 följande:
    Alex, Tobias och Rasmus har jobbat med skjulet men också gnällt konstant och kört med offerkofta om att det bara e dom som jobbar. Dom beter sig otroligt omoget. Göran har synpunkter på storbonden men jobbar flitigt va jag kan se och gnäller inte konstant. Kim e ju en klippa som jobbar hårt utan och gnälla det minsta och verkar se till lagets bästa.
    Här håller jag med dig helt och hållet.
  • Äldre 11 Jan 11:41
    Deceree1 skrev 2019-01-11 00:26:42 följande:
    Har du inte sett förra säsongen då har du missat nåt:) herregud alltså! Det va botox och löshår blandat med missbrukare och annat pack. Ingen av dom hade kunskap om nåt. Om inte annat så kan du få dig ett gott skratt. Elaka som satan va dom me och mobbade. Ingen i produktionen satte stopp för mobbingen, ja de va hemskt. De va så fruktansvärt synd om en tjej när de andra mobbade henne. De delade upp sig i två gäng från dag ett som hatade varann. En riktigt cool kille vann iaf.
    Ja, mobbingen var obehaglig förra säsongen.
  • Äldre 11 Jan 11:42
    Linnis92 skrev 2019-01-11 04:53:27 följande:
    Gör min del spelar de ingen roll vem av Alex, Tobbe eller Rasmus (får Kim välja Rasmus?) Som åker ut, tycker inte att någon av de tre är speciellt roliga. Tobbe är väl de jag känner att jag helst blir av med från tv-rutan, såå mycket gnäll!!! Alex också. Rasmus är falsk. De tycker att dom är dom ända som jobbar - fast jag tycker nog att tjejerna jobbar på betydligt bättre. Av det vi får se så är det också killarna som pratar mest skit och sprider osämja - brukar ju vara tjejernas roll.
    Tror inte att Kim kan välja Rasmus.
  • Äldre 11 Jan 11:43
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-11 05:40:23 följande:
    Någon pratade om Farmen 2018 (för övrigt tror min hjärna fortfarande att det är 2018 -.-) och jag vill också göra det. Något måste jag ju ha att göra när jag inte kan sova smile5.gif

    Jag minns inte vad som hände iofs så det kanske blir lite problematiskt (och OT från Farmen 2019). Men generellt tyckte jag dem alla betedde sig barnsligt. Det var, som någon sa, typ bara massa bråk och tjafs för att inte ens nämna gruppindelningen. Vissa var givetvis mognare, men jag tycker att de drogs ner till samma tönt-nivå som de övriga (för att "man måste ge igen").

    Juste ja, mobbningen. Förra säsongen var full av mobbning, och om det blir samma i år tror jag faktiskt inte jag kommer vilja fortsätta titta. Är det något jag är riktigt allergisk emot är det mobbning (det grundar sig säkert i mina egna upplevelser). Speciellt när det är vuxna individer som står bakom det, barn har ingen anledning att mobba, men många saknar konsekvenstänk. (De flesta) Vuxna däremot har konsekvenstänk och fungerande hjärnor. De borde kunnat lista ut själva att det dem håller på med är mobbning och inget annat. (För att vara lite ond.. hoppas de såg sig själva i tv sen och skämdes riktigt jäkla mycket över sitt vidriga beteende!)

    En person fastnade i alla fall i mitt minne: Göteborgaren, en kille, typ 20-22 tror jag och pratade "riktig" göteborgska. Jag minns honom som dubbelmoralisk. Han sa typ "jag vill inte bråka med någon och jag kommer inte snacka skit bakom ryggen någon" för att sedan göra precis det han sa att han inte skulle göra...

    Helt ärligt vet jag inte om förra säsongen egentligen är så mycket att se, det kändes typ som att vara mitt emellan två parter i en pajkastning.

    Jag tror inte jag kan tillägga så mycket om Farmen 2019 just nu, gårdagens avsnitt har jag inte sett än, men ska se det senare idag. Dock kan jag lista ut lite av det ni skrivit här smile1.gif men jag ska inte yttra mig för mycket om det innan jag sett programet...

    (Ännu mer OT: Jag borde skriva om Farmen på nätterna! Jag blev trött av detta :)
    Hoppas att det inte blir någon mobbing denna säsong.
Svar på tråden Farmen 2019