• Svar på tråden Farmen 2019
  • kokosnötmjölk
    Deceree1 skrev 2019-01-16 09:40:14 följande:

    Jag tänker faktiskt ofta på att jag undrar hur jag skylla bete mig om jag vore med i Farmen. Man vill ju gärna tro att man skulle vara snäll, ödmjuk och arbetsam o hjälpa andra när det behövs..

    men frågan är om man inte själv skulle hamna i konflikter ( även om man inte tror det)


    Jag har också funderat på hur jag skulle bete mig om jag var med i farmen och har kommit fram till att jag definitivt inte hade betett mig bra alla dagar i veckan. Jag tror inte att jag är den som skulle starta konflikter, men jag hade definitivt inte kunnat hålla mig ifrån alla konflikter. Jag ser mig själv faktiskt som ganska ödmjuk, men jag skulle tycka att arbetet var urtrist och jag hade förmodligen varit en plåga för alla andra. Min personlighet är rätt mycket om man säger så, och det hade nog blivit för mycket för vissa, speciellt mtp omständigheterna i farmen (dålig mat, hårt jobb, dålig sömn mm). 

    Jag har kommit fram till att jag är bra på att kolla på farmen och hata/snacka skit om vilt främmande människor som deltar i farmen. Men att delta i farmen, det ska jag definitivt inte göra. 
  • kokosnötmjölk

    Jag tror definitivt inte de kommer hinna klart med uppdragen denna veckan. Inte efter att ha sett dagens avsnitt i alla fall (finns på tv4play). 

    Btw, vem tror ni Alexander väljer som 1a kämpe? Och vem tror ni 1a kämpen väljer som 2a kämpe? 

    Själv vet jag inte vad jag ska tro, allt verkar vara lite av en röra med konflikter nu. Men jag har tänkt lite på grenen kunskap i tinget (eller vad det heter, där de gör upp om vem som stannar och vem som åker), blir inte det rätt skevt iomed att någon ska välja ut frågorna? Till exempel kan ju producenterna välja ut frågor de tror är till fördel för just den som de vill ha kvar, till skillnad från sågen eller styrka där det är helt upp till kämparna vem som vinner. 

  • Nandez
    Deceree1 skrev 2019-01-16 09:04:33 följande:
    Man får inte glömma att livet på Farmen inte är en dans på rosor. De är hungriga, trötta och griniga av för lite mat. Det är klart att det blir konflikter om man inte får i sig mat. Själv äter jag sweitzernöt när jag kollar på farmen :)
    Men däremot behöver de ju inte vara nedlåtande om vad kvinnor kan o inte kan. Det är bara dumt. O det kommer dom att få äta upp tror jag.
    Jag hoppas också att Kim åker ut. Jag kan inte ens titta på honom. Jag tycker att han är grotesk. Stöddig o kan överhuvudtaget inte läsa av de sociala koderna.
    Det är nog ganska tufft liv de lever.
  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-15 22:40:17 följande:
    Jag har tydligen tittat ikapp lite av torpet nu också och kan ju inte säga annat än att mitt hat mot Kim växt sig större. Att han på torpet börjar prata om dem på farmen som om han är hjälten, han gjorde allt rätt etc och att de tog ut honom för att de är idioter utan hjärnor... nej. Sånt är jag inte speciellt förtjust i. Jag gillar inte hans personlighet och tycker helt ärligt att han bara har snackat skit på torpet hittills. 

    De andra torpet-deltagarna kan jag inte säga något illa om. De verkar verkligen som en liten underbar torpet-familj på fyra pers. Hoppas verkligen torpet-deltagarna tar ut Kim snabbast möjligast. 
    --------------
    Btw, vet någon om/hur man kan lägga in en spoiler här? Alltså skriva något som man måste klicka på en "knapp" för att öppna? Det skulle vara bra om det gick... (inte för att jag har en aning om vad jag ska använda det till men... bra och ha kunskap typ) 
    Vet inte riktigt hur det fungerar med spoilers.
  • Nandez
    Johannus skrev 2019-01-15 23:18:56 följande:
    Ja Maria kan vara inflyttad eller så har hennes föräldrar bara pratat svenska. Oftast uppe i Norrbotten så är en av föräldrarna finsktalande och det blir då brytning av finsk/svenska som jag har. När jag flyttade till södra Sverige så frågade många om jag var från Finland dock inte numera efter 15 år får jag den frågan.


    Svårt det där med dialekter ibland.
  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-16 02:44:05 följande:
    Jag hade inte sett avsnittet innan så jag svarar nu. Det verkar dragit igång med mer tjafs och bråk nu och mångas temperament verkar blivit lite "vildare". Om de kommer bråka och tjafsa lär det bli mycket energi och tid som går åt till det och då tror jag inte att de hinner klart med alla uppgifterna. Minns jag inte fel var det ganska många uppdrag de fick också. 

    Jag kan ha missuppfattat något, men Kim sa ju att de andra på torpet att de andra på farmen ville ha ut honom och att han förlorade med ett poäng mot sin motståndare och fick sig själv att lite framstå som en hjälte. Han fick det enligt mig även att framstå som att alla de andra ville ha ut honom fast det ju inte alls var så, Stina sa ju jättetydligt att hon inte ville att han skulle åka ut. 

    Jag håller med dig om att hoppas på att Maria vinner nu så att Kim åker ut. 

    Jag hittar inte heller spoiler funktionen så då finns den nog inte. Men den hade varit bra att ha, vi får hoppas att det kommer en till nästa år :) 

    För att svara på något som inte var till mig, om jag inte missminner mig för mycket tillhörde Tornedalen Finland en gång i tiden och invånarna i den svenska delen av Tornedalen har enligt lag rätt att vid kontakter med myndigheter prata finska. Så ja, jag skulle gissa på att det är väldigt många som pratar finska till vardags och även har det som modersmål. 
    Ja, hoppas att Maria fixar detta.
  • Nandez
    Deceree1 skrev 2019-01-16 09:40:14 följande:
    Jag tänker faktiskt ofta på att jag undrar hur jag skylla bete mig om jag vore med i Farmen. Man vill ju gärna tro att man skulle vara snäll, ödmjuk och arbetsam o hjälpa andra när det behövs..
    men frågan är om man inte själv skulle hamna i konflikter ( även om man inte tror det)
    Tror inte att det skulle vara något för mig.
  • Nandez
    Deceree1 skrev 2019-01-16 14:57:07 följande:
    Toroaregänget verkar mysiga alla fyra. Tråkigt om Kim förstör det nu.
    Tycker jag med.
Svar på tråden Farmen 2019