• Svar på tråden Farmen 2019
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2019-01-20 23:57:57 följande:
    Ja, de första jag tänkte om torpet ( förutom att folket va genommysiga ) va att det va så fint och hemtrevligt. På farmen verkar de vara så skitigt och slitet och trasigt. Borde de inte vara tvärtom?
    Jag förstår att Torpet är finare än Farmen då det 4 som ska vara där ska över huvud taget orka vara där.

    Undrar nu om Stina får stanna kvar där nu när Maria åkte hem för dem ska vara 4 hela tiden. Nå förr eller senare åker hon ut.
  • kokosnötmjölk
    lövet2 skrev 2019-01-20 22:39:45 följande:

    Jag fattar inte riktigt grejen med Stina. Mahsa grälar med alla. Klagar, skriker åt folk och gör sig osams med dem. Vad gör då killarna? Jo, de försöker få ut Stina, för de tänker att det är hennes fel att Mahsa är bråkig. Om Stina inte är där, så kommer Mahsa att bli en snäll flicka. Tja, nu åkte Stina. Blir alla glada och nöjda då?


    Jag förstår inte heller grejen med Stina. Förutom att vissa säkert inte kan släppa det som skedde förra veckan och stör sig på Stina iomed att hon var storbonde förra veckan, men det är ju ändå inte Stinas fel att Masha ställer till scener av bråk. 
    Johannus skrev 2019-01-20 23:38:59 följande:

    Jag tycker att detta med Torpet måste vara trist för dem som sökt sig till Farmen och måste sitta på ett Torp och slå ut alla från farmen. Det tar hur lång tid som helst att för den som vinner komma till Farmen och då kanske man inte är motiverat att vara kvar.

    Hade varit bättre att den som först slås ut från Farmen får vänta på nästa och tävla med den som kommer sen.

    Verkar som att det kommer tre nya till Farmen så Torparna får verkligen vänta att en av dem kan vara med i spelet.

    Vad tänker ni om Torpet?


    Jag håller med om att det måste vara väldigt trist att vara på Torpet så länge. Men de får ju vissa uppdrag, som de säker får för att de ska ha något att göra. Och är det inte så att ju mer de jobbar ju mer belöningar får dem? Alltså finns det ju en liten anledning för dem att jobba. 

    Det är ju även trist att det bara är en av fyra av de fyra som är sist kvar på Torpet som får chansen att komma in i Farmen sedan. Vilket ju måste vara ganska omotiverande att veta att chansen att faktiskt komma med i den "riktiga" Farmen är så liten när man sökt för att delta i Farmen och inte Torpet. 
    Deceree1 skrev 2019-01-20 23:57:57 följande:

    Ja, de första jag tänkte om torpet ( förutom att folket va genommysiga ) va att det va så fint och hemtrevligt. På farmen verkar de vara så skitigt och slitet och trasigt. Borde de inte vara tvärtom?


    Jag tror att det beror på att Farmen ska drivas som på 1800-talet, dvs även inredningen är som den var på 1800-talet. Medans torpet inte ska drivas som det var på 1800-talet utan mer är till för att ge de utslagna en extra chans för att fighta sig tillbaka in i Farmen typ. 
  • Deceree1

    Jag minns ett år när Hampus o feministen ( minns ej namnet) fick komma till ett skjul som inte ens hade fyra väggar. De måste ju ha varit hemskt.

    Spännande med utmanarna. Alltid lika kul att se minerna o reaktionerna på farmarna när dom kommer in.

  • Nandez
    lövet2 skrev 2019-01-20 22:39:45 följande:
    Jag fattar inte riktigt grejen med Stina. Mahsa grälar med alla. Klagar, skriker åt folk och gör sig osams med dem. Vad gör då killarna? Jo, de försöker få ut Stina, för de tänker att det är hennes fel att Mahsa är bråkig. Om Stina inte är där, så kommer Mahsa att bli en snäll flicka. Tja, nu åkte Stina. Blir alla glada och nöjda då?
    Det fattar inte jag heller vad som är grejen med Stina.
  • Nandez
    Deceree1 skrev 2019-01-20 23:35:53 följande:
    Det gjorde min me. De va omöjligt att få igång den igen. Men va han skällde, Paolo. Det såg ut som om han tittade mest på Stina o hennes kompis när han skällde. Har han varit så arg nån gång innan?
    Tyckte att han skällde på alla.
  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-21 01:01:44 följande:
    Jag förstår inte heller grejen med Stina. Förutom att vissa säkert inte kan släppa det som skedde förra veckan och stör sig på Stina iomed att hon var storbonde förra veckan, men det är ju ändå inte Stinas fel att Masha ställer till scener av bråk. 

    Jag håller med om att det måste vara väldigt trist att vara på Torpet så länge. Men de får ju vissa uppdrag, som de säker får för att de ska ha något att göra. Och är det inte så att ju mer de jobbar ju mer belöningar får dem? Alltså finns det ju en liten anledning för dem att jobba. 

    Det är ju även trist att det bara är en av fyra av de fyra som är sist kvar på Torpet som får chansen att komma in i Farmen sedan. Vilket ju måste vara ganska omotiverande att veta att chansen att faktiskt komma med i den "riktiga" Farmen är så liten när man sökt för att delta i Farmen och inte Torpet. 

    Jag tror att det beror på att Farmen ska drivas som på 1800-talet, dvs även inredningen är som den var på 1800-talet. Medans torpet inte ska drivas som det var på 1800-talet utan mer är till för att ge de utslagna en extra chans för att fighta sig tillbaka in i Farmen typ. 
    Samma här, förstår inte grejen med Stina.
  • Deceree1
    Johannus skrev 2019-01-21 12:41:51 följande:

    Ja ja ?.Vet inte vad jag ska svara på denna artikel eller jo jag vet, men säger inget.


    Jag vill me läsa men när jag klickar på den så kommer ja bara tillbaka till denna tråd. Kanske ska prova på paddan ist.
  • kokosnötmjölk
    Fy... jag vet inte heller vad jag ska säga om det. I alla fall inte hur jag ska uttrycka det på ett "bra" sätt. Jag tycker att det som sker på farmen stannar på farmen och sen behöver man inte prata med varandra, någonsin, om man stör sig så mycket på varandra att man inte kan hålla sams. 

    Jag läste i en artikel om Stina där hon sa att det var en lättnad att lämna farmen och det kan jag verkligen förstå. Jag hade aldrig fixat att behålla förnuftet på en plats som farmen. 
    Deceree1 skrev 2019-01-21 14:20:34 följande:
    Jag vill me läsa men när jag klickar på den så kommer ja bara tillbaka till denna tråd. Kanske ska prova på paddan ist.
    Kommer det inte upp en ny flik där det står typ "vill du följa denna länken?" med alternativet "avbryt" och "följ länken" tillsammans med något meddelande om att FL inte tar ansvar om vad som visas på länken? 
Svar på tråden Farmen 2019