• Äldre 3 Jan 12:13
    12634 visningar
    1110 svar
    1110
    12634

    Farmen 2019

    Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

  • Svar på tråden Farmen 2019
  • Äldre 22 Jan 12:24

    Det var ganska väntat att Masha blev storbonde.

  • Äldre 22 Jan 12:31

    Jaha, så då e Stina utslagen från Farmen (men med chans komma tillbaka) och Kim definitivt borta ur leken. Det va en hård, spännande och väldigt jämn fajt mellan Stina och Emelie. Skönt att Emelie vann till slut enligt mig men det går inte komma ifrån att hon e svår få nåt riktigt grepp om. Får se om det blir lite mindre tjafs på Farmen nu.

    Ingen direkt överraskning Stina satte Mahsa som storbonde.

    När man fick veta tvekampen på Torpet skulle avgöras med prickskytte och att Maria inte ens visste va en slangbella va medans Kim sa han va van hantera skjutvapen, trodde jag det va kört för Maria. Men Maria lyckades ändå pricka ner en burk och ta hem det. Snopet och tråkigt att Maria sen ändå försvann... :(

    Torparna ger fortfarande ett trevligt intryck. :)

    Spännande med dom nya deltagarna, ?utmanarna?. Kan va det som behövs för få lite fart på Farmen igen.


    kokosnötmjölk skrev 2019-01-20 01:05:30 följande:

    Haha! Jag ser framför mig hur den känner på sig när det blir bråk/tjafs och då börjar jaga berörda ner mot sjön så att de tvingas ta ett bad med kläderna på för att inte bli "tagna" av schäfern  


    Deceree1 skrev 2019-01-20 13:17:34 följande:

    Vad dom inte verkar förstå är att man inte ska va bundis o kompis på Farmen för rätt som det är tvingas man hugga sin kompis i ryggen för att själv ta sig vidare. Det är ett spel men i början vill dom bara bli kompisar.


    Tycker ändå det e mänskligt och sympatiskt dom söker vänskap med varandra fast nej, man måste ändå va medveten om det e en tävling och att man kan tvingas manövrera ut också sina polare. :/
    lövet2 skrev 2019-01-20 22:39:45 följande:

    Jag fattar inte riktigt grejen med Stina. Mahsa grälar med alla. Klagar, skriker åt folk och gör sig osams med dem. Vad gör då killarna? Jo, de försöker få ut Stina, för de tänker att det är hennes fel att Mahsa är bråkig. Om Stina inte är där, så kommer Mahsa att bli en snäll flicka. Tja, nu åkte Stina. Blir alla glada och nöjda då?


    Både Mahsa och Stina tjafsade ju mycket men som sagt så menade killarna att Stina va den som drog med sig Mahsa i negativitet och att det därför skulle bli lugnare om Stina försvann. Vi får väl se hur det blir...
    Johannus skrev 2019-01-20 22:57:44 följande:

    Ja skönt att Stina åkte (i alla fall till Torpet) , men förstår inte varför Maria gav upp. Hon ville tävla och vann och sen bara ger upp!

    Jag såg bara detta från Torpet så vet inte om det fortsatte mer för min tv4 play stannade efter reklamen...såg ni fortsättningen?


    Ja, synd att Maria hoppade av. :/

    Nu såg jag avsnitten i CMore så det va inga reklamavbrott för min del men dä Torpet avsnittet bara va typ 15 minuter undrar jag om du verkligen kan ha missat så värst mycket?!
    Deceree1 skrev 2019-01-20 23:35:53 följande:

    Det gjorde min me. De va omöjligt att få igång den igen. Men va han skällde, Paolo. Det såg ut som om han tittade mest på Stina o hennes kompis när han skällde. Har han varit så arg nån gång innan?


    Paolo kan väl va rätt tuff och kärv ibland men visst va han ovanligt arg när han sa åt dom att sluta tjafsa. Tyckte det va omöjligt avgöra vem han vände sig mest till med den utskällningen men kan tänka mig den gällde typ alla.
    Johannus skrev 2019-01-20 23:38:59 följande:

    Jag tycker att detta med Torpet måste vara trist för dem som sökt sig till Farmen och måste sitta på ett Torp och slå ut alla från farmen. Det tar hur lång tid som helst att för den som vinner komma till Farmen och då kanske man inte är motiverat att vara kvar.

    Hade varit bättre att den som först slås ut från Farmen får vänta på nästa och tävla med den som kommer sen.

    Verkar som att det kommer tre nya till Farmen så Torparna får verkligen vänta att en av dem kan vara med i spelet.

    Vad tänker ni om Torpet?


    Ja, instämmer att det måste va en väldig besvikelse bli antagen till programmet men sen ist landa på Torpet med minimal chans ta sig till Farmen. Hade nog vart bättre om enbart dom som slås ut från Farmen kommit till Torpet där dom sen fått försöka slå ut varandra.

    Lite synd om dom trevliga Torparna m a o. :/
    Deceree1 skrev 2019-01-20 23:57:57 följande:

    Ja, de första jag tänkte om torpet ( förutom att folket va genommysiga ) va att det va så fint och hemtrevligt. På farmen verkar de vara så skitigt och slitet och trasigt. Borde de inte vara tvärtom?


    Vet faktiskt inte varför det e så.
    Johannus skrev 2019-01-21 00:55:17 följande:

    Jag förstår att Torpet är finare än Farmen då det 4 som ska vara där ska över huvud taget orka vara där.

    Undrar nu om Stina får stanna kvar där nu när Maria åkte hem för dem ska vara 4 hela tiden. Nå förr eller senare åker hon ut.


    Kanske e det som du skriver att det e finare på Torpet för dom ska öht orka med va där. Det e ju lite limbo över Torpet annars.

    Och du fick rätt om att Stina får va kvar ett litet tag utan behöva kämpa mot nån.
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-21 01:01:44 följande:

    Jag förstår inte heller grejen med Stina. Förutom att vissa säkert inte kan släppa det som skedde förra veckan och stör sig på Stina iomed att hon var storbonde förra veckan, men det är ju ändå inte Stinas fel att Masha ställer till scener av bråk. Jag håller med om att det måste vara väldigt trist att vara på Torpet så länge. Men de får ju vissa uppdrag, som de säker får för att de ska ha något att göra. Och är det inte så att ju mer de jobbar ju mer belöningar får dem? Alltså finns det ju en liten anledning för dem att jobba. 

    Det är ju även trist att det bara är en av fyra av de fyra som är sist kvar på Torpet som får chansen att komma in i Farmen sedan. Vilket ju måste vara ganska omotiverande att veta att chansen att faktiskt komma med i den "riktiga" Farmen är så liten när man sökt för att delta i Farmen och inte Torpet. Jag tror att det beror på att Farmen ska drivas som på 1800-talet, dvs även inredningen är som den var på 1800-talet. Medans torpet inte ska drivas som det var på 1800-talet utan mer är till för att ge de utslagna en extra chans för att fighta sig tillbaka in i Farmen typ. 


    Fast det verkar som många på Farmen ser det som både Mahsa och Stina e orsak till tjafsandet och att Stina e den som typ drar med sig Mahsa. Vi får se om deras taktik funkade.

    Instämmer i det du skriver om Torpet.Tja, tjafset fortsätter... :/
    kokosnötmjölk skrev 2019-01-21 15:02:10 följande:

    Fy... jag vet inte heller vad jag ska säga om det. I alla fall inte hur jag ska uttrycka det på ett "bra" sätt. Jag tycker att det som sker på farmen stannar på farmen och sen behöver man inte prata med varandra, någonsin, om man stör sig så mycket på varandra att man inte kan hålla sams. 

    Jag läste i en artikel om Stina där hon sa att det var en lättnad att lämna farmen och det kan jag verkligen förstå. Jag hade aldrig fixat att behålla förnuftet på en plats som farmen. 


    Ja, i idealfallet bör väl va det som sker i Las Veg...eh...menar Farmen också få stanna där. But people are people. :/

    Nä, Farmen hade inte vart nåt för mig heller att delta i. Fy för allt tjafset. :(
    Johannus skrev 2019-01-21 22:15:56 följande:

    Oj vad snabbt några reagerade på Stina på Torpet....(hon hör när man vaknar till man går och lägger sig)

    Vad tyckte ni om att Masha blev storbonde....eller det var väntat då Stina kulle välja.


    Stina e nog en väldigt intensiv person vilket kan störa en del...men det e väl helt enkelt sån hon e.

    För mig helt väntat att Mahsa skulle bli storbonde. Blir spännande se vem hon sätter som förste kämpe.
  • Äldre 22 Jan 19:23

    Tack för artikeln :) har ni funderat nåt på vem ni tycker ska vinna? Det är kanske lite tidigt för det. Det kommer ju tre nya me nu. Dom där utmanarna.

  • Äldre 22 Jan 19:23

    Tack för artikeln :) har ni funderat nåt på vem ni tycker ska vinna? Det är kanske lite tidigt för det. Det kommer ju tre nya me nu. Dom där utmanarna.

  • Äldre 22 Jan 19:48

    Macha kommer garanterat välja Göran som förste kämpe, men vem han väljer blir svårare eftersom killarna är tajta.
    Eller så väljer hon Maria då hon inte tål henne heller.

  • Äldre 22 Jan 20:05
    Johannus skrev 2019-01-22 19:48:04 följande:
    Macha kommer garanterat välja Göran som förste kämpe, men vem han väljer blir svårare eftersom killarna är tajta.
    Eller så väljer hon Maria då hon inte tål henne heller.
    Ja, det kan nog bli vilket som. Göran eller Maria!
  • Äldre 22 Jan 21:14
    lövet2 skrev 2019-01-22 20:05:35 följande:

    Ja, det kan nog bli vilket som. Göran eller Maria!


    Men om hon väljer Maria så slår nog nog ut vem som av tjejerna och då blir hon kvar som störta hotet. Även för Mischa sen. Fast hon kanske inte tänker så..
  • Äldre 22 Jan 22:09
    Deceree1 skrev 2019-01-22 21:14:37 följande:
    Men om hon väljer Maria så slår nog nog ut vem som av tjejerna och då blir hon kvar som störta hotet. Även för Mischa sen. Fast hon kanske inte tänker så..
    Om Micha väljer Maria som i sin tur måste välja en tjej oavsett vem så åker en av dem ut från Farmen till Torpet och där kommer den tjejen att slå ut Stina från Torpet då hon måste kämpa.....Dumt val av Stina att välja Micha till storbonde, men hon viste inte att hon var tvungen att tävla för att komma tillbaka till Farmen.
  • Äldre 23 Jan 13:06

    Jag undrar hur det blir nästa vecka, Masha verkar ju inte direkt vara uppskattad som storbonde (eller som deltagare öht). Jag tror det finns en chans att det är hon som åker nästa vecka, oavsett vem som blir storbonde för alla verkar störa sig på henne på ett eller annat sätt. 

    Jag stör mig mer och mer på Göran. Jag vet inte riktigt varför men jag tror att det beror på hans sätt att uttrycka sig i synkarna framför kameran. 


    Deceree1 skrev 2019-01-22 19:23:59 följande:

    Tack för artikeln :) har ni funderat nåt på vem ni tycker ska vinna? Det är kanske lite tidigt för det. Det kommer ju tre nya me nu. Dom där utmanarna.


    Det har jag inte funderat på, men jag hoppas nog på att det blir någon av torparna för att de har gett mig bäst intryck. Någon av utmanarna kan jag också tänka mig blir vinnare för de verkar inte heller speciellt bråkiga eller vad man ska säga. 
    Johannus skrev 2019-01-22 19:48:04 följande:

    Macha kommer garanterat välja Göran som förste kämpe, men vem han väljer blir svårare eftersom killarna är tajta.
    Eller så väljer hon Maria då hon inte tål henne heller.


    Jag tycker Masha gör en del oväntade saker, så att man inte riktigt kan veta vem hon ska välja. Men Jag tror som du, att antingen blir det Göran, pga deras tidigare bråk, eller så blir det Maria pga deras nuvarande bråk. 
  • Äldre 23 Jan 15:34

    Men oj vilken konflikt det blivit mellan Mahsa och Maria. :/ Jag kan väl förstå det här med att Maria skulle villa ha kompledigt för hon går upp 2 timmar före dom andra varje morgon men tycker däremot inte hon skötte konflikten med Mahsa särskilt snyggt.

    Det va en besvikelse för mig se att också Maria kan va duktigt tjafsig och egoistisk. Maria som hittills vart lite av min favorit med sin va jag uppfattat som kompetens och mogna pondus.

    Endera Maria eller Göran kommer väljas till första kämpe.

    Intressant också att Emelie och Mahsa börjat bli tajta.

    På Torpet bryts gemenskapen hos dom ursprungliga upp lite grann av att Stina blivit så tajt med Neda. Vi får se vart det leder.


    Deceree1 skrev 2019-01-22 19:23:31 följande:

    har ni funderat nåt på vem ni tycker ska vinna? Det är kanske lite tidigt för det. Det kommer ju tre nya me nu. Dom där utmanarna.


    Utmanarna har jag inte fått nåt riktigt grepp om ännu men helt klart kommer dom röra om i Farmen grytan.

    Pasi e nog min favorit bland alla på såväl Farmen som Torpet och om han fortsätter så här skulle jag gärna se honom som slutlig Farmen vinnare. Han känns lugn & rejäl och arbetsam. Gör det han ska utan tjafs och kan lyssna på andra deltagare som nu senast Stinas råd. En riktig klippa enligt mig. :)

    Min andra favorit Maria föll lite i anseende hos mig efter senaste Farmen avsnittet... :/
Svar på tråden Farmen 2019