• Trollb­eppe
    Äldre 4 Jan 22:15
    463 visningar
    4 svar
    4
    463

    Hur hade du reagerat om (Fiktivt scenario)

    Jag gör lite research till en grej, och jag skulle gärna vilja ha er hjälp med att svara på en konstig fråga.

    Om du är singel, föreställ dig att du inte är det. Om du inte är medelålders eller äldre, föreställ dig att du är det.

    Tänk dig att du vaknar upp en morgon bredvid din fortfarande sovande partner. Det är ljust och du ser din partners nakna eller nästan nakna kropp tydligt. Något är jäkligt underligt, det är tydligt samma person men denne, din partner alltså har också tydligt förändrats utseendemässigt under natten.

    Din partner ser ut att ha blivit kanske 10 år yngre, ålderstecken du tidigare sett har bleknat, personen har gått upp eller ner i vikt (beroende på vad som skulle göra personen mer fysiskt attraktiv, är han/hon fet har han/hon tappat, är han/hon tanig har han/hon lagt ut litegrann), fått tydligare och betydligt kraftigare muskler (Som om personen under natten har gymmat hårt i tio år...fast blivit yngre)

    Huden är slät, fast och fin, eventuella gråa hår är borta (eller så har en flintig fått hårstubb), är det en kvinna har bysten blivit större och fastare.

    Personen är yngre, vältränad, muskulös och väldigt mycket snyggare än personen du somnade bredvid. Han/hon verkar även ha växt en decimeter på längden. Det är samma person, men annorlunda.

    Vad är din omedelbara reaktion? Om du vill och orkar svara? Väcker du personen? Ringer du ambulans? Eller kryper du bara ner i famnen och gosar tills han/hon vaknar? Hur tror du att du skulle reagera/agera? Personen själv känner sig onaturligt pigg, fräsch och stark när han/hon vaknar men vet inte om att han/hon förändrats.

    Du får även svara på Hur skulle din partner reagera i spegeln inför sin egen förvandling tror du? men din reaktion är viktigast för mig. Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Hur hade du reagerat om (Fiktivt scenario)
  • Äldre 4 Jan 23:36
    #1
    +1

    Jag skulle nog ringt ambulans/psykakuten. För egen del, alltså, för jag har ju uppenbart fått någon slags knäpp och har vanföreställningar.

    I en alternativ värld där magi existerar så hade jag väckt personen och så att säga undersökt saken. Verbalt alltså. Måste ju få reda på var den magin kommer ifrån.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 5 Jan 00:32
    #2
    Aniiee skrev 2019-01-04 23:36:41 följande:

    Jag skulle nog ringt ambulans/psykakuten. För egen del, alltså, för jag har ju uppenbart fått någon slags knäpp och har vanföreställningar.

    I en alternativ värld där magi existerar så hade jag väckt personen och så att säga undersökt saken. Verbalt alltså. Måste ju få reda på var den magin kommer ifrån.


    Exakt så.
  • Trollb­eppe
    Äldre 5 Jan 07:13
    #4
    Aniiee skrev 2019-01-04 23:36:41 följande:

    Jag skulle nog ringt ambulans/psykakuten. För egen del, alltså, för jag har ju uppenbart fått någon slags knäpp och har vanföreställningar.

    I en alternativ värld där magi existerar så hade jag väckt personen och så att säga undersökt saken. Verbalt alltså. Måste ju få reda på var den magin kommer ifrån.


    Stort tack. Det är en bra vinkel, att anta att det är något som hänt med sig själv, istället för att lita på vad man ser.


Svar på tråden Hur hade du reagerat om (Fiktivt scenario)