• Anonym (.)
    Äldre 7 Jan 17:38
    25602 visningar
    82 svar
    82
    25602

    Vill adoptera bort mitt barn direkt på bb

    Har någon här inne erfarenhet?

  • Svar på tråden Vill adoptera bort mitt barn direkt på bb
  • Anonym (öh)
    Äldre 7 Jan 17:40
    #1
    -2

    gör abort istället. varför skaffar man ens barn om man inte ens vill ha det?

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Äldre 7 Jan 17:51
    #2

    För sent för abort. Orkar inte diskutera bakgrunden och det är inte det frågan gäller.

  • Anonym (Soc.)
    Äldre 7 Jan 18:07
    #3

    Det går inte. Det är en process som tar tid. Däremot kan ditt barn placeras i jourhem i väntan på adoption.

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Äldre 7 Jan 18:13
    #4
    Anonym (Soc.) skrev 2019-01-07 18:07:18 följande:

    Det går inte. Det är en process som tar tid. Däremot kan ditt barn placeras i jourhem i väntan på adoption.


    Läst det, men vill att det tas ifrån mig direkt. Dumt att man inte själv får besluta om adoption.

    Ingen här som adopterat bort ett barn?
  • Anonym (Klara­)
    Äldre 7 Jan 18:14
    #5

    Vet inte hur det är nu förtiden men jag föddes 1966 och blev hämtad av mina adoptivföräldrar på BB när jag var helt nyfödd. 

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Äldre 7 Jan 18:19
    #7
    +2
    Anonym (öh) skrev 2019-01-07 18:16:42 följande:

    sök hjälp istället. Så sjukt jävla idiotiskt att sätta ett barn till världen när man redan från början inte vill ha det. Inget barn förtjänar att komma till världen oönskat. Stackars barn


    Bättre vara önskat av adoptivföräldrar än oönskat av biologisk mamma
  • Anonym (Soc.)
    Äldre 7 Jan 18:20
    #8
    Anonym (.) skrev 2019-01-07 18:13:27 följande:

    Läst det, men vill att det tas ifrån mig direkt. Dumt att man inte själv får besluta om adoption.

    Ingen här som adopterat bort ett barn?


    Du kan välja att barnet tas ifrån dig direkt men själva adoptionen sker inte direkt. Du får välja själv om ditt barn ska adopterad bort men det är ändå en process. Du får också bestämma vem som adopterar under förutsättning att personerna är utredda och godkända som mottagare. Så om du har något förslag så kan ni inleda den processen redan nu.
  • Anonym (Soc.)
    Äldre 7 Jan 18:20
    #9
    +1
    Anonym (öh) skrev 2019-01-07 18:16:42 följande:

    sök hjälp istället. Så sjukt jävla idiotiskt att sätta ett barn till världen när man redan från början inte vill ha det. Inget barn förtjänar att komma till världen oönskat. Stackars barn


    Är ju bättre än att inte ens få födas.
  • Anonym (hlaw)
    Äldre 7 Jan 18:23
    #11

    Du får absolut besluta själv att du inte vill vara förälder till barnet och kan lämna det ifrån dig direkt om du vill, ingen kan tvinga dig att ta hand om ditt barn. Däremot tar det i regel tid innan eventuella adoptivföräldrar är klara, det kan bli tal om jourhem eller familjehem som ev. senare adopterar, och är biologiska pappan känd ska han ges chansen att säga sitt.


    Anonym (.) skrev 2019-01-07 18:13:27 följande:

    Läst det, men vill att det tas ifrån mig direkt. Dumt att man inte själv får besluta om adoption.

    Ingen här som adopterat bort ett barn?


  • Anonym (öh)
    Äldre 7 Jan 18:23
    #12
    Anonym (Soc.) skrev 2019-01-07 18:20:53 följande:

    Är ju bättre än att inte ens få födas.


    hur menar du nu?
Svar på tråden Vill adoptera bort mitt barn direkt på bb