• Anonym (Sur)
    Äldre 8 Jan 21:10
    2254 visningar
    273 svar
    -17 +1
    273
    2254

    Bittra människor som stör sig på småbarn...

    Kan inte ni bittra människor som stör er på småbarnsfamiljer flytta till en annan planet där ni kan tjura ihjäl er?? Det hade varit en god tjänst för mänskligheten. För guess what? Barn ingår i den här världen och har också rätt att höras och synas.

  • Svar på tråden Bittra människor som stör sig på småbarn...
  • Äldre 8 Jan 21:12
    #1
    +13

    Eller så kan alla som tycker att just deras barn är sötast i världen och som tycker att ens barn får gapa och skrika hit de vill flytta.

  • Anonym (Husäg­are och föräld­er.)
    Äldre 8 Jan 21:17
    #2
    +9

    Jo det jag stör mig på är.

    Föräldrar som låter sina barn härja vilt i affärer, restauranger och flygplan.

    Föräldrar som låter sina barn stutsa bollar och skrika i lägenheter.

    Barn måste få lära sig att ibland är det nej, och det ligger på oss föräldrar.

  • Anonym (Husäg­are och föräld­er.)
    Äldre 8 Jan 21:20
    #3
    +1

    TS, varför är du sur?

  • Anonym (...)
    Äldre 8 Jan 21:20
    #4
    +4

    Bara för att barn existerar har de inte rätt att bete dig hur som helst. Och ja, jag har själv barn som emellanåt inte beter sig önskvärt.

    Det är precis som hundar, de får väl finnas men det är inte ok att ha en hund som står och skäller hela dagen

  • Anonym (Sur) Trådstartaren
    Äldre 8 Jan 21:21
    #5
    -4

    Jag är sur eftersom den här världen är allt mindre tolerant mot mindre barn.

  • Anonym (Sur) Trådstartaren
    Äldre 8 Jan 21:23
    #6
    -7

    Dessutom är jag sur över den respektlösheten som jag bemöts utav i offentliga miljöer. T.ex när jag kommer med barnvagnen i affären står folk och låtsas kolla på varor istället för att flytta på sig, cyklister som cyklar i fart som borde vara straffbar, pensionärer som gnäller att min 3-åring pratar högljutt på tåg/bussar med mera...

  • Scoops
    Äldre 8 Jan 21:24
    #7
    +7

    Vet du, enda gången jag blir irriterad på riktigt av stökiga barn är när deras föräldrar sitter bredvid och låssas om att det regnar.
     


    Barn som skrattar och leker stör mig inte alls även om de hoppar i golvet på lägenheten ovanför, men barn som okynnes-skriker i falsett på morgonbussen, sparkar i mitt säte eller kastar mat omkring sig är bara dåligt uppfostrade och föräldrarna borde skämmas.
  • Anonym (Sur) Trådstartaren
    Äldre 8 Jan 21:28
    #8
    -2
    Scoops skrev 2019-01-08 21:24:36 följande:

    Vet du, enda gången jag blir irriterad på riktigt av stökiga barn är när deras föräldrar sitter bredvid och låssas om att det regnar.

     


    Barn som skrattar och leker stör mig inte alls även om de hoppar i golvet på lägenheten ovanför, men barn som okynnes-skriker i falsett på morgonbussen, sparkar i mitt säte eller kastar mat omkring sig är bara dåligt uppfostrade och föräldrarna borde skämmas.
    Varför blir du så sur över att ett barn pratar på bussen? Att de sparkar på sätet håller jag dock med om är illa och inte ok.
  • Äldre 8 Jan 21:32
    #9
    +1
    Anonym (Sur) skrev 2019-01-08 21:28:49 följande:

    Varför blir du så sur över att ett barn pratar på bussen? Att de sparkar på sätet håller jag dock med om är illa och inte ok.


    Om du läser inlägget en gång till så ser du att Scoops tydligt skrev "okynnes-skriker i falsett" och inte pratar. Orden eller innebörden är inte ens lika...
  • Anonym (Freee­)
    Äldre 8 Jan 21:32
    #10
    +4

    Jag stör mig på ungar som inte kan bete sig, och framförallt deras föräldrar som inte kan uppfostra. Men jag gör inte mycket mer än så, stör mig, den enda som egentligen lider är jag själv. Så jag väljer nog att bo kvar på denna planet, iallafall ett tag till.

Svar på tråden Bittra människor som stör sig på småbarn...