• Anonym (Novis­)
    Äldre 10 Jan 06:53
    121 visningar
    9 svar
    9
    121

    Gulliga meddelanden

    Träffade en väldigt gullig kille för ca 6 månader sedan.

    De första 2 månaderna skrev vi nästan dygnet runt, han skrev väldigt gulliga sms.

    Sen avtog sms:en och han började ringa istället, tyckte det var personligare.

    Nu den senaste tiden svarar han bara kört på sms och ringer när han har tid 1-3 ggr /dag.

    Jag har ofta svårare att prata i telefon och lättare att skriva.

    Han säger att han är dålig på att skriva och att det tar lång tid för honom att skriva på telefonen. Sen menar han att det är trevligare att höra rösten/tonläge mm ..

    Vad tänker ni? Måste det ena utesluta det andra.

  • Svar på tråden Gulliga meddelanden
  • Äldre 10 Jan 08:49
    #1

    Vad är problemet? Det är väl klart att ett samtal blir personligare än att skicka textmeddelanden. Jag förstår verkligen inte vad problemet är i ditt fall......

  • Anonym (eget)
    Äldre 10 Jan 08:51
    #2
    +1
    Anonym (Novis) skrev 2019-01-10 06:53:12 följande:

    Träffade en väldigt gullig kille för ca 6 månader sedan.

    De första 2 månaderna skrev vi nästan dygnet runt, han skrev väldigt gulliga sms.

    Sen avtog sms:en och han började ringa istället, tyckte det var personligare.

    Nu den senaste tiden svarar han bara kört på sms och ringer när han har tid 1-3 ggr /dag.

    Jag har ofta svårare att prata i telefon och lättare att skriva.

    Han säger att han är dålig på att skriva och att det tar lång tid för honom att skriva på telefonen. Sen menar han att det är trevligare att höra rösten/tonläge mm ..

    Vad tänker ni? Måste det ena utesluta det andra.


    1-3 ggr per dag!?! Och SMS utöver det?

    Jag skulle aldrig orka hålla så tät kontakt med någon. Har du inget annat för dig? Jobb, skola, ett eget liv?
  • Äldre 10 Jan 09:30
    #3
    +1
    Anonym (eget) skrev 2019-01-10 08:51:21 följande:

    1-3 ggr per dag!?! Och SMS utöver det?

    Jag skulle aldrig orka hålla så tät kontakt med någon. Har du inget annat för dig? Jobb, skola, ett eget liv?


    Håller med om att det är mycket. Personligen skulle jag bli väldigt störd om någon ringde mig så ofta. På det viset känns det bättre med sms, då kan man besvara det när man har tid.
  • Anonym (A)
    Äldre 10 Jan 11:09
    #4
    +1
    Anonym (eget) skrev 2019-01-10 08:51:21 följande:
    1-3 ggr per dag!?! Och SMS utöver det?

    Jag skulle aldrig orka hålla så tät kontakt med någon. Har du inget annat för dig? Jobb, skola, ett eget liv?
    Det låter verkligen som lite för mycket.
  • Anonym (Novis­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 12:44
    #5

    Jag jobbar halvtid har 4 barn, häst och 2 hundar.

    När jag inte är upptagen med dem så här jag även vänner.

    Men jag rycker det är lättare med sms kontakt än med att sitta fast i luren.


    Anonym (eget) skrev 2019-01-10 08:51:21 följande:

    1-3 ggr per dag!?! Och SMS utöver det?

    Jag skulle aldrig orka hålla så tät kontakt med någon. Har du inget annat för dig? Jobb, skola, ett eget liv?


  • Anonym (Novis­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 12:44
    #6

    Jag jobbar halvtid har 4 barn, häst och 2 hundar.

    När jag inte är upptagen med dem så här jag även vänner.

    Men jag rycker det är lättare med sms kontakt än med att sitta fast i luren.


    Anonym (eget) skrev 2019-01-10 08:51:21 följande:

    1-3 ggr per dag!?! Och SMS utöver det?

    Jag skulle aldrig orka hålla så tät kontakt med någon. Har du inget annat för dig? Jobb, skola, ett eget liv?


  • Äldre 10 Jan 12:47
    #7

    Jag är helt ointresserad av sms-kontakt och använder det för kortare meddelanden av uppmanande slag. En hastig information, en köplista, en kod. 

  • Äldre 10 Jan 12:48
    #8
    Anonym (Novis) skrev 2019-01-10 12:44:01 följande:

    Jag jobbar halvtid har 4 barn, häst och 2 hundar.

    När jag inte är upptagen med dem så här jag även vänner.

    Men jag rycker det är lättare med sms kontakt än med att sitta fast i luren.


    Måste ni ha kontakt på ett sätt som stressar er då? Räcker det inte med att prata eller skriva emellanåt när ni känner att ni har tid och lust för det och ta resten av samtal och gemenskap när ni ses?
  • Anonym (12345­)
    Äldre 10 Jan 17:40
    #9
    Anonym (eget) skrev 2019-01-10 08:51:21 följande:

    1-3 ggr per dag!?! Och SMS utöver det?

    Jag skulle aldrig orka hålla så tät kontakt med någon. Har du inget annat för dig? Jobb, skola, ett eget liv?


    Samma här, jag hade dött..!
Svar på tråden Gulliga meddelanden