• Äldre 13 Jan 07:21
    1309 visningar
    11 svar
    11
    1309

    Film med vit kvinna/svart man (kärlek)

    Suttit och googlat i 2 timmar efter filmer där kärleksparet är en vit kvinna/svart man!!! Hittar INGENTING!!! Vet någon här någon sån film? Hur kan det 2019 inte gå att hitta en enda sådan film?? En miniserie? En slav som blir kär i vit kvinna? Förbjuden kärlek? Vill bara hitta med just det svartvita kärleksparet????????

  • Svar på tråden Film med vit kvinna/svart man (kärlek)
  • Äldre 13 Jan 07:27
    #1

    Love actully

    Guess who's coming to dinner

  • Kusine­n
    Äldre 13 Jan 07:37
    #2

    En känd film med just det som tema är ju Jungle fever från 91. Söker du alltså filmer med kärlek i en rasistisk/fördomsfull kontext som tema?

    En väldigt bra film på det temat, fast tvärtom mannen har ljus hy och kvinnan mörk hy, är "Loving".

    En annan film är Mississippi Masala med Denzel Washington.

  • Kusine­n
    Äldre 13 Jan 07:47
    #3

    En annan ganska ny och i mitt tycke mycket bra film är "A united kingdom".

  • Äldre 13 Jan 07:47
    #4

    [quote=79357928][quote-nick]Kusinen skrev 2019-01-13 07:37:08 följande:[/quote-nick]En känd film med just det som tema är ju Jungle fever från 91. Söker du alltså filmer med kärlek i en rasistisk/fördomsfull kontext som tema?

    En väldigt bra film på det temat, fast tvärtom mannen har ljus hy och kvinnan mörk hy, är "Loving".

    En annan film är Mississippi Masala med Denzel Washington.[/

    Gillar väl det förbjudna i svart slavman blir kär i vit kvinna???????? (såg en svinbra film eller miniserie om det för många år sen men har ingen aning om vad den hette????)

    Men sen öht vill jag se en film ELLER serie med en afrikansk man och vit kvinna! Men hittar liksom ingenting! Tycker det är löjligt rent ut sagt!!

  • Äldre 13 Jan 07:49
    #5

    [quote=79357939][quote-nick]Kusinen skrev 2019-01-13 07:47:18 följande:[/quote-nick]En annan ganska ny och i mitt tycke mycket bra film är "A united kingdom".[/

    Ja men den fanns bara som hyrfilm och jag har inte hunnit skaffa en chromecast! Ska skaffa det och se den!

  • Kusine­n
    Äldre 13 Jan 08:07
    #6

    Det finns väl en massa filmer om förbjuden kärlek om det är det som är grejen?

    Jag trodde att du mer var intresserad av filmer som lyfter och ifrågasätter märkliga rasisitiska strukturer osv som berör människors privatliv, eller filmer som brytit tabu i filmvärlden. Eller att inlägget främst var för att ifrågasätta hur gestaltningen på film av människor med olika hudfärg och/eller olika urspung fortfarande ser ut.

  • Äldre 13 Jan 08:23
    #7

    Den vita massajen

    En tysk kvinna besöker Afrika och blir blixtkär, säljer allt hon har hemma och flyttar dit och lever med honom- om jag inte missminner mig

  • Äldre 13 Jan 09:08
    #8

    Save the last dance

  • Äldre 13 Jan 09:17
    #9

    Det finns en som är så himla bra och väldigt romantisk. Jag minns inte vad den heter men nån kanske känner igen handlingen. En färgad kvinna som är mitt i karriären och är väldigt snygg och modemedveten. En kille som är landskapsarkitekt och får i uppdrag att fixa hennes trädgård. Hennes bror ( han är med i Scrubs) och föräldrarna tycker inte om relationen när de får reda på den. Kvinnan väljer att hålla det hemligt. Den är jättefin. Hoppas nån kommer på vad den heter :)))

  • Äldre 13 Jan 09:30
    #10

    Det känns som jag sett flera såna, men kommer inte på så många namn just nu. Men det finns en film-version av Svindlande Höjder (Wuthering Heights) som har temat du söker.

    m.imdb.com/title/tt1181614/

  • Äldre 13 Jan 10:39
    #11
    Deceree1 skrev 2019-01-13 09:17:49 följande:

    Det finns en som är så himla bra och väldigt romantisk. Jag minns inte vad den heter men nån kanske känner igen handlingen. En färgad kvinna som är mitt i karriären och är väldigt snygg och modemedveten. En kille som är landskapsarkitekt och får i uppdrag att fixa hennes trädgård. Hennes bror ( han är med i Scrubs) och föräldrarna tycker inte om relationen när de får reda på den. Kvinnan väljer att hålla det hemligt. Den är jättefin. Hoppas nån kommer på vad den heter :)))


    Fel av mig. Såg nu att du menade tvärt om :) som vanligt läser jag för fort.
Svar på tråden Film med vit kvinna/svart man (kärlek)