• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 16 Jan 18:07
    1144 visningar
    9 svar
    9
    1144

    Mitt ex lämnar mig inte i fred

    Mitt ex, pappa till mina två barn lämnar mig inte i fred. Han skickar massa sms där han klagar på mig, svarar jag inte så fortsätter han. Orkar verkligen inte! Vi har varit separerade i fem år och har nya liv, ändå ger han sig inte!

  • Svar på tråden Mitt ex lämnar mig inte i fred
  • Anonym (...)
    Äldre 16 Jan 18:11
    #1

    Blocka..

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 16 Jan 18:39
    #2
    Anonym (...) skrev 2019-01-16 18:11:00 följande:

    Blocka..


    Är rädd att han ska använda det mot mig, att han inte får kontakt med mig.
  • Anonym (...)
    Äldre 16 Jan 18:44
    #3

    Förklara varför du gör det..

  • Äldre 16 Jan 18:53
    #4
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-01-16 18:07:14 följande:

    Mitt ex, pappa till mina två barn lämnar mig inte i fred. Han skickar massa sms där han klagar på mig, svarar jag inte så fortsätter han. Orkar verkligen inte! Vi har varit separerade i fem år och har nya liv, ändå ger han sig inte!


    Han är psykopat.
  • Anonym (A)
    Äldre 16 Jan 18:56
    #5

    Blockera.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 16 Jan 19:41
    #6

    Nu har jag blockerat honom...blir bara rädd vad han nu hittar på för att få kontakt med mig

  • Äldre 16 Jan 19:48
    #7
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-01-16 19:41:22 följande:

    Nu har jag blockerat honom...blir bara rädd vad han nu hittar på för att få kontakt med mig


    Ring 112.
  • Anonym (Z)
    Äldre 16 Jan 20:20
    #8

    Eftersom han måste kunna nå dig pga barnen så rekommenderar jag dig att du skapar en mailadress enbart han har och så kan du gå in och titta den när du känner för det, en gång i veckan eller så och då kan du sålla bort allt som inte handlar om barnen. Då kan han inte heller använda emot dig att han inte kan kontakta dig. Alternativt att du köper en billig skittelefon med kontantkort du kollar någon gång i veckan.  Så gjorde jag mot mitt ex, efter ett par år kunde vi gå tillbaka till vanlig sms och telefonkontakt. 

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 17 Jan 09:08
    #9
    Anonym (Z) skrev 2019-01-16 20:20:44 följande:

    Eftersom han måste kunna nå dig pga barnen så rekommenderar jag dig att du skapar en mailadress enbart han har och så kan du gå in och titta den när du känner för det, en gång i veckan eller så och då kan du sålla bort allt som inte handlar om barnen. Då kan han inte heller använda emot dig att han inte kan kontakta dig. Alternativt att du köper en billig skittelefon med kontantkort du kollar någon gång i veckan.  Så gjorde jag mot mitt ex, efter ett par år kunde vi gå tillbaka till vanlig sms och telefonkontakt. 


    Tack för tipset! Det låter super ju!
Svar på tråden Mitt ex lämnar mig inte i fred