• Anonym (Bryte­r ihop)
    Äldre 18 Jan 20:28
    233 visningar
    1 svar
    1
    233

    Gravid v32 får panik över att förlossningen närmar sig!

    Har en tvååring sedan tidigare som kom till denna värld genom akutsnitt efter en misslyckad igångsättning och långdragen förlossning. Efteråt var jag ändå nöjd med snittet dvs inga komplikationer och vi båda mådde bra.

    Valde att inte tänka så mkt på förlossningen efteråt utan blev mer fokuserad på det nya livet med ett kolikbarn.

    Är nu gravid med barn nr 2 och är i v32. Har blivit beviljad snitt men inte fått ngt datum ännu.

    Jag har senaste tiden mått jätte dåligt psykiskt och sover nästan inget på nätterna. Jag gråter mkt och häromdagen slog det mig att jag är livrädd för förlossningen. Jag är livrädd för nålarna, att jag ska bli skuren i, att jag ska bli sydd, att ngt ska gå fel. Det känns som obearbetade känslor från tidigare förlossning har kommit ikapp mig.

    Jag är helt förstörd som människa och börjar gråta bara jag tänker på att förlossningen närmar sig.

    Ngn annan som varit i liknande sits?

  • Svar på tråden Gravid v32 får panik över att förlossningen närmar sig!
  • Äldre 18 Jan 20:43
    #1

    Jag har inte varit med om något liknande men tänker att du kanske behöver prata med någon? Hör av dig till din vårdcentral eller prata med din barnmorska.??

Svar på tråden Gravid v32 får panik över att förlossningen närmar sig!