• Anonym (Ro)
    Äldre 20 Jan 20:39
    1498 visningar
    24 svar
    24
    1498

    Ska jag berätta ?

    Jag misstänker att jag är gravid ( ska ta test imorgon) men har symptom och är sen med mensen. Blev gravid trots skydd vill jag ändå tillägga i denna situation.

    Jag har inget stabil förhållande och kommer då göra abort, är fortfarande ?vän?med killen jag blev gravid med om det är så nu.

    Iallafall, ska man berätta för honom, tror kanske att han ser annorlunda på abort. Eller borde man låta bli även om man känner att man skulle vilja berätta ?

  • Svar på tråden Ska jag berätta ?
  • Anonym (rätti­ghet)
    Äldre 21 Jan 11:13
    #11
    Anonym (Eh!) skrev 2019-01-21 10:26:53 följande:
    Jodå, men eftersom barnet fortfarande är en del av kvinnans kropp kan han ändå inte göra något, mer än möjligtvis sörja att han inte blev far.
    Det är lite av det jag menar, får han reda på i ett senare skede på omvägar att han gjort någon gravid som gjort abort så kanske det blir en hårdare smäll för honom som man.

    Att kvinnan bestämmer, JA, men jag tycker ändå att man talar om hur det ligger till! Han kanske dessutom tar det bra och är villig att stötta TS i det hela. Och om inte, nej då får han iaf en chans att ta iitu med känslorna med en gång, om han får några.
  • Anonym (A)
    Äldre 21 Jan 11:26
    #12
    Anonym (Eh!) skrev 2019-01-21 10:26:53 följande:
    Jodå, men eftersom barnet fortfarande är en del av kvinnans kropp kan han ändå inte göra något, mer än möjligtvis sörja att han inte blev far.
    Ja, så är det.
  • Anonym (Lungn­et)
    Äldre 21 Jan 13:05
    #13

    Det bästa du kan göra är att lyssna på dig själv vad du vill göra. Känner du att du vill berätta så gör det. Annars strunta i. Abort är ändå dit beslut att ta inte hans. Så är något han får lov att ta i sådant fall.

  • Anonym (Anony­mm)
    Äldre 21 Jan 14:58
    #14

    Tycker han har rätt att veta. Om du varit kulle hade du kanske känt likadant.

  • Anonym (Freja­)
    Äldre 21 Jan 15:19
    #15

    Jag skulle nog berätta, så länge jag kände att jag fortfarande skulle vara trygg om han fick veta (vet inte vad du menar med ?annan syn på abort?). Skulle nog kännas rätt bra att få veta att skydd inte alltid fungerar, även om beslutet om abort eller inte var utom ens kontroll. Alt. att du berättar just efter aborten.

    Sen kan det ju vara bra att OM du berättar för honom innan aborten att du förklarar vilka förväntningar du har på honom så att han vet var du ligger.

    Men först och främst måste du ju såklart ta ett test. Hoppas att det är negativt, och att du bara råkar vara lite sen.

  • Anonym (Ro) Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 20:36
    #16

    Är även lite rädd att det ska komma ut til omgivningen, alltså att han skulle säga det till någon. Men det lutar väl åt att säga något om detta. Har tagit test och jag är gravid :(

  • Anonym (-----­------­------­)
    Äldre 23 Jan 13:22
    #17

    Men om du är rädd att han skulle berätta det vidare, så fattar jag inte varför du skulle berätta det för honom??  Som sagt.
    :/  :/

  • Anonym (Anony­mm)
    Äldre 23 Jan 19:47
    #18
    Anonym (-----------------) skrev 2019-01-23 13:22:08 följande:

    Men om du är rädd att han skulle berätta det vidare, så fattar jag inte varför du skulle berätta det för honom??  Som sagt.

    :/  :/


    Om man vsrit kille själv hade man väl velat veta sånt? Men frågan är varför han skulle säga det vidare. och isåfall. Vad gör det.
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 28 Jan 09:29
    #19

    Ja givetvis ska du berätta, det är inget du ska behöva bära själv.

    Han har rätt att veta att han hör till statistiken, att känna till att det finns en risk trots att man skyddar sig.
    Du har inte gjort något fel, och hur han ser på abort är faktiskt inte alls viktigt om du har bestämt dig.

  • Anonym (Ro) Trådstartaren
    Äldre 28 Jan 11:53
    #20

    Tack för era svar. Det som gör att jag blir osäker att han kommer berätta, är att vi har några få bekanta.

    Men kanske även ett sätt nå fram till som ni säger att trots skydd så finns risken.

    Funderar fortfarande på hur jag ska göra.

  • Anonym (Anony­mm)
    Äldre 28 Jan 14:08
    #21
    Anonym (Ro) skrev 2019-01-28 11:53:40 följande:

    Tack för era svar. Det som gör att jag blir osäker att han kommer berätta, är att vi har några få bekanta.

    Men kanske även ett sätt nå fram till som ni säger att trots skydd så finns risken.

    Funderar fortfarande på hur jag ska göra.


    Spela roll. Han har rätt att veta.
  • Anonym (Anony­mm)
    Äldre 28 Jan 14:09
    #22

    Om det vait tvärtom hade väl du med velat veta det?

  • Anonym (Ro) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 10:08
    #23

    Jag berättade faktiskt och han tog det bra. Ställer upp om jag vill ha stöd under aborten osv

    Tack för era svar

  • GGN
    Äldre 3 Feb 10:18
    #24

    Jag hade berättat, men så är jag 100% säker på att jag inte hade påverkats av mannen.

    Mitt ex var i exakt samma situation och han var med kvinnan under hela aborten, vilket hon var väldigt tacksam för.

Svar på tråden Ska jag berätta ?