• Äldre 22 Jan 20:35
    16046 visningar
    379 svar
    379
    16046

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Äldre 24 Jan 07:48
    #21
    Toffsen90 skrev 2019-01-24 07:27:45 följande:

    Grattis Etta! Nu hoppas vi att det håller i sig!

    Jag har festdag den 2.e februari. Lååångt dit. Jag testade i morse och det var negativt :'(

    Kommer testa igen på måndag tror jag.

    Det verkar vanligt att det känns som mensvärk efter återföring. Gick bakom en igår som var på en kebabtallrik. Den stank fruktansvärt och jag var illamående hela dagen igår. Idag känns det bättre.

    Igår kände jag hopp och idag förtvivlan.. Det pendlar friskt mellan topp och dal.


    Tack! Det är nog för tidigt för dig att testa skulle jag gissa? Låter positivt med illamåendet! Jag blev illamående när jag drack kaffe igår! Var nog det plus att mensen inte kommit som gjorde att jag testade, annars har jag inga symtom alls!
  • Äldre 24 Jan 08:04
    #22
    Etta skrev 2019-01-24 07:48:53 följande:

    Tack! Det är nog för tidigt för dig att testa skulle jag gissa? Låter positivt med illamåendet! Jag blev illamående när jag drack kaffe igår! Var nog det plus att mensen inte kommit som gjorde att jag testade, annars har jag inga symtom alls!


    Tack! Ja, jag får ha tålamod helt enkelt och hoppas.
  • AHG
    Äldre 24 Jan 18:26
    #23
    Jennymaria84 skrev 2019-01-24 07:07:08 följande:

    Välkommen AHG! Ja väntan känns såå lång! Vilket är lite knasigt då man väntat såå länge på allt annat i ibf processen! Haha. Jag påbörjade min ivf resa i maj och gör mitt första försök nu :)


    Tack! :)

    Haha ja men precis! Värsta väntan har nog varit den innan man fick sätta igång med sprutorna och även nu när man liksom bara går och väntar utan att kunna påverka alls! Vi började med vår utredning i februari förra året och gör också första försöket nu :)
  • Äldre 24 Jan 20:36
    #24

    Grattis Etta!!

    Skönt med fredag imorgon och helg, tiden springer på så fort på helgen och vips har ytterligare ruvardagar rullat förbi... :)

  • Äldre 25 Jan 10:35
    #25

    Status just nu:

    Ruvardag 4+5 (dag 4 efter återföring av 5 dagars FET.)

    Dag 28 i menscykel. Testdag 2/2.

    Paranoid, kissar ofta, trött, illamående, lite lite ömma bröst. Har börjat få flytningar och mensvärk liknande sedan ruvardag 1. Nervös och funderar mycket. Sover bra.

    Tänkte ta test på söndag eller måndag morgon som förtest.

    Hade vid FET ett ägg som spontant kläckts i förberedelse för vidhäftning.

    Hoppet går upp och ner i dalen av förtvivlan.

    Försöker distrahera mig med träning och dator efter jobbet. Planerar skidresa i vinter m.m.

  • Äldre 25 Jan 10:55
    #26
    Toffsen90 skrev 2019-01-23 21:23:58 följande:

    Jag kommer testa tidigt. Mensen kommer ju när den kommer så då känner jag mig tryggare å veta att om jag är gravid så kommer jag förhoppningsvis veta detta innan dag 12. Det känns tryggare för mig att veta än att inte veta. =)


    Mensen kommer om den kommer och det kan jag inte kontrollera. Gud, en får verkligen lära sig hur det är att bara sitta still i en båt och låta deb driva fritt när en gör IVF. Ibland kan det trösta mig, alltså det att jag inte kan göra något för att förbättra chanserna. Och ibland gör det mig galen! Jag har bestämt mig för att testa nästa söndag. Känns skönt att göra det på en helg av någon anledning
  • Äldre 25 Jan 14:35
    #27
    Xrissy skrev 2019-01-25 10:55:11 följande:

    Mensen kommer om den kommer och det kan jag inte kontrollera. Gud, en får verkligen lära sig hur det är att bara sitta still i en båt och låta deb driva fritt när en gör IVF. Ibland kan det trösta mig, alltså det att jag inte kan göra något för att förbättra chanserna. Och ibland gör det mig galen! Jag har bestämt mig för att testa nästa söndag. Känns skönt att göra det på en helg av någon anledning


    Ja det förstår jag. Då har man chans att smälta resultatet om man testar på helgen.
  • Äldre 25 Jan 15:19
    #28
    Toffsen90 skrev 2019-01-25 10:35:08 följande:

    Status just nu:

    Ruvardag 4+5 (dag 4 efter återföring av 5 dagars FET.)

    Dag 28 i menscykel. Testdag 2/2.

    Paranoid, kissar ofta, trött, illamående, lite lite ömma bröst. Har börjat få flytningar och mensvärk liknande sedan ruvardag 1. Nervös och funderar mycket. Sover bra.

    Tänkte ta test på söndag eller måndag morgon som förtest.

    Hade vid FET ett ägg som spontant kläckts i förberedelse för vidhäftning.

    Hoppet går upp och ner i dalen av förtvivlan.

    Försöker distrahera mig med träning och dator efter jobbet. Planerar skidresa i vinter m.m.


    Låter som att du har det tufft just nu Toffsen! :( Kan du prata med någon i din närhet om hur du mår?

    Kan känna igen mig i kissandet och tröttheten. Tror dock att kissandet kan ha en naturlig orsak i det att jag fortfarande känner mig lite svullen av själva hormonerna (ev. av lutinus). Det att du funderar mycket kan säkert bidra till tröttheten.

    Tycker det låter positivt att du iaf sover bra och tränar! Då ger du din kropp den bästa förutsättningen att må bra :)
  • Äldre 25 Jan 15:28
    #29

    Mitt i ruvandet har jag en riktigt bra dag, såväl fysiskt som psykiskt. Har varit ganska svullen och gasig genom hela behandlingen och - av bekvämlighetsskäl och för att undvika frågor - haft löst sittande kläder. Idag är min mage tillbaka till det normala och fredagen till ära bär jag min favoritklänning :)

    Fick dessutom besked om att ytterligare 3 stycken 6-dagars lades i frysen häromdagen. Det betyder 4 blastisar i frysen allt som allt. Tacksam, glad och rörd! Har förstått att det inte alls är säkert att få något till frysen.

  • Äldre 25 Jan 19:07
    #30

    Hade ägglossning den 14/1. Insättning 18/1. Pos test ikväll. Svagt streck men det var drä. Sååå glad. Nu hoppas jag bara strecket håller sig kvar! Ska testa imorgon bitti igen. Galet med känslor!!

Svar på tråden Vi som ruvar just nu!