• Äldre 22 Jan 20:35
    16036 visningar
    379 svar
    379
    16036

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Äldre 29 Jan 22:08
    #41
    AHG skrev 2019-01-28 19:09:40 följande:

    Välkommen! :)

    Samma här, testdag om exakt 2 veckor idag, är på rd 5 ....lååång väntan! Men tänker att naturen kommer avslöja det innan om det inte tagit sig, så det är bara härda ut!


    Tack! Jag, lång väntan! Kunde inte hålla mig så jag testade ikväll på rd 5, negativt! Men testar igen om 2 dar om ingen mens...
  • LLW
    Äldre 30 Jan 13:12
    #42

    Här är ännu en ruvare! :) första gången för mig, efter den andra ivfbehandlingen. Är på rd 3 med en tredagars. Känner mig lugn och rätt harmonisk än så länge, även om det kanske går åt skogen så känns det fint nu att gå och bära på vårt lilla frö <3

    Fick testdag långt fram, den 15/2, så tre veckor efter äggplocket. Lär inte kunna hålla mig från att testa innan..

    Har ni andra fått gravtest av kliniken? Jag har läst att många får det men vi fick bara info att vi ska använda ett känsligt test, typ clearblue.

  • Äldre 30 Jan 19:33
    #43

    Jag ruvar på en blastocyst sedan i måndags, dvs dag 4 idag, och har haft ganska mycket hugg, stickningar osv i magen sedan igår eftermiddag. Tror ni det är bara lutinus? Har tagit lutinus i nio dagar nu men det började som sagt igår. Hoppas så att det ska betyda något men :/ Första gången för mig så vet inte vad jag kan vänta mig riktigt. Testdag 8 februari och vi kommer vänta tills dess... Bim på måndag annars.


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 30 Jan 19:34
    #44
    LLW skrev 2019-01-30 13:12:21 följande:

    Här är ännu en ruvare! :) första gången för mig, efter den andra ivfbehandlingen. Är på rd 3 med en tredagars. Känner mig lugn och rätt harmonisk än så länge, även om det kanske går åt skogen så känns det fint nu att gå och bära på vårt lilla frö <3

    Fick testdag långt fram, den 15/2, så tre veckor efter äggplocket. Lär inte kunna hålla mig från att testa innan..

    Har ni andra fått gravtest av kliniken? Jag har läst att många får det men vi fick bara info att vi ska använda ett känsligt test, typ clearblue.


    Vi fick inget test fast jag såg att de hade en låda med test! Fick ingen info heller... Kommer nog köpa både digitalt och ett vanligt om jag inte får mens först.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 30 Jan 20:52
    #45
    LLW skrev 2019-01-30 13:12:21 följande:

    Här är ännu en ruvare! :) första gången för mig, efter den andra ivfbehandlingen. Är på rd 3 med en tredagars. Känner mig lugn och rätt harmonisk än så länge, även om det kanske går åt skogen så känns det fint nu att gå och bära på vårt lilla frö <3

    Fick testdag långt fram, den 15/2, så tre veckor efter äggplocket. Lär inte kunna hålla mig från att testa innan..

    Har ni andra fått gravtest av kliniken? Jag har läst att många får det men vi fick bara info att vi ska använda ett känsligt test, typ clearblue.


    Vad härligt!! Vi får gravtest från kliniken, men själva återföringen var ju desto dyrare????
  • Äldre 30 Jan 20:57
    #46
    Hedblomster skrev 2019-01-30 19:33:23 följande:

    Jag ruvar på en blastocyst sedan i måndags, dvs dag 4 idag, och har haft ganska mycket hugg, stickningar osv i magen sedan igår eftermiddag. Tror ni det är bara lutinus? Har tagit lutinus i nio dagar nu men det började som sagt igår. Hoppas så att det ska betyda något men :/ Första gången för mig så vet inte vad jag kan vänta mig riktigt. Testdag 8 februari och vi kommer vänta tills dess... Bim på måndag annars.


    Har gjort fem återföringar och tagit lutinus under alla dessa. Två ledde till graviditet varav en ledde till barn men det har liksom känts olika varje gång, så har inget bra svar - men håller tummarna att det inte bara är lutinus i ditt fall????
  • Äldre 30 Jan 21:21
    #47
    druvan52 skrev 2019-01-30 20:57:04 följande:

    Har gjort fem återföringar och tagit lutinus under alla dessa. Två ledde till graviditet varav en ledde till barn men det har liksom känts olika varje gång, så har inget bra svar - men håller tummarna att det inte bara är lutinus i ditt fall????


    Ändå skönt att höra att det känts olika :) hade varit deppigt om det var skrivet i sten hur det skulle kännas om man inte kände så... Jag har bara varit gravid en gång och det var ett utomkvedshavandeskap och jag letar lite efter symtomen jag hade då även om det säkert inte kommer vara samma med en normal graviditet...
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • AHG
    Äldre 30 Jan 21:26
    #48
    LLW skrev 2019-01-30 13:12:21 följande:

    Här är ännu en ruvare! :) första gången för mig, efter den andra ivfbehandlingen. Är på rd 3 med en tredagars. Känner mig lugn och rätt harmonisk än så länge, även om det kanske går åt skogen så känns det fint nu att gå och bära på vårt lilla frö <3

    Fick testdag långt fram, den 15/2, så tre veckor efter äggplocket. Lär inte kunna hålla mig från att testa innan..

    Har ni andra fått gravtest av kliniken? Jag har läst att många får det men vi fick bara info att vi ska använda ett känsligt test, typ clearblue.


    Himla fint att tänka på det på det sättet :)

    Vi fick också testdag hela 3 veckor efter plocket, en hel evighet med andra ord!

    Vi fick ett test från kliniken, har inte kollat på det så noga ännu men det känns som en väldigt enkel variant av test av förpackningen att döma.
  • AHG
    Äldre 30 Jan 21:28
    #49
    druvan52 skrev 2019-01-29 22:08:07 följande:

    Tack! Jag, lång väntan! Kunde inte hålla mig så jag testade ikväll på rd 5, negativt! Men testar igen om 2 dar om ingen mens...


    Precis tvärtom här, vågar inte testa i förväg alls! Håller tummarna för att det blir ett plus vid ditt nästa test.
  • AHG
    Äldre 30 Jan 21:32
    #50
    Hedblomster skrev 2019-01-30 19:33:23 följande:

    Jag ruvar på en blastocyst sedan i måndags, dvs dag 4 idag, och har haft ganska mycket hugg, stickningar osv i magen sedan igår eftermiddag. Tror ni det är bara lutinus? Har tagit lutinus i nio dagar nu men det började som sagt igår. Hoppas så att det ska betyda något men :/ Första gången för mig så vet inte vad jag kan vänta mig riktigt. Testdag 8 februari och vi kommer vänta tills dess... Bim på måndag annars.


    Har också haft stickningar och hugg framförallt ut mot ena äggstocken, men läste någonstans att det kan vara pga att äggstocken är svullen efter plocket fortfarande. Fr om idag annars mer molvärk precis som mensvärk. Så svårt att veta vad som beror på lutinus!
Svar på tråden Vi som ruvar just nu!