• Äldre 22 Jan 20:35
    16051 visningar
    379 svar
    379
    16051

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Äldre 31 Jan 09:46
    #51
    AHG skrev 2019-01-30 21:32:23 följande:

    Har också haft stickningar och hugg framförallt ut mot ena äggstocken, men läste någonstans att det kan vara pga att äggstocken är svullen efter plocket fortfarande. Fr om idag annars mer molvärk precis som mensvärk. Så svårt att veta vad som beror på lutinus!


    Ja det är ju många faktorer som man i en naturlig cykel kan bortse från... Men idag har jag hittills inte känt nånting iaf. Igår kväll hade jag riktigt ont. Tror lutinus eller nåt sånt.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 31 Jan 10:07
    #52

    Det här är helt sjukt och jag kan fortfarande inte riktigt ta in det... vi hade bestämt att testa på söndag, ruvardag 13. Testdag är satt till 8/2. Men så vaknade jag upp imorse och kände att jag var tvungen att testa. Ingen särskild anledning, jag har inga tydliga symptom eller liknande. Ville bara göra det typ för att jag är på dag 29 i min cykel och alltså kan få mens när som helst.

    Har köpt små stickor med tidiga test. Och chocken när jag fick två streck går inte att beskriva. Ringde maken som hade hunnit till jobbet med orden ?Kan du komma hem, jag tror att jag är gravid...? Helt darrig tog jag ett till test som om möjligt hade ett ännu starkare streck. Shit vad jag grät. Har aldrig testat positivt under hela tiden som vi har försökt, 3 år. Och så fäster det på första insättningen.

    Vi försöker fortfarande att inte ta ut något i förskott, medvetna om att det fortfarande är extremt tidigt. Men vi vet i alla fall att jag kan bli gravid! Nu måste jag bara hålla mig från att testa varje dag fram till testdag haha ;)

  • Äldre 31 Jan 10:15
    #53
    Xrissy skrev 2019-01-31 10:07:25 följande:

    Det här är helt sjukt och jag kan fortfarande inte riktigt ta in det... vi hade bestämt att testa på söndag, ruvardag 13. Testdag är satt till 8/2. Men så vaknade jag upp imorse och kände att jag var tvungen att testa. Ingen särskild anledning, jag har inga tydliga symptom eller liknande. Ville bara göra det typ för att jag är på dag 29 i min cykel och alltså kan få mens när som helst.

    Har köpt små stickor med tidiga test. Och chocken när jag fick två streck går inte att beskriva. Ringde maken som hade hunnit till jobbet med orden ?Kan du komma hem, jag tror att jag är gravid...? Helt darrig tog jag ett till test som om möjligt hade ett ännu starkare streck. Shit vad jag grät. Har aldrig testat positivt under hela tiden som vi har försökt, 3 år. Och så fäster det på första insättningen.

    Vi försöker fortfarande att inte ta ut något i förskott, medvetna om att det fortfarande är extremt tidigt. Men vi vet i alla fall att jag kan bli gravid! Nu måste jag bara hålla mig från att testa varje dag fram till testdag haha ;)


    Ååååh grattis! Hoppas det går hela vägen! Nu måste du såklart sammanfatta lite vilka eventuella "symptom" du haft ;)

    Har testdag 8/2 också, hoppas ha samma tur som du :D
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LLW
    Äldre 31 Jan 12:01
    #54
    Xrissy skrev 2019-01-31 10:07:25 följande:

    Det här är helt sjukt och jag kan fortfarande inte riktigt ta in det... vi hade bestämt att testa på söndag, ruvardag 13. Testdag är satt till 8/2. Men så vaknade jag upp imorse och kände att jag var tvungen att testa. Ingen särskild anledning, jag har inga tydliga symptom eller liknande. Ville bara göra det typ för att jag är på dag 29 i min cykel och alltså kan få mens när som helst.

    Har köpt små stickor med tidiga test. Och chocken när jag fick två streck går inte att beskriva. Ringde maken som hade hunnit till jobbet med orden ?Kan du komma hem, jag tror att jag är gravid...? Helt darrig tog jag ett till test som om möjligt hade ett ännu starkare streck. Shit vad jag grät. Har aldrig testat positivt under hela tiden som vi har försökt, 3 år. Och så fäster det på första insättningen.

    Vi försöker fortfarande att inte ta ut något i förskott, medvetna om att det fortfarande är extremt tidigt. Men vi vet i alla fall att jag kan bli gravid! Nu måste jag bara hålla mig från att testa varje dag fram till testdag haha ;)


    Ååh stort grattis!! Så himla häftig känsla att få se det strecket efter så lång tid! Hoppas verkligen att det här går vägen för er! :)))
  • Äldre 31 Jan 13:56
    #55
    Hedblomster skrev 2019-01-31 10:15:04 följande:

    Ååååh grattis! Hoppas det går hela vägen! Nu måste du såklart sammanfatta lite vilka eventuella "symptom" du haft ;)

    Har testdag 8/2 också, hoppas ha samma tur som du :D


    Tack! Åh jag hoppas verkligen att det går hela vägen. Försöker att inte dra upp mina förväntningar föööör mycket såhär tidigt. Men en kan ju inte låta bli att drömma... :) Oavsett hur det går ska försöka landa i att jag bevisligen KAN bli gravid. Det är ju positivt.

    Precis efter insättningen var jag gasig och hade svullen ömmande bröst. Men de senaste 2-3 dagarna har det faktiskt gett med sig. Idag har jag vad jag tror kan kallas molvärk, hela området kring äggstockarna spänner och känns svullet.

    Håller tummarna för att du testar positivt! :)
  • Äldre 31 Jan 13:59
    #56
    LLW skrev 2019-01-31 12:01:52 följande:

    Ååh stort grattis!! Så himla häftig känsla att få se det strecket efter så lång tid! Hoppas verkligen att det här går vägen för er! :)))


    Verkligen en så häftig känsla! Jag bröt ihop totalt och var tvungen att understryka för maken att jag var glaaaad ;) Konstigt det där med känslouttryck.

    Vågar inte alls ropa hej ännu, men försöker se det positiva i att jag bevisligen KAN bli gravid.
  • LLW
    Äldre 31 Jan 15:12
    #57
    Xrissy skrev 2019-01-31 13:59:04 följande:

    Verkligen en så häftig känsla! Jag bröt ihop totalt och var tvungen att understryka för maken att jag var glaaaad ;) Konstigt det där med känslouttryck.

    Vågar inte alls ropa hej ännu, men försöker se det positiva i att jag bevisligen KAN bli gravid.


    Tycker du gör helt rätt i att försöka se det positiva i ett plus! Oavsett vad som händer så har ni kommit längre än någonsin tidigare! DET är något att vara glad för <3
  • Äldre 31 Jan 16:58
    #58

    Rd 1 idag med 2-dagars. Jag tänker på att tjuvtesta heela tiden. :D

  • AHG
    Äldre 31 Jan 20:35
    #59
    Hedblomster skrev 2019-01-31 09:46:00 följande:

    Ja det är ju många faktorer som man i en naturlig cykel kan bortse från... Men idag har jag hittills inte känt nånting iaf. Igår kväll hade jag riktigt ont. Tror lutinus eller nåt sånt.


    Ja verkligen! Tror definitivt lutinus spökar till och från! Men det är samma här, vissa dagar känns det ingenting för att nästa kännas som mensvärk, men konstigt nog så blir man ju nojig när det inte känns nånting alls!
  • Äldre 31 Jan 20:41
    #60
    LLW skrev 2019-01-31 15:12:13 följande:

    Tycker du gör helt rätt i att försöka se det positiva i ett plus! Oavsett vad som händer så har ni kommit längre än någonsin tidigare! DET är något att vara glad för <3


    Så kloka ord LLW :) Nu kan jag verkligen inte göra mer än att ta hand om mig själv så väl jag kan och vänta... Målbilden nu är att få ringa till kliniken nästa fredag och berätta att det är positivt. En sak i taget ;)
Svar på tråden Vi som ruvar just nu!