• Äldre 22 Jan 20:35
    16022 visningar
    379 svar
    379
    16022

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Äldre 31 Jan 21:40
    #61

    Fick pyttelite brunt på lutinuspinnen nu på kvällen, varit helt vitt tidigare... Brösten ömmar knappt längre men de började iofs ömma efter typ tre dagar på sprutor så tror inte det gör så mycket men.


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 1 Feb 09:37
    #62

    Hej Allihopa! Jag testade i onsdags morse och fick ett starkt pluss. Överlycklig! Har svårt att fatta det. Jag har mått illa sedan ruvardag1. Nu har jag blivit galet gasig varje morgon. Illamåendet kommer när som helst med variation över dagen. Dock har jag inte kräkts än.

    Äntligen efter 4år! Idag är det dag 5+11 så lille embryot är 16 dagar.

  • Äldre 1 Feb 09:47
    #63
    Toffsen90 skrev 2019-02-01 09:37:19 följande:

    Hej Allihopa! Jag testade i onsdags morse och fick ett starkt pluss. Överlycklig! Har svårt att fatta det. Jag har mått illa sedan ruvardag1. Nu har jag blivit galet gasig varje morgon. Illamåendet kommer när som helst med variation över dagen. Dock har jag inte kräkts än.

    Äntligen efter 4år! Idag är det dag 5+11 så lille embryot är 16 dagar.


    Grattis! Tycker många plussar efter ivf nu och det är ju jättehärligt!

    Jag är på dag 5+6, såååå nervös.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 1 Feb 10:12
    #64

    Hoppar in här! Har igår plussat på RD 7 med en blastocyst! Överlycklig, chockad! Går runt med en overklighetskänsla! Det var vårt sista infrysta embryo från ett uttag 2015, samma uttag som gett oss 2 fina tjejer tidigare! Helt overkligt! Vilket batch!!!!

  • Äldre 1 Feb 10:14
    #65
    Toffsen90 skrev 2019-02-01 09:37:19 följande:

    Hej Allihopa! Jag testade i onsdags morse och fick ett starkt pluss. Överlycklig! Har svårt att fatta det. Jag har mått illa sedan ruvardag1. Nu har jag blivit galet gasig varje morgon. Illamåendet kommer när som helst med variation över dagen. Dock har jag inte kräkts än.

    Äntligen efter 4år! Idag är det dag 5+11 så lille embryot är 16 dagar.


    Grattis Toffsen vad härligt! :) Gaserna kan jag verkligen känna igen mig i, innan jag plussade igår tänkte jag att det berodde på lutinus. Och kanske bidrar det till en oroligare mage. Illamående låter dock jobbigt, hoppas att det inte är alltför illa för dig :(
  • Äldre 1 Feb 10:18
    #66
    Smillan83 skrev 2019-02-01 10:12:26 följande:

    Hoppar in här! Har igår plussat på RD 7 med en blastocyst! Överlycklig, chockad! Går runt med en overklighetskänsla! Det var vårt sista infrysta embryo från ett uttag 2015, samma uttag som gett oss 2 fina tjejer tidigare! Helt overkligt! Vilket batch!!!!


    Wow vilken superbatch! :O Stort grattis i alla fall! Overklighetskänsla är bara förnamnet. Jag kan fortfarande inte ta in att jag kan sitta med en bebis i mina armar innan året är slut - om allt går som det ska... :)

    När tyckte du att du kunde ta in graviditeten fullt ut de två tidigare gångerna?
  • Äldre 1 Feb 10:28
    #67

    Vi funderar på att testa i helgen, rd 7 eller 8 med blastocyst men vet inte om jag vågar. Måste köpa test på mitt apotek hör i så fall och de har clearblue digital, vanliga clearblue samt apotek hjärtats test. Vilket ska jag köra på? Har testat både clearblue och hjärtats när jag testade i naturlig cykel samt när jag plussade med utomkveds... Men när hjärtats var starkare var clearblue svagare och dagen efter var clearblue starkare och hjärtats svagare haha.


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 1 Feb 11:01
    #68
    Hedblomster skrev 2019-02-01 10:28:44 följande:

    Vi funderar på att testa i helgen, rd 7 eller 8 med blastocyst men vet inte om jag vågar. Måste köpa test på mitt apotek hör i så fall och de har clearblue digital, vanliga clearblue samt apotek hjärtats test. Vilket ska jag köra på? Har testat både clearblue och hjärtats när jag testade i naturlig cykel samt när jag plussade med utomkveds... Men när hjärtats var starkare var clearblue svagare och dagen efter var clearblue starkare och hjärtats svagare haha.


    Jag har förstått att de flesta test känner av hCG från 25 mlU/ml. Sedan finns det känsligare test som känner av från 10 och uppåt. Jag köpte test via nätet som kände av från 10, men idag testade jag med ?vanliga? test och fick utslag även på dem. Dock med varierade styrka på strecken. Men huvudsaken är ju att det är två streck, så vilket test du väljer spelar nog mindre roll :) Köp båda om du är osäker!

    Är nu på rd 11 med en 5-dagars blastis.
  • Äldre 1 Feb 12:17
    #69

    Tack :) nä det är verkligen overkligt! Hade försökt ställa in mig på att det inte skulle bli fler än de 2 vi har, menyn verkar det bli annorlunda!

    Tyckte man kunde slappna av mer efter det första ultraljudet i v 8-9! Slår hjärtat då säger de att det är ovanligt med missfall!


    Xrissy skrev 2019-02-01 10:18:01 följande:

    Wow vilken superbatch! :O Stort grattis i alla fall! Overklighetskänsla är bara förnamnet. Jag kan fortfarande inte ta in att jag kan sitta med en bebis i mina armar innan året är slut - om allt går som det ska... :)

    När tyckte du att du kunde ta in graviditeten fullt ut de två tidigare gångerna?


  • Äldre 1 Feb 13:06
    #70
    Toffsen90 skrev 2019-02-01 09:37:19 följande:

    Hej Allihopa! Jag testade i onsdags morse och fick ett starkt pluss. Överlycklig! Har svårt att fatta det. Jag har mått illa sedan ruvardag1. Nu har jag blivit galet gasig varje morgon. Illamåendet kommer när som helst med variation över dagen. Dock har jag inte kräkts än.

    Äntligen efter 4år! Idag är det dag 5+11 så lille embryot är 16 dagar.


    Whohoo! Stort grattis!
Svar på tråden Vi som ruvar just nu!