• Äldre 22 Jan 20:35
    16056 visningar
    379 svar
    379
    16056

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Äldre 1 Feb 13:07
    #71
    Smillan83 skrev 2019-02-01 10:12:26 följande:

    Hoppar in här! Har igår plussat på RD 7 med en blastocyst! Överlycklig, chockad! Går runt med en overklighetskänsla! Det var vårt sista infrysta embryo från ett uttag 2015, samma uttag som gett oss 2 fina tjejer tidigare! Helt overkligt! Vilket batch!!!!


    Wow! Grattis!

    Tredje barnet från samma plock? Sån häftig grej!
  • Äldre 1 Feb 13:14
    #72
    Hedblomster skrev 2019-02-01 09:47:35 följande:

    Grattis! Tycker många plussar efter ivf nu och det är ju jättehärligt!

    Jag är på dag 5+6, såååå nervös.


    Och dag 6. Då testade jag och fick minus. Vänta några dagar till. Fördelen med alla som plussar är att dem som står i kö får komma in. ????
  • Äldre 1 Feb 13:26
    #73
    Smillan83 skrev 2019-02-01 12:17:53 följande:

    Tack :) nä det är verkligen overkligt! Hade försökt ställa in mig på att det inte skulle bli fler än de 2 vi har, menyn verkar det bli annorlunda!

    Tyckte man kunde slappna av mer efter det första ultraljudet i v 8-9! Slår hjärtat då säger de att det är ovanligt med missfall!


    Vad härligt att det verkar bli tre barn för er! :)

    Jag tänker ungefär så, att ett hjärta på ultraljudet gör att en kan andas lite lättare. Och fatta att det är något/någon där inne.... :)
  • Äldre 1 Feb 13:55
    #74

    Gick på toa precis och upptäckte att lutinus var rosa/brun och så kom det på papperet... :( undrar vad det betyder. Rd 6 med blastocyst.


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • LLW
    Äldre 1 Feb 14:14
    #75
    Hedblomster skrev 2019-02-01 13:55:45 följande:

    Gick på toa precis och upptäckte att lutinus var rosa/brun och så kom det på papperet... :( undrar vad det betyder. Rd 6 med blastocyst.


    Hoppas det inte betyder någonting! Det är ju så himla tidigt fortfarande! Hur lång lutealfas brukar du ha?
  • Äldre 1 Feb 14:18
    #76
    LLW skrev 2019-02-01 14:14:34 följande:

    Hoppas det inte betyder någonting! Det är ju så himla tidigt fortfarande! Hur lång lutealfas brukar du ha?


    14 dagar, så det är ju för tidigt för mens egentligen men... Har ingen mensvärk vilket jag vanligtvis alltid har vid mens så hoppas det inte är det som är på väg redan. Usch för att behöva vara på jobbet och stå och vara pigg och glad just nu.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 1 Feb 15:11
    #77
    Hedblomster skrev 2019-02-01 13:55:45 följande:

    Gick på toa precis och upptäckte att lutinus var rosa/brun och så kom det på papperet... :( undrar vad det betyder. Rd 6 med blastocyst.


    Hej Hedblomster! Ville bara berätta att när jag ruvade förra gången med en 6 dagars blastocyst (FET) så fick jag en liten brun blödning dag 5 (när embryot var 11 dagar), detta motsvarar väl din blödningsdag men också dagen efter att implantering är komplett. (Jag brukar följa denna sidan för att ha lite koll på vad som händer :www.almaze.com/fashion/3-forward-thinking-instagram-jewelry-brands-weve-been-obsessing-over-lately/  )

    Jag hade dock även fått spotting gången innan när jag ruvade på en 5-dagars, då fick jag spotting ruvardag 7 (embryot 12) och 8 och dag 9 kom mensen fullt ut. Min lutefas varierar men är i snitt 12 dagar. Men förra gången var det alltså bara blod en dag och sen slutade det och sen visade det sig att jag var gravid. Jag plussade svagt på tjuvtest ruvardag 8 (när embryot var 14 dagar vill säga). Tyvärr blev det ju MA 12+1 men det är en helt annan historia.

    Din blödning kan mycket väl vara implantationsblödning tänker jag. Om den inte ökar i styrka och istället avtar för att försvinna så tror jag det är fullt möjligt! Håller tummarna för det!

    Själv är jag på ruvardag 5 med en 2 dagars så jag har en bit kvar men har inga höga förhoppningar, har redan börjat planera för nästa försök...
  • Äldre 1 Feb 17:35
    #79

    Grattis till alla som testat positivt, roligt med massa plus!! Testade tyvärr negativt igår på RD 7 med blastocyst, har mensvärk men hittills ingen blödning. Inställd på nytt försök nästa månad. Är ju en dyr månadsutgift att försöka skaffa barn...

  • LLW
    Äldre 1 Feb 20:47
    #80
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2019-02-01 15:12:32 följande:

    Länken blev fel, ska vara www.almaze.com/fashion/3-forward-thinking-instagram-jewelry-brands-weve-been-obsessing-over-lately/


    Tror det är något tokigt fortfarande? Kommer till en sida om smycken, haha. Är nyfiken på vad det var för sida du menar! :)
  • Äldre 2 Feb 14:44
    #81
    LLW skrev 2019-02-01 20:47:09 följande:
    Tror det är något tokigt fortfarande? Kommer till en sida om smycken, haha. Är nyfiken på vad det var för sida du menar! :)
    Haha, det var en länk jag skulle skicka till en vän som råkade hamna här :) Här kommer rätt sida :)

    www.bubblesandbumps.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-3-day-5-transfer-calendar/
Svar på tråden Vi som ruvar just nu!