• Äldre 22 Jan 20:35
    16373 visningar
    379 svar
    379
    16373

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Äldre 3 Feb 19:33
    #91
    AHG skrev 2019-02-03 19:01:13 följande:

    Så himla tråkigt att läsa :( Men så himla bra att ni har embryon i frysen som väntar på er nu, så ni slipper göra om allt! Låter som att ni tillsammans har börjat blicka fram mot nästa försök redan, det är ju toppen!


    Ja jättetråkigt men man visste ju att det kunde hända, om man tittar på statistik osv :( det var till och med sambon som tog upp att han vill prova igen så snart som möjligt så det kändes bra. Det kommer väl kännas lite i plånboken men... Så är det.
    LLW skrev 2019-02-03 19:26:01 följande:

    Skit också! Fan vad trist :( kom mensen som vanligt eller var den något försenad? Hur många har ni i frysen?


    Jättetråkigt :( jag väntade mig mens måndag eller tisdag så den kom för tidigt.... Har ju haft rosa spottings i några dagar men idag kom blodet och mensvärken. Vi har som tur är fyra i frysen.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 3 Feb 20:54
    #92
    druvan52 skrev 2019-02-03 18:17:48 följande:

    Tack för peppning! Testade på nytt idag, rd 10, då syns ett extremt svagt plus, så jag tror på kemisk graviditet men kollar om igen om 2 dgr...Blir alltså 2 dgr till med lutinus????


    Kemisk graviditet har jag aldrig hört talas om! Var tvungen att googla. Vad gjorde vi innan google? :) Håller tummarna för att det inte är en kemisk graviditet för dig Druvan!
  • Äldre 3 Feb 20:55
    #93
    Hedblomster skrev 2019-02-03 18:41:13 följande:

    Nu har jag i alla fall fått mens ordentligt så tyvärr blev det inget. Måste ju fortsätta med lutinus och testa på testdag ändå men. Vi har sagt att vi gör FET så snabbt som möjligt.


    Usch vad tråkigt Hedblomster :( Kram på dig!
  • AHG
    Äldre 4 Feb 09:15
    #94
    Hedblomster skrev 2019-02-03 19:33:44 följande:

    Ja jättetråkigt men man visste ju att det kunde hända, om man tittar på statistik osv :( det var till och med sambon som tog upp att han vill prova igen så snart som möjligt så det kändes bra. Det kommer väl kännas lite i plånboken men... Så är det.Jättetråkigt :( jag väntade mig mens måndag eller tisdag så den kom för tidigt.... Har ju haft rosa spottings i några dagar men idag kom blodet och mensvärken. Vi har som tur är fyra i frysen.


    Ja tyvärr är det ju stor risk att det händer, men ändå tråkigt när det väl inträffar :( Skönt att sambon är med på tåget iaf! Du har säkert skrivit det någon gång tidigare här i tråden, men ni har inte fått finansierat via landstinget alltså?
  • Äldre 4 Feb 09:23
    #95
    AHG skrev 2019-02-04 09:15:20 följande:

    Ja tyvärr är det ju stor risk att det händer, men ändå tråkigt när det väl inträffar :( Skönt att sambon är med på tåget iaf! Du har säkert skrivit det någon gång tidigare här i tråden, men ni har inte fått finansierat via landstinget alltså?


    Precis, vi betalar själva. Jag hade ett utomkvedshavandeskap för 21 månader sedan och i mitt landsting ska det ha gått två år utan någon typ av graviditet innan man kan få ivf, med sommarstängt och 3 månaders väntetid för första besöket osv så skulle vi hamna på hösten 2019 någon gång typ, och vi orkade inte vänta på det.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 4 Feb 09:23
    #96
    AHG skrev 2019-02-04 09:15:20 följande:

    Ja tyvärr är det ju stor risk att det händer, men ändå tråkigt när det väl inträffar :( Skönt att sambon är med på tåget iaf! Du har säkert skrivit det någon gång tidigare här i tråden, men ni har inte fått finansierat via landstinget alltså?


    Precis, vi betalar själva. Jag hade ett utomkvedshavandeskap för 21 månader sedan och i mitt landsting ska det ha gått två år utan någon typ av graviditet innan man kan få ivf, med sommarstängt och 3 månaders väntetid för första besöket osv så skulle vi hamna på hösten 2019 någon gång typ, och vi orkade inte vänta på det.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 4 Feb 09:38
    #97

    Jag är på ruvardag 10 med blastocyst, negativt test idag och känns som att mensen är på gång. =(

  • Äldre 4 Feb 10:40
    #98
    H@llon skrev 2019-02-04 09:38:26 följande:

    Jag är på ruvardag 10 med blastocyst, negativt test idag och känns som att mensen är på gång. =(


    Hoppas att mensen inte kommer men förstår hur det känns med negativt test :'( beklagar, kram!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • AHG
    Äldre 4 Feb 10:51
    #99
    Hedblomster skrev 2019-02-04 09:23:48 följande:

    Precis, vi betalar själva. Jag hade ett utomkvedshavandeskap för 21 månader sedan och i mitt landsting ska det ha gått två år utan någon typ av graviditet innan man kan få ivf, med sommarstängt och 3 månaders väntetid för första besöket osv så skulle vi hamna på hösten 2019 någon gång typ, och vi orkade inte vänta på det.


    2 år är lång tid! Så förstår helt klart att ni tog saken i egna händer! Men om man, som ni nu, fått embryon till frysen, får ni betala separat för dom insättningarna nu? Dom ingår inte?
  • Äldre 4 Feb 11:50
    H@llon skrev 2019-02-04 09:38:26 följande:

    Jag är på ruvardag 10 med blastocyst, negativt test idag och känns som att mensen är på gång. =(


    Usch jobbigt! :( Håller tummarna för att det inte är mensen utan något helt annat!
Svar på tråden Vi som ruvar just nu!