• Äldre 22 Jan 20:35
    16067 visningar
    379 svar
    379
    16067

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Äldre 4 Feb 11:54
    Hedblomster skrev 2019-02-04 09:23:48 följande:

    Precis, vi betalar själva. Jag hade ett utomkvedshavandeskap för 21 månader sedan och i mitt landsting ska det ha gått två år utan någon typ av graviditet innan man kan få ivf, med sommarstängt och 3 månaders väntetid för första besöket osv så skulle vi hamna på hösten 2019 någon gång typ, och vi orkade inte vänta på det.


    Men usch 2 år är ju jättelång tid! Förstår absolut att ni valde privat.
  • Äldre 4 Feb 12:03

    Tack. Ja det känns hopplöst. Kram


    Hedblomster skrev 2019-02-04 10:40:20 följande:

    Hoppas att mensen inte kommer men förstår hur det känns med negativt test :'( beklagar, kram!


  • Äldre 4 Feb 12:04

    Tack. Tyvärr känns det kört denna gång. :(


    Xrissy skrev 2019-02-04 11:50:59 följande:

    Usch jobbigt! :( Håller tummarna för att det inte är mensen utan något helt annat!


  • Äldre 4 Feb 12:10
    AHG skrev 2019-02-04 10:51:35 följande:

    2 år är lång tid! Så förstår helt klart att ni tog saken i egna händer! Men om man, som ni nu, fått embryon till frysen, får ni betala separat för dom insättningarna nu? Dom ingår inte?


    Jag vet inte hur det är om man köper sånt "trepack" med behandlingar men vi köpte en behandling och då ingårs ett års nedfrysning av embryon vilket sedan kostar ca 1000 per år, men tyvärr inte insättning av dem. Själva ivfen kostade 32.000 och en frysinsättning kostar 15.000 så jag hoppas inte det blir så många... Ekonomin är inte viktigast såklart men man måste ju ha pengar till annat också.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 4 Feb 12:59

    Vi har köpt ett 3-pack, där ingår 3 st äggplock + färskinsättning, ett frysförsök samt nedfrysning i ett år. Det kostar 68 000 kr på vår klinik, man kan även byta ett äggplock + färskinsättning mot 2 st frysinsättningar.

    Jag har använt 1 försök nu och har 2 st i frysen. Lutar åt att använda frysförsöket nästa gång och efter det göra ett nytt äggplock om det inte lyckas.


    Hedblomster skrev 2019-02-04 12:10:40 följande:

    Jag vet inte hur det är om man köper sånt "trepack" med behandlingar men vi köpte en behandling och då ingårs ett års nedfrysning av embryon vilket sedan kostar ca 1000 per år, men tyvärr inte insättning av dem. Själva ivfen kostade 32.000 och en frysinsättning kostar 15.000 så jag hoppas inte det blir så många... Ekonomin är inte viktigast såklart men man måste ju ha pengar till annat också.


  • Äldre 4 Feb 14:44
    Hedblomster skrev 2019-02-03 18:41:13 följande:

    Nu har jag i alla fall fått mens ordentligt så tyvärr blev det inget. Måste ju fortsätta med lutinus och testa på testdag ändå men. Vi har sagt att vi gör FET så snabbt som möjligt.


    Nej, vad tråkigt att höra! :( stor kram!

    skönt att ni orkar tänka framåt och faktiskt har i frysen!

    Hur många dagar efter äp kom mensen din?
  • LLW
    Äldre 4 Feb 15:04

    Vi fick precis brev från rmc att de lyckades frysa 3 av våra 4 embryon! Fy tusan vilken lättnad! Nu har vi alltså 3 blastocyster i frysen om den här lille jag ruvar på nu inte tar sig. Hoppas så innerligt att den gör det men nu blir ett misslyckande lite lättare att ta ändå.

    Tänk att vi förra gången fick 5 ägg och inget befruktades. Denna gång blev det 9 varav 4 kunde användas! Helt fantastiskt men sjukt att det kan svänga så mycket.

    Imorgon är min mens beräknad. Vet ju inte om lutinus skjuter upp iof. Ska ta ett test på morgonen tänkte jag, om inte mensen kommer inatt. Känner ingenting av något förutom lite ömma bröstvårtor typ.

    Har verkligen försökt hålla mig så lugn och positiv som möjligt sen återföringen. Varit nöjd med att gå och bära på det lilla fröet. Men nuuuu börjar väntan bli tuff. RD 7 med 3 dagars.

  • Äldre 4 Feb 15:30
    LottaU skrev 2019-02-04 14:44:19 följande:

    Nej, vad tråkigt att höra! :( stor kram!

    skönt att ni orkar tänka framåt och faktiskt har i frysen!

    Hur många dagar efter äp kom mensen din?


    13 dagar efter äp kom mens ordentligt men har haft spottings sen i torsdags vilket blir... 10 dagar efter äp typ? Och bara 4 dagar efter återföring, kändes som att aldrig hade hunnit blivit nåt ändå... Har aldrig spottings i min vanliga cykel så hoppades det skulle vara ett bra tecken men nej. I onsdags dvs på ruvardag 3 fick jag väldigt ont i magen och det kändes inte bra redan då.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • AHG
    Äldre 4 Feb 16:20
    Hedblomster skrev 2019-02-04 12:10:40 följande:

    Jag vet inte hur det är om man köper sånt "trepack" med behandlingar men vi köpte en behandling och då ingårs ett års nedfrysning av embryon vilket sedan kostar ca 1000 per år, men tyvärr inte insättning av dem. Själva ivfen kostade 32.000 och en frysinsättning kostar 15.000 så jag hoppas inte det blir så många... Ekonomin är inte viktigast såklart men man måste ju ha pengar till annat också.


    Jag förstår. Klart pengar känns oviktigt när det kommer till detta, men det är klart det ändå påverkar. Jag hoppas verkligen att ert nästa FET kommer vara ert turembryo!
  • Äldre 4 Feb 17:56

    Gjorde vår första FET idag, så nu har vi en frysis på bakning. Testdag 18/2, hoppas så att det ska funka denna gången :)

Svar på tråden Vi som ruvar just nu!