• Äldre 22 Jan 20:35
    16053 visningar
    379 svar
    379
    16053

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • AHG
    Äldre 5 Feb 22:44
    Edlf skrev 2019-02-05 12:47:26 följande:

    Tack då vet jag. Ruvardag 2 idag helt enkelt :)

    Tack och jag önskar dig lycka till oxå! När är din testdag?


    Man önskar ju att man kunde få räkna dagarna snabbare :)

    Har testdag 11/2, så det är ett tag kvar. När fick ni?
  • Äldre 6 Feb 08:13
    AHG skrev 2019-02-05 22:44:47 följande:

    Man önskar ju att man kunde få räkna dagarna snabbare :)

    Har testdag 11/2, så det är ett tag kvar. När fick ni?


    Eller hur! Är också så öm fortfarande och är rädd så fort jag nyser att den lille ska störas haha, jättenojig!

    Vi fick 17/2. Men har bestämt att smygtesta den 14e :)
  • LLW
    Äldre 6 Feb 08:45
    AHG skrev 2019-02-05 16:29:55 följande:

    Det låter helt rätt! :)

    Har låtit bli att köpa test överhuvudtaget, för att undvika att lockas till att testa. Har visserligen det jag fick med mig från kliniken, men det får ligga kvar till testdag. Förutom att jag åkt på influensan så mår jag fysiskt bra, inga speciella symptom alls faktiskt förutom något gasig mage på kvällarna, som jag skyller på lutinus för! :) Har du några symptom?


    Haha det var smart! Jag har typ 10 hemma, kan inte direkt gömma dom för mig själv :P men ska låta bli att testa igen nu tills i helgen tror jag, om inte mensen kommit då.

    Såg att den är två dagar sen om jag jämför med senaste ivf:en då jag inte fick något tillbaka efter äggplocket. Alltid nått!

    Jaa jag har samma fast på morgonen! Det är säkert lutinus som ställer till det :) igår fick jag riktigt rejäla hugg långt ner på magen, vek mig typ dubbel av smärtan. Aldrig känt något liknande så pass starkt. Förhoppningvis något bra som händer där inne!
  • Äldre 6 Feb 09:14
    H@llon skrev 2019-02-05 10:47:34 följande:

    Idag kom mensen på ruvardag 11 med blastocyst.


    Nej, vad tråkigt! Styrkekram!
  • Äldre 6 Feb 10:03

    En till som ruvar på ett 2-dagars. Satte in det den 28/1.. så på dag 9. Tokförkyld och varm med spända bröst. Testade igår men såklart negativt, förstår att det är tidigt men kände mig så varm så tänkte att kanske.

  • Äldre 6 Feb 12:53
    Wictoria90 skrev 2019-02-06 10:03:17 följande:

    En till som ruvar på ett 2-dagars. Satte in det den 28/1.. så på dag 9. Tokförkyld och varm med spända bröst. Testade igår men såklart negativt, förstår att det är tidigt men kände mig så varm så tänkte att kanske.


    Hoppas att du får ett plus om några dagar! Har bestämt att jag ska smygtesta på dag 11.. Så långt kvar!
  • LLW
    Äldre 6 Feb 14:10
    Wictoria90 skrev 2019-02-06 10:03:17 följande:

    En till som ruvar på ett 2-dagars. Satte in det den 28/1.. så på dag 9. Tokförkyld och varm med spända bröst. Testade igår men såklart negativt, förstår att det är tidigt men kände mig så varm så tänkte att kanske.


    Jag satte in ett 3-dagars den 28de :) testade igår också, helt blankt såklart. Tänker vänta tills helgen sen kan jag nog inte hålla mig från att testa igen haha.

    När fick du testdag?
  • AHG
    Äldre 6 Feb 17:18
    Edlf skrev 2019-02-06 08:13:40 följande:

    Eller hur! Är också så öm fortfarande och är rädd så fort jag nyser att den lille ska störas haha, jättenojig!

    Vi fick 17/2. Men har bestämt att smygtesta den 14e :)


    Jag var också öm, framförallt i äggstockarna, ett bra tag efter plocket. Men jag lovar, det lilla fröet trillar inte ut :) haha

    Ett alla hjärtans dag-test med andra ord :)
  • AHG
    Äldre 6 Feb 17:23
    LLW skrev 2019-02-06 08:45:05 följande:

    Haha det var smart! Jag har typ 10 hemma, kan inte direkt gömma dom för mig själv :P men ska låta bli att testa igen nu tills i helgen tror jag, om inte mensen kommit då.

    Såg att den är två dagar sen om jag jämför med senaste ivf:en då jag inte fick något tillbaka efter äggplocket. Alltid nått!

    Jaa jag har samma fast på morgonen! Det är säkert lutinus som ställer till det :) igår fick jag riktigt rejäla hugg långt ner på magen, vek mig typ dubbel av smärtan. Aldrig känt något liknande så pass starkt. Förhoppningvis något bra som händer där inne!


    Haha förstår om du har svårt att hålla dig från att testa då :) Man vet ju inte hur mycket lutinusen skjuter upp mensen om det är så att den kommer...verkar vara väldigt olika.

    Skönt att höra att man inte är ensam om gaserna haha :)

    Jag hade sånna hugg första veckan, men sen inte känt av dom mer efter det. Men får hoppas att det är något positivt!
  • LLW
    Äldre 6 Feb 18:13
    AHG skrev 2019-02-06 17:23:38 följande:

    Haha förstår om du har svårt att hålla dig från att testa då :) Man vet ju inte hur mycket lutinusen skjuter upp mensen om det är så att den kommer...verkar vara väldigt olika.

    Skönt att höra att man inte är ensam om gaserna haha :)

    Jag hade sånna hugg första veckan, men sen inte känt av dom mer efter det. Men får hoppas att det är något positivt!


    Ja jag har läst allt från att den kommer tidigare till att den blir en vecka sen. Men min kropp har alltid varit så jääääkla punktlig. Det är liksom alltid exakt 10 dagar från ÄL till mens. Kört progesteronkräm tidigare som inte gjort någon skillnad alls. Lutinus är säkert ?starkare? iof.

    Försöker vara så positiv hela tiden. Tänker att så länge inte mensen kommer är jag ju typ, nästan, kanske fast inte alls gravid, haha. Det lilla fröet ligger där inne liksom. Men man är ju livrädd varje gång man går på toaletten :/
Svar på tråden Vi som ruvar just nu!