• Äldre 22 Jan 20:35
    16084 visningar
    379 svar
    379
    16084

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Thu 25 Apr 2019 18:53
    Viennah skrev 2019-04-25 17:51:07 följande:

    Jag har använt Lutinus nu i en vecka. Mest varit öm i brösten och haft lite huvudvärk men mår annars fint. Dock blir man rätt ?kladdig? hehe ;)


    Haha ja kladdig blir man verkligen. Använder lutinus för tredje gången nu och tycker det är helt okej men helst slipper man ju haha. Men de andra medicinerna är nya för mig, känner mig helt normal än iaf :) men vet inte om de hjälper speciellt mycket...
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Thu 25 Apr 2019 20:37

    Jag gjorde mitt andra FET idag (totalfrys så har bara gjort FET), testdag 8/5 men lär få mens innan. Började blöda på dag 8 efter förra återföringen. Tar dubbeldos lutinus, fragmin och trombyl pga upprepade missfall så är så trött o seg av alla mediciner o sprutor. Ska om det lyckas fortsätta med alla dem långt in i graviditeten så det är bara att hålla ut.

  • Fri 26 Apr 2019 12:11
    ylwalii skrev 2019-04-11 07:29:00 följande:

    Hej,

    Min mens kom som planerat och jag har testat negativt. Har inte haft några symtom. Det här var ju sista försöket. Väntar nu på att de ska ringa tillbaka så jag får höra vad nästa steg blir. 

    Hur går det själv? *hoppas på positivt resultat*


    Hej Ylwalii! Vad trist att höra! Följer gärna dig vidare om du vill fortsätta skriva om vad som händer :)
  • Fri 26 Apr 2019 21:24

    Så spännande att följa alla här.

    Första IVF-försöket för oss....Satte  in en femdagars blasto i måndags (22 april på annandagen, så ett riktigt litet påskägg). Det blev FET pga överstimulering förra månaden. Känner absolut ingenting och har heller inga biverkningar av Lutinus som en del andra verkar ha...

    Fick testdag 3 maj men blir ju sugen på att testa redan i helgen när jag läser om alla som gör det här.... 

    Blev spontant gravid förra året för första gången någonsin (är 40 år) men det blev missfall och fostret hade Trisomi 21...fick i samband med det veta att jag har en annan väldigt ovanlig genetisk avvikelse som kan leda till infertilitet och missfall/missbildningar... så har pga det låga förhoppningar även om det skulle bli ett plus...Vet dock inte om fostret hade denna avvikelse också då den inte kollas på nipt..

  • Mon 29 Apr 2019 16:44

    Hur går det för er?

    Jag fick världens största blödning idag på ruvardag 4, dvs alldeles för tidigt. Fick åka in akut... men sen slutade den och de kan inte säga vad det var, om det var slemhinna eller ett blodkärl som brast eller både och... så bara att vänta och se men känns inte så hoppfullt :( och framförallt jobbigt att det kan bli så att det blöder ut så himla tidigt?

  • Tue 30 Apr 2019 10:09

    Ruvar dag 2 idag med en blastocyst! Hur mår då ni på dag 2? Jag tar progynon (?) Och lutinus!

    Är så himla spänd och känslorna går verkligen upp och ner heeela tiden. Känner ni igen er?

  • Tue 30 Apr 2019 13:04

    Jag är på dag 6 och väntan är otroligt jobbigt, jag gör en testserie för att förbereda mig mentalt. Denna gång är jag lite hoppfull faktiskt. Jag är 40 år och chanserna är låga. Ovitrelle togs inför ÄL för 12 dagar sedan så den är ute....och jag har för mig kunna se ngt. Eller önsketänk?!?

  • Tue 30 Apr 2019 14:01
    nypan78 skrev 2019-04-30 13:04:16 följande:

    Jag är på dag 6 och väntan är otroligt jobbigt, jag gör en testserie för att förbereda mig mentalt. Denna gång är jag lite hoppfull faktiskt. Jag är 40 år och chanserna är låga. Ovitrelle togs inför ÄL för 12 dagar sedan så den är ute....och jag har för mig kunna se ngt. Eller önsketänk?!?


    Jag ser!! Där är något! :)
  • Tue 30 Apr 2019 16:36
    nypan78 skrev 2019-04-30 13:04:16 följande:

    Jag är på dag 6 och väntan är otroligt jobbigt, jag gör en testserie för att förbereda mig mentalt. Denna gång är jag lite hoppfull faktiskt. Jag är 40 år och chanserna är låga. Ovitrelle togs inför ÄL för 12 dagar sedan så den är ute....och jag har för mig kunna se ngt. Eller önsketänk?!?


    Jag ser och vågar nästan mig på ett grattis!!!
  • Tue 30 Apr 2019 16:43
    nypan78 skrev 2019-04-30 13:04:16 följande:

    Jag är på dag 6 och väntan är otroligt jobbigt, jag gör en testserie för att förbereda mig mentalt. Denna gång är jag lite hoppfull faktiskt. Jag är 40 år och chanserna är låga. Ovitrelle togs inför ÄL för 12 dagar sedan så den är ute....och jag har för mig kunna se ngt. Eller önsketänk?!?


    Skymtar också ett streck! Spännande!! 


    Jag satte in ett femdagars för 9 dagar sen (mån 22 april) och har testat idag och i förrgår utan att se nåt alls... Köpte ett "testa tidigt-test" från Clearblue idag som jag ska göra imorgon bitti.

    Vad tror ni - kan man lita på det eller? Har fått testdag 3 maj från kliniken, imorgon är det 1 maj.Om det är negativt imorgon, är det kört då?


     

Svar på tråden Vi som ruvar just nu!