• Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Loviisa89
    pixie78 skrev 2019-05-10 13:13:24 följande:

    Snälla hjälp mig räkna. Tror missfall på gång. :(

    Satte in 5-dagars blasto den 22 april.

    Testade positivt 3 maj. Dock mycket svaga streck på stickorna, men Gravid 1-2 veckor på Clearblue.

    Testade med Clearblue idag (10 maj) ? visade gravid 2-3 veckor.

    Men jag har inga som helst symptom fortfarande vilket gör mig misstänksam.

    Fick nu på eftermiddagen lite ljusbrun flytning med lite gegga/klump i. 

    Jag misstänker att det är missfall på gång/uteblivet missfall och att hcg-nivåerna därför är låga. De verkar ju varit låga hela tiden med tanke på de svaga strecken. Om det blev missfall ganska direkt så har jag väl fortfarande viss hcg kvar? För borde inte Clerablue visa Gravid 3+ nu?

    Så jobbigt att inte veta! :(


    Om jag har räknat rätt så borde embryot vara 23 dagar gammal idag. Och då kan man ju tänka att det ska stå 3+ på testet. Men jag tror inte det är så lätt, utan varje graviditet är olika och dom har nog tagit något medelvärde för att räkna ut hur mycket hcg ska motsvara 3+ veckor. 23 dagar är ju precis på gränsen där det kanske slår om.

    Så jag tycker inte du ska oroa dig. Du kan ju ta ett test till om några dagar för att se om det då ökat till 3+ :)
    Insta: Ivfskafunka
  • pixie78
    Loviisa89 skrev 2019-05-10 18:11:49 följande:

    Om jag har räknat rätt så borde embryot vara 23 dagar gammal idag. Och då kan man ju tänka att det ska stå 3+ på testet. Men jag tror inte det är så lätt, utan varje graviditet är olika och dom har nog tagit något medelvärde för att räkna ut hur mycket hcg ska motsvara 3+ veckor. 23 dagar är ju precis på gränsen där det kanske slår om.

    Så jag tycker inte du ska oroa dig. Du kan ju ta ett test till om några dagar för att se om det då ökat till 3+ :)


    Tack! ???? Det är nog som du säger! Fick starkare streck på billiga testen idag. Kändes skönt.. så "bara" att sitta lugnt i båten till UL om 2 veckor!
  • Lee***

    Hur går det för alla? Själv är jag på ruvardagen 3, tyckte mig känna lite i går men nu inget...man blir ju galen, så jobbig period framför mig

  • mulin
    Lee*** skrev 2019-05-26 08:20:52 följande:

    Hur går det för alla? Själv är jag på ruvardagen 3, tyckte mig känna lite i går men nu inget...man blir ju galen, så jobbig period framför mig


    Jag plussade den 10/5 . Jag tycker utan tvekan att den absolut längsta väntan var ruvartiden! Och jag var så orolig för jag tyckte jag kände massor de första dagarna , men sedan bara försvann ALLT! Så det kom faktiskt som en chock att det var ett plus. Nu är det nästan lika lång väntan för att komma på UL och kolla så hjärtat pickar... Stort lycka till och hoppas du får ett plus när det är dags att testa <3
  • Sommar15
    Lee*** skrev 2019-05-26 08:20:52 följande:

    Hur går det för alla? Själv är jag på ruvardagen 3, tyckte mig känna lite i går men nu inget...man blir ju galen, så jobbig period framför mig


    Är på ruvardag 2, min tredje omgång FET. Går bara segare och segare för varje gång! Första gången tyckte jag ändå dagarna gick helt ok framåt men nu känns det som det gått en evighet på de här två dygnen!
  • Knuttis13

    Hej allihopa!

    Jag är på ruvardag 10 & har inga som helst symtom :)

    Är det någon som varit i liknande situation & ändå fått ett pluss? ????

    Mvh

    Jessica

  • Badankan

    Hej! Hoppar in här jag med.

    Är uppe i vårt 6:e IVF-försök, tyvärr har många av mina ägg varit omogna så vi har inte haft så många insättningar och aldrig fått något till frysen.

    Den här gången gjorde de dock en 2-stegs återföring. Först satte de in en fin 2-dagars och fortsatte odla det andra till dag 5 varpå det sattes in en superfin blastocyst också. Så nu är jag på ruvardag 5/2 beroende på vilken man dag man ska räkna ifrån.

    Är det någon mer som fått insatt på olika dagar, har googlat hur mycket som helst och kan inte läsa om det någonstans. Bara att man ibland sätter in 2 samtidigt.

  • Najo

    Hej,

    Hoppar in här fast eg ruvar jag inte än..

    Har gjort 2 ivf, 2008 och 2014. Blev gravid direkt på båda, 2 dagars odling. Första vlev det bara ett embryo och 2014 blev det 2 till frysen också. I våras gjorde vi FET på de två blastocysterna i frysen. Den första blev en graviditet men slutade i MA v7 (hinnsäck utan foster) och det andra klarade inte tiningen.

    Har varit totalknäckt under april, då detta eg var vår "sista" chans. Men min läkare på CvL gick med på en ny IVF trots min ålder, 44 år (född 75). Har nu genomgått korta protokollet med en rätt hög dos Menopur. Vud första VUL såg det sådär ut kanske 5 äggblåsor som skulle kunna mogna. Man höjde då dosen och vid andra VUL hade det växt till sig så det såg ut som att de fem faktiskt kunde bli ngt. Idag var det äggplock och jag har varit mkt nervös. I min ålder kan man inte räkna med att få ut ägg ur alla blåsor. Men det gick så bra det kunde..de fick ut 7 ägg vilket de säger är bra för min ålder.

    Nu är jag nervös inför morgondagen då de ska ringa och berätta hur många som blivit befruktade. Min dröm är att det blir återföring på fredag.

  • Flicka2017

    Jag är på RD6 med en blastocyst och testets har visat negativt. alltså inte ens nått svagt utan helt blankt nej.
    Finns det fortfarande någon chans att det kan vara positivt om några dagar?
    Jag är helt förstörd.

  • mulin
    Flicka2017 skrev 2019-06-04 20:45:48 följande:

    Jag är på RD6 med en blastocyst och testets har visat negativt. alltså inte ens nått svagt utan helt blankt nej.

    Finns det fortfarande någon chans att det kan vara positivt om några dagar?

    Jag är helt förstörd.


    Självklart! Det där är ju så individuellt. Bara för att någon får ett svagt plus så tidigt är det ingen regel att alla får det :) jag väntade till RD 10 med blasto innan jag vågade tjuvtesta.
Svar på tråden Vi som ruvar just nu!