• Äldre 24 Jan 20:25
    10960 visningar
    1340 svar
    +3
    1340
    10960

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Äldre 28 Jan 21:30
    mizis skrev 2019-01-28 19:09:30 följande:

    Hej alla!

    Jag plussade i helgen och har beräknat bf till 7/10 :D superduper glad.

    Jag vill gärna vara med i en hemlig FB-grupp!!

    Hur mår alla?

    Jag har växtvärk i livmodern, är trött, fryser och kissar ofta. Annars mår jag prima än så länge.

    Kram


    Jag har samma symptom som dig förutom fryser! Härligt o se att nån har samma och ''inte så många'' (vet inte vad som är normalt..)
  • Anonym (Sysko­n oktobe­r)
    Äldre 28 Jan 22:03

    Nu är alla så ny plussade så tänkte vi kunde berätta hur vi mått innan pluss och om vi kände på oss att vi va gravida och hur länge vi försökt eller om de va en hoppsan bebis! :D

  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 28 Jan 22:20
    Snark123 skrev 2019-01-28 21:30:46 följande:

    Jag har samma symptom som dig förutom fryser! Härligt o se att nån har samma och ''inte så många'' (vet inte vad som är normalt..)


    Jag har allt det plus väldigt känslig och mår illa!

    Blir lite orolig hur resten av graviditeten kommer vara om jag känner av så My ket redan nu! :/ :)
  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 28 Jan 22:23
    Anonym (Millan) skrev 2019-01-28 14:14:33 följande:

    När jag väntade mitt första barn köpte jag hans vagn i vecka 5, haha!

    Jag ringde idag, har tid 12/2!

    Har du ringt?


    Aaaah men då kanske jag inte är helt galen om jag går och köper lite fina bebiskläder till helgen då! Vill så gärna!

    Har du köpt något nytt än? :)

    Jag ringde idag och fick tid 15/2. Ska bli spännande!

    Barnmorskan tipsade om en app som heter Preglife och gav lite allmän info över telefon då det är mitt första barn. Kändes bra!
  • Äldre 29 Jan 03:23
    Anonym (Syskon oktober) skrev 2019-01-28 22:03:31 följande:

    Nu är alla så ny plussade så tänkte vi kunde berätta hur vi mått innan pluss och om vi kände på oss att vi va gravida och hur länge vi försökt eller om de va en hoppsan bebis! :D


    Jag är i vecka 4+5 nu. Har börjat få ömma bröst och liiite illamående morgon och kväll, sen igår typ. Tröttheten har också precis börjat komma. Annars inga andra symptom.

    Vi vart ?hoppsan? gravida i Oktober som slutade med ett missfall i november. Men vi bestämde oss efter missfallet att vi ville skaffa barn. Så denna graviditet är på 2a försöket.

    Är rädd för att få missfall igen men har ändå en väldigt bra magkänsla denna gång. Så jag hoppas det resulterar i en bebis i höst <3 Hur har det varit för dig?
  • Anonym (Milla­n)
    Äldre 29 Jan 07:47

    Jag hade två nätter av helt SJUKA drömmar. Sen vaknade jag en morgon och kände ilningen i livmodern. Den slår aldrig fel, går inte att missta den för något annat. Var samma med mina två andra, den där konstiga ilningen, haha.

  • Äldre 29 Jan 08:07

    Jag hade ingen aning om att jag var gravid. Vi hade sex 1,5 dygn före ägglossningen och jag veeeet att spermierna kan leva i flera dygn men jag hade svårt att tro att det gällde även mig. Hade helst velat pricka ägglossningen.

    Har väldigt stark ägglossningssmärta efter min första graviditet och det som var annorlunda denna månaden var att den aldrig riktigt gick över som den brukar. Jag fortsatte känna av livmodern och det ökade i styrka när jag närmade mig mens.

    Jag sa till en vän som vet om att vi försöker att det inte fanns en chans att jag var gravid så tydlig mensvärk som jag hade.

    Ville ändå desta för jag vill inte få definitivt besked av att mensen kommer.

    Jag tittade knappt på testet, så säker var jag på negativt. Strecket kom nästan direkt! Vågade inte tro på det så jag la in en bild i spökstreckstråden här på fl och fick bekräftat av andra att jag såg rätt. Har testat tre gånger till, senast ett digitalt på bim så nu får jag väl försöka tro på det!

    Som jag skrev tidigare upptäckte jag att jag var gravid med min dotter i slutet av vecka 7 och det är nästan att föredra. De här första veckorna är jobbiga tycker jag.

  • Anonym (Emeli­e)
    Äldre 29 Jan 08:54

    Har ringt idag till mottagningen angående inskrivningsamtal. Vi ska dit den 18 februari och då kommer jag nog vara i vecka 8 :) sköterskan pratade om KUB test, det är något de erbjuder alla gravida i kommunen. Vi kommer såklart göra det. Någon annan som tänkt göra det?

  • Äldre 29 Jan 09:09
    Anonym (Emelie) skrev 2019-01-29 08:54:44 följande:

    Har ringt idag till mottagningen angående inskrivningsamtal. Vi ska dit den 18 februari och då kommer jag nog vara i vecka 8 :) sköterskan pratade om KUB test, det är något de erbjuder alla gravida i kommunen. Vi kommer såklart göra det. Någon annan som tänkt göra det?


    Jag fyller snart 39 så - ja! Hade helst velat göra nipt men det är så sjukt dyrt så vi får se.
  • Äldre 29 Jan 09:59
    mizis skrev 2019-01-28 19:09:30 följande:

    Hej alla!

    Jag plussade i helgen och har beräknat bf till 7/10 :D superduper glad.

    Jag vill gärna vara med i en hemlig FB-grupp!!

    Hur mår alla?

    Jag har växtvärk i livmodern, är trött, fryser och kissar ofta. Annars mår jag prima än så länge.

    Kram


    Vad kul, grattis! Jag har beräknad bf 10/10 :) jag har också molvärk i livmodern, är mycket tröttare, kissar mera, dricker mera och så fryser jag jättemycket ^^ ska bli spännande att följa alla här! Är det ditt första eller har du barn sedan innan? Detta är mitt första:)
Svar på tråden BF oktober 2019!