• Äldre 24 Jan 20:25
    10719 visningar
    1340 svar
    +3
    1340
    10719

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Äldre 29 Jan 15:29

    Känns som många efterfrågar en fb-grupp.

    Om man söker på ?bf oktober? och sedan klickar i fliken ?grupper? så kommer man till ?bf oktober/november?.

    Om ni tycker vi ska ha en egen kan jag starta en. Men då måste den heta något konstigt eftersom administratörer syns offentligt även om gruppen är sluten...

  • Anonym (Sysko­n oktobe­r)
    Äldre 29 Jan 15:52
    Liit skrev 2019-01-29 15:29:07 följande:

    Känns som många efterfrågar en fb-grupp.

    Om man söker på ?bf oktober? och sedan klickar i fliken ?grupper? så kommer man till ?bf oktober/november?.

    Om ni tycker vi ska ha en egen kan jag starta en. Men då måste den heta något konstigt eftersom administratörer syns offentligt även om gruppen är sluten...


    Om du sätter gruppen som hemlig syns inte admin! :) finns 3 olika sekretessen och har man sluten syns admin med inte medlemmar och har man hemlig så kan man inte ens söka på gruppen om man inte blivit inbjuden till den :)
  • Äldre 29 Jan 15:56
    Anonym (Syskon oktober) skrev 2019-01-29 15:52:21 följande:

    Om du sätter gruppen som hemlig syns inte admin! :) finns 3 olika sekretessen och har man sluten syns admin med inte medlemmar och har man hemlig så kan man inte ens söka på gruppen om man inte blivit inbjuden till den :)


    Jag vet. Men då blir det svårt för er att hitta den istället... haha
  • Anonym (Sysko­n oktobe­r)
    Äldre 29 Jan 16:46
    Liit skrev 2019-01-29 15:56:54 följande:

    Jag vet. Men då blir det svårt för er att hitta den istället... haha


    Jag har varit med i hemlig grupp via familjeliv innan med min dotter och då har den som har gruppen lagt till som vän på fb och sen bjudit in och sen tagit bort som vän igen! :D
  • Anonym (Sysko­n oktobe­r)
    Äldre 29 Jan 16:48

    Här är fb gruppen oktober/november 2019 för er som vill va med!

    www.facebook.com/groups/649363412148402/

  • Äldre 29 Jan 18:22
    Anonym (Emelie) skrev 2019-01-29 08:54:44 följande:

    Har ringt idag till mottagningen angående inskrivningsamtal. Vi ska dit den 18 februari och då kommer jag nog vara i vecka 8 :) sköterskan pratade om KUB test, det är något de erbjuder alla gravida i kommunen. Vi kommer såklart göra det. Någon annan som tänkt göra det?


    Vanligtvis är det kvinnor över 35 som får göra kubtest i de flesta kommuner. (Det kan dock variera.)

    Jag är gravid nu med vårt tredje barn och jag är 31 år. Min första förlossning var hemsk samt min andra graviditet var jobbig och oron kvarstår. (Vi har utrett min äldste son som har autism på många olika sätt) Så jag kommer begära ett kubtest. För att lugna nerverna och få se att barnet är okej. Så får man frågan tycker jag absolut du kan göra det!
  • Äldre 29 Jan 18:47

    Helt ok att inte ha så många symtom! Jag mådde inte illa något alls min förra graviditet, håller tummarna för det denna gången också :) längtar så otroligt till v12 då det är lättare att slappna av och lita på graviditeten!!


    Snark123 skrev 2019-01-28 21:30:46 följande:

    Jag har samma symptom som dig förutom fryser! Härligt o se att nån har samma och ''inte så många'' (vet inte vad som är normalt..)


  • Äldre 29 Jan 18:50
    Ero13 skrev 2019-01-29 09:59:02 följande:

    Vad kul, grattis! Jag har beräknad bf 10/10 :) jag har också molvärk i livmodern, är mycket tröttare, kissar mera, dricker mera och så fryser jag jättemycket ^^ ska bli spännande att följa alla här! Är det ditt första eller har du barn sedan innan? Detta är mitt första:)


    Väldigt lika symtom ändå, kul!! Ja det är så roligt att följas åt med människor som bär på samma hemlighet ;) längtar så jag spricker till v12! Nästan sugen på att boka in ett tidigt ul.. men är så dyrt :(.

    Det är mitt andra barn :) min son fyller 2 i april så kommer vara 2,5 när bebis kommer :)

    Spännande med första barnet :D
  • Äldre 29 Jan 18:50

    Känslan när man äntligen klickar sig in på ?Gravid? i forumet. Detta har varit så himla efterlängtat. Fick ett missfall i november och är glad att det gick så pass snabbt att bli gravida igen, även om det känts som en evighet. Hoppas bara att det lilla fröet vill stanna kvar där inne! <3 BF 7 oktober enligt Preglife.

  • Äldre 29 Jan 19:29
    Frekvens skrev 2019-01-29 18:50:57 följande:

    Känslan när man äntligen klickar sig in på ?Gravid? i forumet. Detta har varit så himla efterlängtat. Fick ett missfall i november och är glad att det gick så pass snabbt att bli gravida igen, även om det känts som en evighet. Hoppas bara att det lilla fröet vill stanna kvar där inne! <3 BF 7 oktober enligt Preglife.


    Vi har samma BF!
Svar på tråden BF oktober 2019!