• Anonym (Hästb­urgare­n)
    Äldre 26 Jan 17:54
    882 visningar
    16 svar
    16
    882

    Rida genom Drive-Thru

    Varför får jag inte rida min häst genom Drive-Thru och köpa hamburgare? Har försökt på Burger King vid Marieberg. McDonalds i Västhaga och Max vid Eurostop. INGET FUNKAR!

    Jag har försökt, men de säger nej. Häst är ett fordon!

    Jag har försökt att både köra hästen med sulky och rida, men inget funkar!

    Är det diskriminering? Jag känner mig kränkt.

  • Svar på tråden Rida genom Drive-Thru
  • Anonym (Lotta­)
    Äldre 26 Jan 18:13
    #1

    Hur transporterar du hästen mellan alla de ställena? Var ligger stallet? Rider ni längs e18 eller?

    Hur reagerar hästen på andra bilar i kön vid McDriven? Och, vem säger att du inte får handla? Om du står vid beställnings-radion så är det väl bara att be om en BigMac o co?

  • Anonym (Hästb­urgare­n) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 18:25
    #2
    Anonym (Lotta) skrev 2019-01-26 18:13:37 följande:

    Hur transporterar du hästen mellan alla de ställena? Var ligger stallet? Rider ni längs e18 eller?

    Hur reagerar hästen på andra bilar i kön vid McDriven? Och, vem säger att du inte får handla? Om du står vid beställnings-radion så är det väl bara att be om en BigMac o co?


    Jag har stått i stall i närheten av ställena.

    Min häst är snäll och trafiksäker, hon är inte rädd för något.

    Jag har beställt, men när jag kommer till betalningsluckan så säger de att jag inte får handla. Men med cykel så går det. Jag är diskriminerad!
  • Anonym (wow)
    Äldre 26 Jan 18:29
    #3
    Anonym (Hästburgaren) skrev 2019-01-26 18:25:47 följande:
     Men med cykel så går det.
    Får man framföra en försiktig gissning att din cykel inte lite spontant ställer sig och skiter mitt framför kassan?
  • Anonym (cykli­st)
    Äldre 26 Jan 18:29
    #4

    Där jag har varit har man inte fått cykla igenom heller. 


    Endast bilar tillåtna har de sagt. Vet inte vad policyn är egentligen eftersom det uppebart verkar lite olika på alla ställen.

  • Anonym (Hästb­urgare­n) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 18:33
    #5
    Anonym (wow) skrev 2019-01-26 18:29:24 följande:

    Får man framföra en försiktig gissning att din cykel inte lite spontant ställer sig och skiter mitt framför kassan?


    Det har hon aldrig gjort. Min häst bajsar bara på gräs, eller mjuka ytor där det inte stänker upp.
  • Anonym (Hästb­urgare­n) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 18:34
    #6
    Anonym (cyklist) skrev 2019-01-26 18:29:45 följande:

    Där jag har varit har man inte fått cykla igenom heller. 

    Endast bilar tillåtna har de sagt. Vet inte vad policyn är egentligen eftersom det uppebart verkar lite olika på alla ställen.


    Till mig har de sagt endast fordon. Hästhatande SD-are säkert.
  • Anonym (Suck)
    Äldre 26 Jan 18:34
    #7

    Inte rida in i en djurbutik och inte handla på drive thru! Stackars dig. Vad kommer härnäst? " Jag fick inte rida in på biografen när jag och hästen ville se film" ?

  • Äldre 26 Jan 18:36
    #8

    Tycker du ska läsa på vilka diskrimineringsgrunder som finns... använd din svans som bokmärke

  • Anonym (Hästb­urgare­n) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 18:36
    #9
    Anonym (Suck) skrev 2019-01-26 18:34:57 följande:

    Inte rida in i en djurbutik och inte handla på drive thru! Stackars dig. Vad kommer härnäst? " Jag fick inte rida in på biografen när jag och hästen ville se film" ?


    Min häst är min soulmate och mitt transportmedel.

    Men såvitt jag vet är inte husdjur tillåtna på biografer. Då kommer jag inte ta med henne dit.
  • Anonym (Hästb­urgare­n) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 18:37
    #10
    Loigios skrev 2019-01-26 18:36:25 följande:

    Tycker du ska läsa på vilka diskrimineringsgrunder som finns... använd din svans som bokmärke


    Hon är diskriminerad utifrån ras och hudfärg såklart! Jag har läst på!
  • Äldre 26 Jan 19:06
    #11
    Anonym (Hästburgaren) skrev 2019-01-26 18:33:27 följande:
    Det har hon aldrig gjort. Min häst bajsar bara på gräs, eller mjuka ytor där det inte stänker upp.

    Fast hur ska de bakom kassan veta att just din häst bara bajsar där det inte skvätter upp?  De hästar som rör sig omkring där jag bor så skiter de där de står och ingen plockar upp efter dom. 


    Du får väl ringa till de olika hamburgerkedjorna och be dom förklara sig?

  • Äldre 26 Jan 19:25
    #13

    Jag har en el-lådcykeln och försökte en gång med drive-through då jag hade bråttom. Hade barn fastspända i lådan.

    Endast bilar är tillåtna i drive-through fick jag veta då. Den gången och efter det har jag respekterat det.

    Flakmoppe, golfbil osv är alltså inte heller OK i drive-through.

  • Äldre 26 Jan 19:26
    #14

    Oj, såg intet att den låg i sandlådan. Haha!

  • Äldre 26 Jan 19:41
    #15
    Anonym (Hästburgaren) skrev 2019-01-26 18:37:55 följande:

    Hon är diskriminerad utifrån ras och hudfärg såklart! Jag har läst på!


    Diskrimineringslagstiftningen är inte tillämplig på djur.. sorry lilla gumman
  • Äldre 26 Jan 20:00
    #16
    Swagger skrev 2019-01-26 19:26:31 följande:

    Oj, såg intet att den låg i sandlådan. Haha!


    Den hamnade i sandlådan. Men det är på riktigt. Jag har försökt hos alla snabbmatsställen.

    Häst går som bil på bilväg. Jag får rida på motorvägen om hästen springer minst 40km/h
  • Äldre 26 Jan 20:01
    #17
    Loigios skrev 2019-01-26 19:41:39 följande:

    Diskrimineringslagstiftningen är inte tillämplig på djur.. sorry lilla gumman


    Men min häst har också känslor.
Svar på tråden Rida genom Drive-Thru