• Anonym (Binda­)
    Äldre 31 Jan 16:36
    5989 visningar
    39 svar
    39
    5989

    Vilken är bästa bindan?

    Vilken binda tycker du är bäst? Varför tycker du den är bäst?

    Jag använder mest Libresse. Den är skönast. Suger upp bäst.

  • Svar på tråden Vilken är bästa bindan?
  • Anonym (A)
    Äldre 31 Jan 16:37
    #1

    Libresse är också min favorit.

  • Anonym (när)
    Äldre 31 Jan 16:42
    #2
    Anonym (Binda) skrev 2019-01-31 16:36:18 följande:

    Vilken binda tycker du är bäst? Varför tycker du den är bäst?

    Jag använder mest Libresse. Den är skönast. Suger upp bäst.


    När jag använde bindor så köpte jag alltid på apoteket, storpack tunna bindor med vingar. Mjuka, sköna, bra uppsugning och billiga. 
  • Anonym (Tjejk­ompise­n)
    Äldre 31 Jan 17:48
    #3

    Always normal utan vingar passar mig bäst. Libresse är så tjock.

    Men med trosskydd så föredrar jag libresse. Minns inte varför de andra var sämre, bara att jag tyckte det.

  • Äldre 1 Feb 06:54
    #4

    Always är klart bäst!

  • Äldre 1 Feb 07:22
    #5

    Libresse eller Always spelar inger roll, så länge det har vingar har det ingen betydelse.

  • Äldre 1 Feb 07:36
    #6

    Libresse, för de är skönast. Tycker att exempelvis Always känns som sandpapper i jämförelse.

  • Anonym (Tyg)
    Äldre 1 Feb 07:37
    #7

    Tygbindor, som inte är inpregnerade med diverse kemikalier och skapar obalans i underlivet. Bättre för miljön och klart mycket billigare i längden.

    Om de görs av rätt material så känns de precis lika lite som en engångsbinda, och de läcker precis lika lite.

    Och så är de mycket mer personliga för att man kan ha precis vilket mönster man själv vill ha på ovansidan (eller undersidan). Finns även olika utformningar på bindan utefter kvinnans eget behov (blöder mer fram, mer bak, lite eller mycket, till stringtrosa eller vanlig, att ha efter graviditet eller under natten osv).

  • Anonym (Tygbi­ndor)
    Äldre 1 Feb 07:40
    #8

    Tygbindor slår alla plastbindor. När jag bytte till tyg insåg jag hyr illa plastbindorna luktar, trodde det var mens som luktade så jävligt men i tyg luktar det ingenting :)

    Kan rekommendera tygbindor och trosskydd från Eco Femme och MaM Ecofit, finns på TantTyg.se <3

  • Äldre 1 Feb 09:06
    #9

    Intressant det där med tygbindor. Har funderat ibland på att testa och kanske börja med det. Känns ju så mycket "snällare" på nåt sätt, om man tänker miljömässigt, etiskt osv.

  • Hasse Qvist
    Fri 12 Jul 2019 20:09
    #10

    Jag tycker att Libresse Maxi Long Wings är den i särklass bästa! Skäms

Svar på tråden Vilken är bästa bindan?