• Äldre 1 Feb 11:00
    6215 visningar
    62 svar
    62
    6215

    Uppstart IVF i Örebro våren 2019

    Hej!

    Har precis fått reda på att vi äntligen, efter 1,5 års försök att bli föräldrar får börja med IVF. Var på en äggledarspolning i veckan där de fann ett hinder (ej stopp dock) i höger ledare och eftersom vi försökt så länge, så sattes vi upp på väntelistan! Vi hade bokat ett besök (idag faktiskt) på Carl von line för att göra det privat, då vi inte skulle orka vänta i två år. Vilket vi nu inte behöver! Vi är nämligen oförklarligt barnlösa. Läkaren var inte säker på om blockering i äggledaren var förklaringen till vår barnlöshet, därför tror jag att vi fortfarande klassas som det. Men vet inte..

    I vilket fall så vore det skönt att följas åt med någon som också väntar på IVF.

  • Svar på tråden Uppstart IVF i Örebro våren 2019
  • Tue 7 May 2019 13:19
    #41
    mulin skrev 2019-05-07 10:46:10 följande:

    Känner precis som dej, även om jag ruvar nu är väntetiden precis lika lång och oroligheten är total!

    Jag försöker jobba mycket och hårt så jag är riktigt sliten när jag kommer hem.

    När jag är ledig försöker jag planera in så mycket att det helst ska va stressiga dagar så man inte tänker på väntan så mycket, haha. Det funkar sådär dock. Känns som det är en månad sen jag gjorde insättning och inte en vecka sen.


    Haha, ja det är ju faktiskt bra när man har mycket att göra. Har just nu lite lugnare på jobbet vilket är dumt, det blir så lätt att jag fastar i denna karusellen!

    Ja, kan tänka mig att ruvartiden måste kännas fruktansvärt seg. Jag som har problem med spotting kommer ju gå på toa hela tiden för att se om det blöder... Usch vad allt detta är påfrestande!

    Har en kollega som ska föda när som helst.. vill också!!

    Du har inte tagit något test än va?
  • Tue 7 May 2019 13:46
    #42
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-07 13:19:48 följande:

    Haha, ja det är ju faktiskt bra när man har mycket att göra. Har just nu lite lugnare på jobbet vilket är dumt, det blir så lätt att jag fastar i denna karusellen!

    Ja, kan tänka mig att ruvartiden måste kännas fruktansvärt seg. Jag som har problem med spotting kommer ju gå på toa hela tiden för att se om det blöder... Usch vad allt detta är påfrestande!

    Har en kollega som ska föda när som helst.. vill också!!

    Du har inte tagit något test än va?


    Det är så sjukt påfrestande! Gud vad man vara vill kunna påverka tiden själv å snabba på dagarna.. och som du säger med toa också att man ska bli nervös för varje toabesök. Jag har inte beräknad mens förrän på lördag-söndag så är några dagar kvar innan jag maniskt kommer kolla trosskyddet..

    Nej, jag lovade sambon att hålla mig till tjuvtest tills på Tors ( ruvardag 9 ) så får väl lov att försöka att hålla det men det är svååårt. Men blir det negativt är det väl skönt att göra det så sent som möjligt så nästa försök kommer tätare inpå :)
  • Tue 7 May 2019 16:03
    #43
    mulin skrev 2019-05-07 13:46:46 följande:

    Det är så sjukt påfrestande! Gud vad man vara vill kunna påverka tiden själv å snabba på dagarna.. och som du säger med toa också att man ska bli nervös för varje toabesök. Jag har inte beräknad mens förrän på lördag-söndag så är några dagar kvar innan jag maniskt kommer kolla trosskyddet..

    Nej, jag lovade sambon att hålla mig till tjuvtest tills på Tors ( ruvardag 9 ) så får väl lov att försöka att hålla det men det är svååårt. Men blir det negativt är det väl skönt att göra det så sent som möjligt så nästa försök kommer tätare inpå :)


    Ja, precis! Kommer ni i så fall hinna med ett nytt FET innan stängningen? Hoppas ju såklart att ni slipper ett nytt försök!
  • Tue 7 May 2019 23:00
    #44
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-07 16:03:38 följande:

    Ja, precis! Kommer ni i så fall hinna med ett nytt FET innan stängningen? Hoppas ju såklart att ni slipper ett nytt försök!


    Ja om inget konstigt med kroppen händer ska vi hinna med en runda till. Hoppas också vi slipper men idag har jag haft riktigt negativ inställning till detta försök. Symptom avtar och de jag känner skyller jag på lutinusen. :(
  • Wed 8 May 2019 12:43
    #45
    mulin skrev 2019-05-07 23:00:08 följande:

    Ja om inget konstigt med kroppen händer ska vi hinna med en runda till. Hoppas också vi slipper men idag har jag haft riktigt negativ inställning till detta försök. Symptom avtar och de jag känner skyller jag på lutinusen. :(


    Tappa inte hoppet :) Men förstår att du känner så...

    Skönt ändå att förhoppningsvis hinna med en vända till innan sommaren!
  • Wed 8 May 2019 12:44
    #46
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-08 12:43:58 följande:

    Tappa inte hoppet :) Men förstår att du känner så...

    Skönt ändå att förhoppningsvis hinna med en vända till innan sommaren!


    ... vilket man hoppas att ni inte behöver såklart!
  • Wed 8 May 2019 12:57
    #47
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-08 12:44:51 följande:

    ... vilket man hoppas att ni inte behöver såklart!


    Tack :) försöker hålla nere förhoppningarna iaf, så kanske inte besvikelsen blir allt för stor om det skulle va negativt . Skulle det va det kanske vi blir ruvare samtidigt, var det inte i slutet på maj du trodde det skulle bli för dig? :)
  • Fri 10 May 2019 07:16
    #48

    Ojojoj vilken känslosam fredagmorgon! Var verkligen helt inställt på motsatt resultat! <3

  • Fri 10 May 2019 09:37
    #49
    mulin skrev 2019-05-10 07:16:50 följande:

    Ojojoj vilken känslosam fredagmorgon! Var verkligen helt inställt på motsatt resultat! <3


    Stort grattis!! (i den hår tråden också, haha) Sååå coolt! Måste kännas helt otroligt!

    Jo, jag har insättning i början av juni förhoppningsvis.
  • Fri 10 May 2019 14:36
    #50
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-10 09:37:08 följande:

    Stort grattis!! (i den hår tråden också, haha) Sååå coolt! Måste kännas helt otroligt!

    Jo, jag har insättning i början av juni förhoppningsvis.


    Ska jag vara helt ärlig vågar jag nästan inte vara helt glad än. Tänker typ att de skulle kunna va kemisk graviditet eller vad som helst. Men jag brukar vara duktig på att tänka på värsta scenario jämt så bara pluset får vara kvar ett tag blir jag nog lugnare.

    Håller tummarna för din insättning också när den kommer :)
Svar på tråden Uppstart IVF i Örebro våren 2019