• Äldre 7 Feb 13:32
    875 visningar
    20 svar
    20
    875

    Dagens fråga: Du har oinskränkt makt under en dag. Vad gör du?

    Tänk dig att du för en endaste dag har oinskränkt makt över ditt egna liv. Du kan ändra på stort som smått. Vad skulle du ändra på och varför? Diskutera gärna i tråden!

  • Svar på tråden Dagens fråga: Du har oinskränkt makt under en dag. Vad gör du?
  • Äldre 7 Feb 14:06
    #1

    Jag skulle skaffa CE körkort och köpa upp ett befintligt åkeri som jag driver.

    Jag skulle skaffa ett helt nytt stort hus.

    Köpa en släpvagn och en lastmaskin med tillbehör, nya möbler och nya bilar En Audi RS6 och en V90 cross country.

  • Äldre 7 Feb 14:06
    #2

    Svår fråga, skulle ändra så att jag blev frisk.

  • Anonym (Liv)
    Äldre 7 Feb 14:30
    #3

    Skulle ändra så att jag och min man inte var allergiska mot djur. Älskar djur och vill absolut inte leva utan djur, men vet inte hur vi ska få ihop det med våra allergier. 

  • Anonym (mor)
    Äldre 7 Feb 14:49
    #4

    Jag skulle ordna för mina döttrar att deras liv blev lyckliga hela livet.

  • Äldre 7 Feb 15:26
    #5
    +2

    Jag skulle ändra djurskyddslagar i hela världen och se till att de verkställs samt anställa människor som kontinuerligt följer och ser till att lagarna följs. Det skulle jag bestämma på min bestämmande dag. De övriga dagarna på året ska andra se till att lagarna följs!

  • Anonym (Utjäm­na orättv­isor)
    Äldre 7 Feb 15:26
    #6

    Jag skulle göra allt för att främst  minska klyftorna!

    *Ändra lagarna, skatterna, ge en klumpsumma till alla sjuka och fattiga för att kunna förbättra sina liv och hälsa.

    *Skärpa lagarna för alla som deltar i framförallt pedofili, sex & våldsbrott mot kvinnor, barn och trafficking och skattebrott.

    *Utvisa alla som deltagit i terrorbrott.

    *Höja lönerna för samtliga låglöneyrken.

    *Öka skatter och avgifter för allt miljöförstörande verksamheter.

    Listan kan göras lång..men stannar här!

  • Äldre 7 Feb 15:28
    #7
    Deceree1 skrev 2019-02-07 15:26:51 följande:

    Jag skulle ändra djurskyddslagar i hela världen och se till att de verkställs samt anställa människor som kontinuerligt följer och ser till att lagarna följs. Det skulle jag bestämma på min bestämmande dag. De övriga dagarna på året ska andra se till att lagarna följs!


    Jaha... över mitt eget liv..

    Ja då vet jante..:(
  • Anonym (Utjäm­na orättv­isor)
    Äldre 7 Feb 15:32
    #8
    Deceree1 skrev 2019-02-07 15:28:00 följande:
    Jaha... över mitt eget liv..

    Ja då vet jante..:(
    Tror även jag missförstod eller läste slarvigt. Tror jag skulle se till att jag blev folkvald politiker eller stadsminister så att jag kunde fullfölja ovanstående:)
  • Pilsne­r
    Äldre 7 Feb 16:18
    #9

    Ser till att familjeliv-forumet byter från http till säkra och krypterade https, så att inte arbetsgivare, familjemedlemmar etc kan avlyssna inläggen (som kan handla om allt möjligt väldigt privat, såsom abort, skilsmässa, dödsfall etc.)

  • Äldre 7 Feb 16:29
    #10

    Förminska mina bröst.

    Jag är diabetiker så det är tyvärr inte bara att lalla in och boka en operation.

    Ytligt, men det mesta annat i livet har jag kontroll över och har valt själv så det får vara som det är.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Hmmm.­..)
    Äldre 7 Feb 17:21
    #11

    Jag är en simpel man med simpla begär. Jag kommenderar in "Leila" som hade programmet "Leila bakar" (kommer ni ihåg det?) Sedan har vi sex så många gånger jag orkar på en dag mellan att hon bakar olika saker åt mig.

  • Anonym (?)
    Äldre 7 Feb 18:56
    #13

    Tar bort alla diagnoser (diagnosticerade o ej diagnosticerade) på hela min familj så vi blir friska o välfungerande personer

    Gör så alla mina ex får tillbaks deras känslor för mig. Gör så att min sambo fortsätter älska mig som person men bara vill vara vänner och inte är kär i mig längre

    Ger mig själv mkt bättre lön (typ tredubblat är okej)

    Gör mig själv och min sambo och mina föräldrar 10 år yngre + att vi inte åldras mer.

    Sedan är jag nöjd.

  • Äldre 7 Feb 20:20
    #14

    Skulle ge mig själv en rejäl sovmorgon samt dra bort runt fem kilon.

  • Glinda från Oz
    Äldre 7 Feb 21:40
    #14
    Anonym (Liv) skrev 2019-02-07 14:30:30 följande:

    Skulle ändra så att jag och min man inte var allergiska mot djur. Älskar djur och vill absolut inte leva utan djur, men vet inte hur vi ska få ihop det med våra allergier. 


    Har ni testat sibirisk katt? Många med allergier tål dem.
  • Anonym (Liv)
    Äldre 8 Feb 14:09
    #15
    Glinda från Oz skrev 2019-02-07 21:40:57 följande:
    Har ni testat sibirisk katt? Många med allergier tål dem.
    Ja, tyvärr. Vi har tagit med en hem som inte fungerade och provsniffat på två till som vi reagerade på. Tack för tipset i alla fall! 
  • Äldre 8 Feb 18:21
    #16
    Anonym (Liv) skrev 2019-02-08 14:09:14 följande:

    Ja, tyvärr. Vi har tagit med en hem som inte fungerade och provsniffat på två till som vi reagerade på. Tack för tipset i alla fall! 


    Min syster har astma o allergi men har en Bengal och en Devon Rex. O hon tål dom :))
  • Anonym (:()
    Äldre 8 Feb 18:29
    #17

    Se till att min älskade man blir frisk efter sin hjärtoperation... Rynkar på näsan

  • Anonym (Fakti­skt)
    Äldre 9 Feb 12:01
    #18

    Får min gruppchef omplacerad och ersatt med väldens mest rättvisa, snälla och samvetsgranna gruppchef. Människan är fan värre än ormen i bibeln...

  • Anonym (Ängel­)
    Äldre 9 Feb 15:28
    #19

    Gör så att alla barn får en vakande skyddsängel som breder ut sina vingar och ser till att barnen skyddas mot allt ont.

    Ser till att alla kvinnors vaginor förses med vassa tänder som automatiskt biter ihop vid rädsla och som inte öppnar sig om inte vaginabäraren vill.

    Ta bort cancer för gott

  • Anonym (Vikto­r)
    Äldre 10 Feb 10:27
    #20

    Lugn och ro i världen och få oinskränkt med kärlek..
    Goda tankar 
    Goda ord
    Sprida lycka på vår jord.

    - Ty KÄRLEKEN är störst!

Svar på tråden Dagens fråga: Du har oinskränkt makt under en dag. Vad gör du?