• fizzyp­op
    Äldre 10 Feb 11:21
    2299 visningar
    15 svar
    15
    2299

    Vilket är det bästa schampot?

    Vilket schampo använder du?
    Och hur blir ditt hår av det?
    varför använder du just det schampot?
    tips på bra shampoo?

    jag har testat väldigt många schampon men aldrig hittat min favorit
    dock gillar jag ett från wella "invigo nutri-enrich" finns på t.ex nordicfeel och beautystore på nätet
    håret blir iallafall hanterbartObestämd

  • Svar på tråden Vilket är det bästa schampot?
  • fizzyp­op
    Äldre 10 Feb 11:43
    #1

    Jag vet att det finns många håroljor, balsam inpackningar och huskurer  men jag anser att det börjar med ett bra schampo   

  • fizzyp­op
    Äldre 10 Feb 16:12
    #2

    någon?

  • fizzyp­op
    Äldre 10 Feb 16:17
    #3

    schampot

  • fizzyp­op
    Äldre 10 Feb 16:35
    #4

    vad tycker ni?

  • Äldre 10 Feb 16:51
    #5

    Lanza

  • Äldre 10 Feb 17:56
    #6

    Urtekram använder jag. Tycker de flesta andra schampon luktar för mycket, man går hela dagen som i ett moln av doft. Balsam använder jag inte, tycker håret blir för tungt och platt.

  • Äldre 10 Feb 18:43
    #7
    +1

    Kevin Murphy, plumping serien. Har använt ca 4 år. Mitt hår har blivit tjockare och känns fylligare.

  • Bertra­m
    Äldre 10 Feb 18:58
    #8

    Matrix men det är ju snordyrt, Aussi funkar också bra :)


    Har väldigt tunnt och flygigt hår som lätt trasslar sig så måste ha balsam också

  • Äldre 10 Feb 19:09
    #9

    ACO parfymfritt för torr hårbotten. Det enda som inte kliar på mig.

  • Äldre 13 Feb 09:26
    #10

    Jag köpte XL Concept från svenska Grazette hos min frisör. Efter många års problem kom det tillrätta med min torra och frasiga hårbotten. Håret blir väl ungefär som med alla andra schampon.

    Jag är alltså hyfsat kortklippt man.

  • sextio­talist
    Äldre 13 Feb 09:29
    #11

    Jag har barnängens schampo och balsam, tvättar varannan till var tredje dag, men kan utan även vänta fyra dagar.
    Det är drygt (tycker jag) en flaska går åt på en månad ungefär, håret blir rent. inget mjäll eller fett hår. Inte flygigt heller, om man frånser från de dagar som det är kallt och torrt ute.

    Jag har typiskt nordiskt hår, tunna hårstrån (men rätt mycket hår) och lite självfall, axellång page

  • Äldre 13 Feb 09:49
    #12

    Jag brukar köra med det helt vanliga Elvital- shampot, det röda för färgat hår. Balsam i samma serie eller lite Elvital inpackning i längderna. Tycker det fungerar bra och har varken ekonomi eller intresse att lägga pengar på något dyrare. Jag har hår till nedanför skulderbladen och tycker att balsam eller inpackning är ett måste för att inte slita på håret. Brukar vänta med att borsta ut det tills det är hyfsat torrt (om jag har tid att vänta). Jag kör numera med samma shampoo till min dotter, men när hon var yngre hade vi barnshampoo från Apoteket och övergick sedan till Barnängens(?) yoghurtshampoo som var milt och bra.

  • Äldre 13 Feb 10:38
    #13

    Maria Nila Head and Hair Heal-serien

  • fizzyp­op
    Äldre 13 Feb 17:55
    #14

    Jag har hört talas om Maria Nila och att det ska vara bra, dock köpte jag ett leave in balsam i pump form och det var bortkastade pengar kan jag säga luktade blah, och gjorde håret torrt! men schampot kanske är bra?

  • Äldre 14 Feb 08:12
    #15
    fizzypop skrev 2019-02-13 17:55:33 följande:

    Jag har hört talas om Maria Nila och att det ska vara bra, dock köpte jag ett leave in balsam i pump form och det var bortkastade pengar kan jag säga luktade blah, och gjorde håret torrt! men schampot kanske är bra?


    Det schampo jag har innehåller inte silikoner, sulfiter och parabener liksom de flesta andra av deras schampon. Jag har dock läst att vissa av produkterna innehåller silikon, bland annat ett serum jag hade tänkt köpa. Kanske detta leave-in-balsam är ett av dessa som innehåller silikon?
Svar på tråden Vilket är det bästa schampot?