• Äldre 11 Feb 12:20
    454 visningar
    7 svar
    7
    454

    Hur vårdar ni er relation?

    Hej på er!

    Jag är lite nyfiken på hur ni vårdar er relation.
    Jag lever i en relation sedan 1-½ år och tycker det är viktigt att vårda relationen, betydlig bättre än min sambo, samtidigt är inte tanken att jag ska ändra på min partner men nyfiken hur ni andra gör/har det.

    * En kram när man kommer hem från jobbet, ett smek över ryggen när man står och lagar mat, bemöta varann med ett leende än fast dagen på jobbet varit tuff m.m m.m.

    Själv försöker jag visa min partner att hon betyder mycket för mig, inte varje dag men ganska ofta, Har en känsla att man mår bra av att bli sedd och att känna att man är älskad.

    Hur gör Ni?

  • Svar på tråden Hur vårdar ni er relation?
  • sextio­talist
    Äldre 11 Feb 12:37
    #1

    Vi ser varandra, bekräftar varandra, visar respekt för varandra. Varken sambon eller jag är speciellt fysiska med varandra, men vi känner oss bekräftade av varandra ändå.

  • Äldre 11 Feb 12:43
    #2

    Aldrig ta varandra förgivna utan vara tacksamma för att vi har varandra! Försöka se varandra med samma ögon som man gjorde när man först möttes, minnas vad det var som man föll för.. Är så lätt att man blir "blind" för det som gör ens partner till den speciella person hen är!

  • Äldre 11 Feb 12:50
    #3

    Vi brukar ganska regelbundet uttala på något sätt hur mycket vi uppskattar varandra - beroende på situationen. Fysisk kontakt var vi också ganska mycket. Men det som jag tycker är viktigt också är just att aldrig säga något elakt eller respektlöst mot den andra. Man kan aldrig ta tillbaka sånt. Man kan mycket lättare ursäkta att man kan ha missat under någon period att ge den andre tillräckligt med uppmärksamhet/bekräfelse (om det inte är så hela tiden förstås), men något elakt som man sagt väger tungt.

  • Anonym (Likad­ant)
    Äldre 11 Feb 15:52
    #4

    Precis som du skriver, även fast man antagligen vet att sin partner älskar en och vill en väl så är det väldigt trevligt med små små grejjer i vardagen.

    Kram när man kommer hem

    En strykande hand över ryggen/kinden

    Lite kan göra väldigt mycket! Ex. min sambo kom in med en vattenflaska igår vid sängdags. Du brukar vilja ha vatten så jag hämtade det åt dig sa han, otroligt uppskattat!

  • Äldre 11 Feb 16:04
    #5
    Anonym (Likadant) skrev 2019-02-11 15:52:08 följande:

    Precis som du skriver, även fast man antagligen vet att sin partner älskar en och vill en väl så är det väldigt trevligt med små små grejjer i vardagen.

    Kram när man kommer hem

    En strykande hand över ryggen/kinden

    Lite kan göra väldigt mycket! Ex. min sambo kom in med en vattenflaska igår vid sängdags. Du brukar vilja ha vatten så jag hämtade det åt dig sa han, otroligt uppskattat!


    Ja vem uppskattar inte en omtanke, att man känner att sin partner tänker på mig. Roligt att höra, önskar att man får uppleva det själv bara, inte bara ge och ge.

    Tack för ditt svar.
  • Anonym (Likad­ant)
    Äldre 11 Feb 16:46
    #6
    gladman skrev 2019-02-11 16:04:56 följande:

    Ja vem uppskattar inte en omtanke, att man känner att sin partner tänker på mig. Roligt att höra, önskar att man får uppleva det själv bara, inte bara ge och ge.

    Tack för ditt svar.


    Man är två i en förhållande, båda är lika mycket skyldiga till att hålla relationen i liv om man säger så.

    Till slut så tröttnar man oftast på att bara ge och ge, tror på att man ska ge lika mycket som man får :)
  • Äldre 14 Feb 12:00
    #7

    Någon fler där ute som har något att dela med sig ang relationer? :)

Svar på tråden Hur vårdar ni er relation?