• Sabora

    Utanförskap i relationen

    Hej!

    Jag blev kär i en svensk kille på jobbet för fyra år sedan och han i mig måste tillägga att jag kommer fr Mellanöstern . Hur som helst kärleken var stor och vi köpte en lgh och flyttade ihop för två år sedan. Problemet är att han firar julen hos exet och sina vuxna barn och jag var ensam på julafton. Jag är aldrig bjuden när ngn fyller år eller om det är middag eller ceremonin. Han åker själv och hans ex finns alltid. Börjat må dålig av det känns orättvist att vara sambo med ngn och bli behandlad på det sättet. Tror att det bror på min bakgrund eller vad tycker Ni????

  • Svar på tråden Utanförskap i relationen
  • Anonym (Prata)
    Sabora skrev 2021-06-26 15:03:26 följande:

    men fick dålig självkänsla av allt och kände mig oduglig


    Du känner dig inte oduglig längre skönt att höra fick du stöd av dina kompisar psykolog?
  • Sabora

    För mig är det personligheten som räknas jag blev kär i honom och allt verkade bra tills vi flyttade ihop . Man börjar sätta krav på varandra när man bor under ett tak och han visade sitt sanna jag . Jag visste inte att han behandlar mig på det sättet annars hade jag aldrig bott m honom

  • Anonym (Prata)
    Sabora skrev 2021-06-26 17:41:43 följande:

    För mig är det personligheten som räknas jag blev kär i honom och allt verkade bra tills vi flyttade ihop . Man börjar sätta krav på varandra när man bor under ett tak och han visade sitt sanna jag . Jag visste inte att han behandlar mig på det sättet annars hade jag aldrig bott m honom


    Förstår. Men är dina kompisar nöjda med sina killar har du pratat med dom om allt som har hänt. Nästa gång ska du ha särbo förhållande  
  • Sabora

    Mina vänner är som familje medlem inte utanför som jag. Jag skämdes att berätta för dem det som hände mig och de trodde att separationen hade en annan anledning. Tjejer kan va elaka även om de är nåns vän.

  • Anonym (Prata)
    Sabora skrev 2021-06-26 18:02:59 följande:

    Mina vänner är som familje medlem inte utanför som jag. Jag skämdes att berätta för dem det som hände mig och de trodde att separationen hade en annan anledning. Tjejer kan va elaka även om de är nåns vän.


    Men varför skulle dina kompisar vara elaka mot dig?
  • Sabora

    Inte elak kanske

    Men de skulle tycka synd om mig och berättar om det för det andra . Man har en viss stolthet trotts allt. Jag blev tillräckligt sårad av mannen som jag blev kär i ville inte att andra uppfattar min relation misslyckad. De var ju lyckliga (på ytan åtminstone ) och jag skulle framställa som en oduglig och olycklig kvinna ?.

  • Anonym (Prata)
    Sabora skrev 2021-06-26 18:53:59 följande:

    Inte elak kanske

    Men de skulle tycka synd om mig och berättar om det för det andra . Man har en viss stolthet trotts allt. Jag blev tillräckligt sårad av mannen som jag blev kär i ville inte att andra uppfattar min relation misslyckad. 


    Kan din stolthet stå i vägen ibland för dig. Har dina kompisar tid att umgås med dig  
  • Sabora

    Det var min stolthet som fick mig att separera mig, kände mig kränkt och mobbad . Att jag hade mindre värde eller inte passade till i gänget. Det som hände var oförutsägbar och jag hade inte räknat med utanförskapet.

    Jag umgås med mina vänner men de vet inte hela historien och tror att vi bara inte kom överens som andra par och delade på oss.

  • Anonym (Prata)
    Sabora skrev 2021-06-27 10:14:10 följande:

    Jag umgås med mina vänner men de vet inte hela historien och tror att vi bara inte kom överens som andra par och delade på oss.


    Pratar dom om att du ska dejta något? 
    Sabora skrev 2021-06-26 16:54:22 följande:

    Han fick smaka på grillad osv


    Var det lamm? 
  • Sabora

    Det var köttfärs och kyckling bla

    Mina kompisar säger det men jag är osäker vill ej bli sårad igen

  • Anonym (Prata)
    Sabora skrev 2021-06-28 16:17:51 följande:

    Det var köttfärs och kyckling bla

    Mina kompisar säger det men jag är osäker vill ej bli sårad igen


    Men kan det inte vara spännande att pröva igen. 
    Skulle du kunna tänka dig att dejta en yngre kille runt 20. Är du själv runt 20?
  • Anonym (Prata)
    Sabora skrev 2021-06-28 19:19:29 följande:

    Och vem kan va 20 åringen?

    E det du eller?


    Haha nä undrar rent allmänt vad din tanke kring det hela är
  • Anonym (Prata)
    Sabora skrev 2021-06-28 16:17:51 följande:

    Det var köttfärs och kyckling bla

    Mina kompisar säger det men jag är osäker vill ej bli sårad igen


    Vill du hellre leva ensam 
Svar på tråden Utanförskap i relationen