• Äldre 14 Feb 14:11
    1332 visningar
    11 svar
    11
    1332

    Dagens fråga: Firar du Allla hjärtans dag?

    Då var det dags igen- alla hjärtans dag. Hur gör ni? Firar ni den och i så fall hur? Eller skippar ni det och i så fall varför? Rösta, diskutera och kom gärna med tips på smarta, romantiska eller roliga sätt att fira dagen på.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dagens fråga: Firar du Allla hjärtans dag?
  • Äldre 14 Feb 14:18
    #1
    +3

    Nej, vi firar inte. Tycker att det är handlarnas dag och man kan ge en blomma eller annat när som helst året runt.

  • Anonym (Hepp)
    Äldre 14 Feb 14:33
    #2

    Vi firar lite då och då, inte nödvändigtvis just på Alla hjärtans dag.

  • Äldre 14 Feb 14:40
    #3

    Ja. Gubben och sonen har fått presenter, Jag fick blommor. Vi åt en god lunch ihop innan gubben åkte och jobbade.

    Tycker att det är mysigt att ge presenter och göra lite extra en vanlig torsdag.

    Annars tycker jag att vi är bra på vardagsromantik och spontana presenter och mysiga stunder har vi rätt så ofta. Men det känns lite extra idag.

  • Äldre 14 Feb 15:25
    #4

    Nej inget firande här.

  • Äldre 14 Feb 17:52
    #5
    +3

    Kan man inte ge varandra uppskattning och uppvaktning i vardagen så kan man strunta i det den 14/2 också.


  • Äldre 14 Feb 21:04
    #6

    Jag firar eller kanske snarare uppmärksammar Alla hjärtans dag genom att visa mina nära & kära att jag tycker om dom & bryr mig om dom. För mig e det alltså inte enbart en dag för romantik utan en dag då man visar kärlek & omtanke till dom man har omkring sig. Att man sen kan göra det resten av årets dagar med utesluter ju inte att man gör det just den här dagen. :)

    Sen tycker jag man ska tänka lite extra på dom som inte har nån för för dom kan den här dagen bli rätt jobbig och nästan som ett hån. Lite grann som att julen e extra jobbig för många ensamma människor.

    Kärlek für alle! <3

  • Äldre 14 Feb 21:19
    #7

    Använder alla hjärtans dag och tacksägelsedagen till att berätta för mina vänner att jag tycker om dem och inte skulle vilja vara utan dem för allt i världen. Jag är djupt tacksam att jag har dem.

    Har sambo och barn, och dem är jag nog rätt bra på att berätta för i vardagen....så vi firar inte alla hjärtans dag hemma..

  • Anonym (H)
    Äldre 14 Feb 21:40
    #8

    Förra året firade vi med middag ute, men detta år jobbar han. Det blev en puss och så sa vi glad alla hjärtans dag till varandra :) Mer behövs ju inte egentligen! Nästa år har vi bytt jobb och andra arbetstider, så då kan vi nog fira som vanligt!

  • Äldre 14 Feb 23:03
    #9

    Nej. Vi har en födelsedag i familjen den dagen, så vi fokuserar på den.

  • Äldre 14 Feb 23:08
    #10

    Firar bröllopsdag inget annat..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 15 Feb 12:17
    #11

    Firar det då jag är i en relation, tycker det är trevligt med en god middag, lite vin, en bukett rosor, lite choklad, lever efter måttot "Det finns alltid något att fira" ;) 

Svar på tråden Dagens fråga: Firar du Allla hjärtans dag?