• Anonym (fröke­nfia)
    Äldre 17 Feb 00:01
    44441 visningar
    561 svar
    -2
    561
    44441

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Anonym (Kär kolleg­a)
    Äldre 17 Feb 14:29
    #11
    +1
    frökenfia skrev 2019-02-17 08:41:32 följande:

    Tack för svar Anonym (kär i kollega). Hur klarade du av att inte berätta dina känslor?


    Funderade på vad det skulle ge. Vi båda har partners och barn. Jag är emot otrohet och hade aldrig lämnat min kille för honom. Så vad hade det gett mig el honom om jag hade bekräftat det? Det hade antagligen bara lett till att han hade försökt något fysiskt.
  • Äldre 17 Feb 14:29
    #12

    Men vad är egentligen meningen med att veta? Jag tror att jag har träffat en hel del män som är i relationer som har känt en attraktion till mig, och jag har ibland känt en attraktion till upptagna män. Men sen då? Även om din kollega tycker att du är fin och söt och sexig så är det just bara ett konstaterande att det är så.
    Inget annat.

  • Anonym (träd)
    Äldre 17 Feb 14:37
    #13

    tro inte att gräset är grönare på andra sidan

  • Äldre 17 Feb 16:12
    #14

    Jag vet inte så mycket om kollegans relation till sin fru men upplever att de är gifta för barnens skull, typ. Skulle gissa att de varit tsm i 15 år. Hon verkar ha flera aktiviteter utanför hemmet så han lämnas ofta ensam med barnen. De enstaka gånger han nämnt sin fru är det oftast med en bitter ton. Jag å min sida har haft en god relation till min man men har tappat förtroendet för honom pga ganska allvarliga ekonomiska problem och känner inte att jag älskar honom längre. När jag tänker på min man känner jag ingen attraktion. Sen kan jag inte undvika att jämföra honom med kollegan som just nu känns helt perfekt (men som någon skrev behöver inte gräset vara grönare på andra sidan).

    Så nej jag är nog inte intresserad av en flört på jobbet eller en engångsgrej. Mina fantasier går längre än så. Och det är kanske värre än om det hade varit en engångsgrej, jag vet inte. Skulle nog bli ledsen om kollegan bara såg mig som ett ligg och inget mer. Han känns inte som den typen dock men man vet ju aldrig. Känns bara som att vi är en perfekt matchning.

  • Anonym (A)
    Äldre 17 Feb 17:54
    #15
    Anonym (Kär kollega) skrev 2019-02-17 14:29:16 följande:
    Funderade på vad det skulle ge. Vi båda har partners och barn. Jag är emot otrohet och hade aldrig lämnat min kille för honom. Så vad hade det gett mig el honom om jag hade bekräftat det? Det hade antagligen bara lett till att han hade försökt något fysiskt.
    Jag är också emot otrohet.
  • Äldre 17 Feb 19:27
    #16
    +1
    frökenfia skrev 2019-02-17 16:12:27 följande:

    Jag vet inte så mycket om kollegans relation till sin fru men upplever att de är gifta för barnens skull, typ. Skulle gissa att de varit tsm i 15 år. Hon verkar ha flera aktiviteter utanför hemmet så han lämnas ofta ensam med barnen. De enstaka gånger han nämnt sin fru är det oftast med en bitter ton. Jag å min sida har haft en god relation till min man men har tappat förtroendet för honom pga ganska allvarliga ekonomiska problem och känner inte att jag älskar honom längre. När jag tänker på min man känner jag ingen attraktion. Sen kan jag inte undvika att jämföra honom med kollegan som just nu känns helt perfekt (men som någon skrev behöver inte gräset vara grönare på andra sidan).

    Så nej jag är nog inte intresserad av en flört på jobbet eller en engångsgrej. Mina fantasier går längre än så. Och det är kanske värre än om det hade varit en engångsgrej, jag vet inte. Skulle nog bli ledsen om kollegan bara såg mig som ett ligg och inget mer. Han känns inte som den typen dock men man vet ju aldrig. Känns bara som att vi är en perfekt matchning.


    Men finaste du - varför i all sin dar avslutar du inte med din man?? Helt oberoende av situationen med din kollega, menar jag? Att ha det så som du har det är ju inget liv.
  • Äldre 17 Feb 19:37
    #17

    Tack Kråkungen för svar. För sonens skull antar jag. Och för att det känns skambelagt i min familj. Som ett misslyckande. Men jag ska försöka prata med min man om hur jag känner för han har ju märkt att jag tagit avstånd.

  • Anonym (BT)
    Äldre 17 Feb 19:47
    #18
    frökenfia skrev 2019-02-17 10:08:37 följande:

    Kan nog svara ja på alla dessa frågor. Upplever också att han tittar på mig när jag inte ser. Vi råkar sitta mitt emot varandra på kontoret. Tycker hela grejen är så jobbig bara. Kan inte tänka på annat. Vill ha ett svar...


    Det är givetvis spännande och smickrande med någon charmig person som är lite intresserad, men kontorsotrohet slutar ofta i tragik.

    Vill du verkligen riskera att krossa din man? Vad har han gjort för hemskt för att du ska riskera honom? Vems sida tror du barnen tar då deras pappa mår uselt och de på något sätt lyckas klura ut varför?

    Det är ett spel med mycket hög insats, dock utan möjlighet till någon större vinst.

    Skulle du satsa villan för att kunna vinna ett tält?
  • Äldre 17 Feb 19:52
    #19

    Tack för svar anonym (BT)

    Tyvärr känner jag att maken svikit mig ganska många ggr med de problem han har, vilket lett till att mina känslor för honom försvunnit.

  • Anonym (BT)
    Äldre 17 Feb 20:07
    #20
    frökenfia skrev 2019-02-17 19:52:37 följande:

    Tack för svar anonym (BT)

    Tyvärr känner jag att maken svikit mig ganska många ggr med de problem han har, vilket lett till att mina känslor för honom försvunnit.


    Om det nu är så illa tycker jag ändå att du ska sköta det snyggt, Bortse från kontorsflörten, vill du vara fortsätta vara gift med din man eller ej?

    Om inte, se till att avsluta äktenskapet snyggt. Sedan kan du gå vidare med kontorsflörten.

    Om du vill fortsätta med maken så får du helt klart låta bli att uppmuntra dig själv då det gäller killen på kontoret.
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?