• Anonym (fröke­nfia)
    Äldre 17 Feb 00:01
    44410 visningar
    561 svar
    -2
    561
    44410

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Äldre 19 Feb 16:32
    #41

    Tack för rådet men det känns bara onödigt. Känslorna hade redan börjat svalna innan någon annan (bättre än honom) dök upp. Känner mig så fånig. Har barnsliga tankar om en framtid ihop med kollegan. Kunde knappt se honom i ögonen idag. Blir jobbigt med alltför långa samtal. Tror jag börjar bli uppenbar. Pinsamt om han skulle ställa frågan om jag var inteesserad eller om någon annan skulle märka nåt. Hur döljer jag det här?

  • Äldre 19 Feb 20:38
    #42

    Puff..

  • Anonym (Kär kolleg­a)
    Äldre 19 Feb 21:14
    #43
    frökenfia skrev 2019-02-19 20:38:24 följande:

    Puff..


    Spelar det någon roll om han märker det? Jag sa aldrig något men han anade nog. Inget hände. Vi fortsatte umgås
  • Anonym (jaha)
    Äldre 20 Feb 11:04
    #44
    frökenfia skrev 2019-02-19 16:32:00 följande:

    Tack för rådet men det känns bara onödigt. Känslorna hade redan börjat svalna innan någon annan (bättre än honom) dök upp. Känner mig så fånig. Har barnsliga tankar om en framtid ihop med kollegan. Kunde knappt se honom i ögonen idag. Blir jobbigt med alltför långa samtal. Tror jag börjar bli uppenbar. Pinsamt om han skulle ställa frågan om jag var inteesserad eller om någon annan skulle märka nåt. Hur döljer jag det här?


    Ok. så du har tankar på en framtid med någon annan men ändå tycker du det är "onödigt" att ta upp det med din man?  Hade du tyckt likadan om det hade varit omvänt? Om din man hade blivit kär i en kollega och drömde om en framtid med henne, hade du tyckt det varit onödigt för dig att veta det?

    Ang kollegan: Hur tror du att du kommer reagera om han frågade dig om du var intresserad?
  • Anonym (FYI)
    Äldre 20 Feb 11:31
    #45
    frökenfia skrev 2019-02-19 10:36:23 följande:

    Nej han vet inte om det. Kommer nog inte berätta det för honom heller. Jag känner honom väl, vet att det skulle knäcka honom totalt.


    Ja, det känns ju som onödig information...(obs ironi)
  • Äldre 20 Feb 13:22
    #46

    Svar till anonym (jaha): vad man inte vet mår man inte dåligt av. Är någon känslomässigt instabil ska man definitivt tänka på vad man säger till den personen.

  • Äldre 20 Feb 13:46
    #47
    frökenfia skrev 2019-02-20 13:22:46 följande:

    Svar till anonym (jaha): vad man inte vet mår man inte dåligt av. Är någon känslomässigt instabil ska man definitivt tänka på vad man säger till den personen.


    Oj... det här kommer du nog att få höra mycket om... :) Jag håller med dig i detta, och funkar själv på det sättet, men det finns ju också många som funkar precis tvärtom - som definitivt vill veta allting. Jag är övertygad om att du känner din man, och vet hur han funkar, och vad han skulle föredra och inte föredra att veta, men misstänker att du kommer att få mothugg från många...
  • Äldre 20 Feb 14:19
    #48

    Tack för svar Kråkungen. Jag förstår det. Man har ju läst om fruktansvärda SANNA historier om män som mördat sina barn och tagit sina liv för att kvinnor lämnat dem för någon annan. Finns de män som misshandlat och mördat sina kvinnor som velat bryta upp. Det behöver inte vara så i mitt fall men varför riskera utsätta sig för det. Dessutom är det bara tankar och känslor jag har, ingen otrohet eller affär.

  • Äldre 20 Feb 14:55
    #49
    frökenfia skrev 2019-02-20 14:19:10 följande:

    Tack för svar Kråkungen. Jag förstår det. Man har ju läst om fruktansvärda SANNA historier om män som mördat sina barn och tagit sina liv för att kvinnor lämnat dem för någon annan. Finns de män som misshandlat och mördat sina kvinnor som velat bryta upp. Det behöver inte vara så i mitt fall men varför riskera utsätta sig för det. Dessutom är det bara tankar och känslor jag har, ingen otrohet eller affär.


    Nä, som sagt: utifrån den situation du beskriver håller jag med dig fullständigt, från början till slut. Att ha känslor och tankar utan att agera på dem kan inte enligt någon definition ses som otrohet; och jag tycker inte heller att det skulle tjäna något till att berätta om det för din man. Däremot vidhåller jag att du måste prata med honom om dina känslor för HONOM, och hur ni ska gå vidare. (Se speciellt #28)
  • Underh­ill
    Äldre 20 Feb 15:02
    #50
    frökenfia skrev 2019-02-18 23:02:15 följande:
    Jag har sett den tråden men nej det är inte jag som skrivit den. Har idag haft samtal med min man. Han har redan föreställt sig det värsta scenariot: att vi slutar i skilsmässa. Han vill ha en chans att fixa allt. Han ville ha några dagar på sig att visa att han kan bättre. Han vet att jag är arg och besviken över situationen han försatt oss i och vet att jag inte litar på honom. Så vi får väl se hur det hela artar sig. Men jag är ganska fast besluten vid att äktenskapet är över. Svårt för honom dock att acceptera detta då han säger att han älskar mig. Inser att tråden fick en helt annan vändning...

    Om du redan bestämt dig blir det lite svårt att göra skillnad tänker jag. Du har säkert dina skäl givetvis, men hoppas och tror din man att det finns en chans fast den inte finns...lär han inte bli gladare.
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?