• Anonym (fröke­nfia)
    Äldre 17 Feb 00:01
    44741 visningar
    561 svar
    -2
    561
    44741

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Anonym (Kär kolleg­a)
    Äldre 21 Feb 17:48
    #71
    Anonym (jaha) skrev 2019-02-21 15:45:41 följande:

    Fast frågan gällde inte enbart fantasier utan även umgänge. Jag tror de flesta av oss är ok med att ens partner fantiserar om andra, Men hur är det med umgänge med någon man är kåt/kär i och som känner likadant tillbaka?


    Detta hade också varit okej. Hade självklart varit ledsen över att han haft känslor för någon annan, men hade aldrig varit orolig över att han skulle ha varit otrogen.
  • Äldre 21 Feb 20:08
    #72

    Tillbaka till min första fråga om jag borde fråga rakt ut (eller själv berätta vad jag känner). Idag gjorde jag nästan det. Har verkligen observerat kollegan för att försöka ta reda på om han är intresserad eller inte men är fortfarande osäker. Han ställer gärna frågor (vardagliga sådana) och jag uppfattar honom som väldigt trevlig. Han kanske bara vill vara social och ha något att prata om men han ser alltid så glad ut när han pratar med mig och verkar genuint intresserad av att lyssna på mig. Hur ska jag tolka det?

  • Anonym (Kär kolleg­a)
    Äldre 21 Feb 21:17
    #73
    frökenfia skrev 2019-02-21 20:08:53 följande:

    Tillbaka till min första fråga om jag borde fråga rakt ut (eller själv berätta vad jag känner). Idag gjorde jag nästan det. Har verkligen observerat kollegan för att försöka ta reda på om han är intresserad eller inte men är fortfarande osäker. Han ställer gärna frågor (vardagliga sådana) och jag uppfattar honom som väldigt trevlig. Han kanske bara vill vara social och ha något att prata om men han ser alltid så glad ut när han pratar med mig och verkar genuint intresserad av att lyssna på mig. Hur ska jag tolka det?


    Förstår fortfarande inte varför du behöver veta det. Jag önskar att min kollega aldrig hade sagt det till mig. Det startade många tankar hos mig
  • Anonym (JL)
    Äldre 21 Feb 21:20
    #74
    frökenfia skrev 2019-02-21 20:08:53 följande:

    Tillbaka till min första fråga om jag borde fråga rakt ut (eller själv berätta vad jag känner). Idag gjorde jag nästan det. Har verkligen observerat kollegan för att försöka ta reda på om han är intresserad eller inte men är fortfarande osäker. Han ställer gärna frågor (vardagliga sådana) och jag uppfattar honom som väldigt trevlig. Han kanske bara vill vara social och ha något att prata om men han ser alltid så glad ut när han pratar med mig och verkar genuint intresserad av att lyssna på mig. Hur ska jag tolka det?


    Kolla på hans kroppspråk, det säger det mesta. Bitar han sig i läppen när han pratar med dig? Behåller han blicken lite längre än vanligt? Vidgas pupillerna? Tar han dig genom att "råka" stöta ihop med dig? Allt detta är tydliga tecken på att han är attraherad... 
  • Äldre 21 Feb 21:34
    #75

    Det är viktigt att veta om känslorna är besvarade. Om de är det tar jag det därifrån men ovissheten dödar mig. Vi råkar nästan alltid vara kvar till sist på kontoret, jag gör det inte medvetet osäker om han gör det. Känns som om han oftast väntar in mig för att gå iväg på möten då vi alltid råkar gå samtidigt. Vet inte riktigt. Ska fortsätta min lilla ?observation? hehe. Kan ju vara så att jag inbillar mig också, även om det inte känns som det.

  • Anonym (felix­)
    Äldre 21 Feb 22:09
    #76
    frökenfia skrev 2019-02-21 21:34:27 följande:

    Det är viktigt att veta om känslorna är besvarade. Om de är det tar jag det därifrån men ovissheten dödar mig. 


    Du vet att ni båda sexuellt attraherade av varandra. Det har ni sagt till varandra med kroppspråk. Dessa känslor av attraktion är besvarade.

    Men du verkar drömma om en framtid med honom som ny partner, och han drömmer nog mera bara om ett ligg på en konferens eller något liknande. Så dessa känslor av vad attraktionen skall leda till, är nog inte besvarade. 

    Det är nog en vanlig situation när två gifta blir frestade av varandra. Kvinnan blir förälskad och vill ha ett nytt liv, mannen vill ha lite sexuell variation..
  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 21 Feb 22:23
    #77
    Anonym (frökenfia) skrev 2019-02-17 00:01:28 följande:

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?


    Oj. Det där låter precis som den situation jag är i. Fast tjejen är 14 år yngre än mig och inte gift. Jag väntar in henne, jag håller alltid upp dörren och jag blir nervös som en liten pojke när vi pratar. Jag är kär i henne och din kollega är kär i dig
  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 21 Feb 22:41
    #78

    [quote=79460230][quote-nick]frökenfia skrev 2019-02-21 20:08:53 följande:[/quote-nick]Tillbaka till min första fråga om jag borde fråga rakt ut (eller själv berätta vad jag känner). Idag gjorde jag nästan det. Har verkligen observerat kollegan för att försöka ta reda på om han är intresserad eller inte men är fortfarande osäker. Han ställer gärna frågor (vardagliga sådana) och jag uppfattar honom som väldigt trevlig. Han kanske bara vill vara social och ha något att prata om men han ser alltid så glad ut när han pratar med mig och verkar genuint intresserad av att lyssna på mig. Hur ska jag tolka det?[/

    Men snälla du. Den här mannen är förälskad i dig. Det är bara förälskade män som gör så. Det är ju uppenbart. Detta är läskigt nästan för det låter som att du beskriver mig. Jag beter mig exakt så mot den där tjejen på mitt kontor. Jag frågar henne en massa saker och hon berättar. Jag kan lyssna på henne i timtal och jag är genuint intresserad av allt hon säger. Jag minns exakt allt hon sagt.

  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 21 Feb 22:44
    #79

    [quote=79460580][quote-nick]frökenfia skrev 2019-02-21 21:34:27 följande:[/quote-nick]Det är viktigt att veta om känslorna är besvarade. Om de är det tar jag det därifrån men ovissheten dödar mig. Vi råkar nästan alltid vara kvar till sist på kontoret, jag gör det inte medvetet osäker om han gör det. Känns som om han oftast väntar in mig för att gå iväg på möten då vi alltid råkar gå samtidigt. Vet inte riktigt. Ska fortsätta min lilla ?observation? hehe. Kan ju vara så att jag inbillar mig också, även om det inte känns som det.[/

    Du inbillar dig inte. Det vet du innerst inne

  • Äldre 21 Feb 22:53
    #80

    Tack Ohoj för dina svar. Vill verkligen tro dig men dock känner jag mig inte övertygad. Sen kan jag inte undvika att bli besviken över det som Felix skriver att kollegan förmodligen bara är intresserad av att ligga. Känns lågt. Jag varken klär eller beter mig promiskuöst för att uppfattas som någon som är ute efter att ligga.

Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?