• Anonym (fröke­nfia)
    Äldre 17 Feb 00:01
    44439 visningar
    561 svar
    -2
    561
    44439

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Anonym (FYI)
    Äldre 21 Feb 23:19
    #81
    frökenfia skrev 2019-02-21 22:53:30 följande:

    Tack Ohoj för dina svar. Vill verkligen tro dig men dock känner jag mig inte övertygad. Sen kan jag inte undvika att bli besviken över det som Felix skriver att kollegan förmodligen bara är intresserad av att ligga. Känns lågt. Jag varken klär eller beter mig promiskuöst för att uppfattas som någon som är ute efter att ligga.


    Jag slutar aldrig förvåna mig över hur blåögda en del kvinnor är..
    Säger inte att det är så i just detta fallet men oftast är det som Felix säger.
  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 22 Feb 05:48
    #82

    [quote=79460765][quote-nick]frökenfia skrev 2019-02-21 22:53:30 följande:[/quote-nick]Tack Ohoj för dina svar. Vill verkligen tro dig men dock känner jag mig inte övertygad. Sen kan jag inte undvika att bli besviken över det som Felix skriver att kollegan förmodligen bara är intresserad av att ligga. Känns lågt. Jag varken klär eller beter mig promiskuöst för att uppfattas som någon som är ute efter att ligga.[/

    Men varför tror ni kvinnor att vi män är känslolösa sexrobotar? Det är inte sant att kvinnan alltid är den som blir förälskad och mannen bara vill ligga? Vi män har också känslor. Vi blir också kära och förälskade. Jag kan förstås inte veta vad som rör sig i den här mannens huvud men jag tror verkligen inte att han bara vill ligga. Jag känner igen mig exakt i allt han gör. Jag är ganska säker på att han är kär i dig. Han investerar en massa energi och tid i dig. Det gör man inte om man bara vill ligga utan känslor. Då bryr man sig inte. Han drömmer förmodligen om en framtid med dig. Det gör män när de är kära. Jag tror du vet detta innerst inne. Jag tror du ser i hans blick att han är kär i dig? En förälskad man klarar inte av att dölja det. Sen kanske det inte alltid är så lätt om ni har familjer osv. Hur du ån gör kan du aldrig få någon garanti för vad han vill osv. Det funkar inte så

  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 22 Feb 05:56
    #83

    I vanliga fall tycker jag inte att man ska prata om känslor innan man ens pussat varandra. Men i ditt fall tycker jag att ni bör göra det eftersom ni har familjer och jobbar ihop. Det finns så mkt hinder och båda har mkt att förlora. Fråga honom vad han känner. Gör det bara. Han kommer bli så glad av det och han kommer lätta sitt hjärta och berätta. Då vet du åtminstone. Jag skulle göra vad som helst för att få berätta för tjejen jag är kär i hur jag känner. Skulle hon fråga skulle jag berätta precis som det är. Men jag vågar inte så länge hon inte frågar.

  • Anonym (Kär kolleg­a)
    Äldre 22 Feb 08:29
    #84
    Anonym (Ohoj) skrev 2019-02-22 05:48:29 följande:

    [quote=79460765][quote-nick]frökenfia skrev 2019-02-21 22:53:30 följande:[/quote-nick]Tack Ohoj för dina svar. Vill verkligen tro dig men dock känner jag mig inte övertygad. Sen kan jag inte undvika att bli besviken över det som Felix skriver att kollegan förmodligen bara är intresserad av att ligga. Känns lågt. Jag varken klär eller beter mig promiskuöst för att uppfattas som någon som är ute efter att ligga.[/

    Men varför tror ni kvinnor att vi män är känslolösa sexrobotar? Det är inte sant att kvinnan alltid är den som blir förälskad och mannen bara vill ligga? Vi män har också känslor. Vi blir också kära och förälskade. Jag kan förstås inte veta vad som rör sig i den här mannens huvud men jag tror verkligen inte att han bara vill ligga. Jag känner igen mig exakt i allt han gör. Jag är ganska säker på att han är kär i dig. Han investerar en massa energi och tid i dig. Det gör man inte om man bara vill ligga utan känslor. Då bryr man sig inte. Han drömmer förmodligen om en framtid med dig. Det gör män när de är kära. Jag tror du vet detta innerst inne. Jag tror du ser i hans blick att han är kär i dig? En förälskad man klarar inte av att dölja det. Sen kanske det inte alltid är så lätt om ni har familjer osv. Hur du ån gör kan du aldrig få någon garanti för vad han vill osv. Det funkar inte så


    Fast faktum är ju att män generellt sätt gillar jakten efter kvinnan och kvinnan fäster sig mer efter det intima. Om ts ligger med honom är sannolikheten stor att han kommer få ångest efteråt och bryta kontakten med henne. Medan hon antagligen kommer bli ledsen över att de inte är vänner längre och dessutom känna sig utnyttjad, vilket antagligen inte var hans intuition från början, men känslorna styrde.

    Jag har varit i ts sits och skulle aldrig ta den risken. Att riskera både mitt förhållande och familj samt vänskapen till kollegan.
  • Anonym (Kär kolleg­a)
    Äldre 22 Feb 08:33
    #85
    Anonym (Ohoj) skrev 2019-02-22 05:56:35 följande:

    I vanliga fall tycker jag inte att man ska prata om känslor innan man ens pussat varandra. Men i ditt fall tycker jag att ni bör göra det eftersom ni har familjer och jobbar ihop. Det finns så mkt hinder och båda har mkt att förlora. Fråga honom vad han känner. Gör det bara. Han kommer bli så glad av det och han kommer lätta sitt hjärta och berätta. Då vet du åtminstone. Jag skulle göra vad som helst för att få berätta för tjejen jag är kär i hur jag känner. Skulle hon fråga skulle jag berätta precis som det är. Men jag vågar inte så länge hon inte frågar.


    Jag råder ts till att inte Göra det. Min kollega berättade att han hade känslor för mig. Jag blev glad och smickrad och blev tyvärr mer fäst än vad jag redan var. Det var mycket svårare att friendzona efter den incidenten, trots att jag aldrig berättade vad jag kände.
  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 22 Feb 09:24
    #86
    Anonym (Kär kollega) skrev 2019-02-22 08:29:11 följande:

    Fast faktum är ju att män generellt sätt gillar jakten efter kvinnan och kvinnan fäster sig mer efter det intima. Om ts ligger med honom är sannolikheten stor att han kommer få ångest efteråt och bryta kontakten med henne. Medan hon antagligen kommer bli ledsen över att de inte är vänner längre och dessutom känna sig utnyttjad, vilket antagligen inte var hans intuition från början, men känslorna styrde.

    Jag har varit i ts sits och skulle aldrig ta den risken. Att riskera både mitt förhållande och familj samt vänskapen till kollegan.


    Jag håller med dig om att man inte kan riskera allt man har för lite attraktion och flirt på kontoret. Men ibland smäller det till riktigt ordentligt. Och är det ömsesidigt går det knappt att stoppa. Den kraften är väldigt stark. Jag känner inte denne man eller ts. Jag säger bara att han beter sig som en förälskad man. Det är väldigt tydligt. En förälskad man som ligger med föremålet för sin förälskelse kommer bara bli ännu mer fäst vid henne. Han kommer inte vara nöjd efter det. Han kommer vilja ha mer av henne. I det avseendet tror jag inte män och kvinnor skiljer sig åt särskilt mycket. Män längtar också efter kärlek och intimitet precis som kvinnor. Sen finns det i dessa sammanhang aldrig några garantier för någonting. Han kanske är en skithög som manipulerar henne. Vad vet jag.
  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 22 Feb 09:30
    #87
    Anonym (Kär kollega) skrev 2019-02-22 08:33:00 följande:

    Jag råder ts till att inte Göra det. Min kollega berättade att han hade känslor för mig. Jag blev glad och smickrad och blev tyvärr mer fäst än vad jag redan var. Det var mycket svårare att friendzona efter den incidenten, trots att jag aldrig berättade vad jag kände.


    Jag vill inte paja denna tråd och babbla om min egen situation för mycket men jag blir väldigt nyfiken på det du skriver. Jag går nämligen och funderar på om jag ska förklara för tjejen på mitt kontor att jag har känslor. Jag tror att hon har känslor för mig också men att hon undertrycker dem ganska hårt av olika anledningar. Så det verkar likna lite grand hur din situation var. Jag tycker inte det är så konstigt att man vill berätta. Då liksom uttömmer man ju alla möjligheter man har. Då kan man tänka att man verkligen gjort allt och det är bättre än att ha den där gnagande känslan av att man kanske inte försökt tillräckligt.

    Hur la han upp det när han berättade? I vilket sammanhang berättade han? Vad sa han till dig? Snälla berätta det. Jag är genuint nyfiken.
  • Anonym (jaha)
    Äldre 22 Feb 10:55
    #88
    Anonym (Ohoj) skrev 2019-02-22 05:56:35 följande:

    I vanliga fall tycker jag inte att man ska prata om känslor innan man ens pussat varandra. Men i ditt fall tycker jag att ni bör göra det eftersom ni har familjer och jobbar ihop. Det finns så mkt hinder och båda har mkt att förlora. Fråga honom vad han känner. Gör det bara. Han kommer bli så glad av det och han kommer lätta sitt hjärta och berätta. Då vet du åtminstone. Jag skulle göra vad som helst för att få berätta för tjejen jag är kär i hur jag känner. Skulle hon fråga skulle jag berätta precis som det är. Men jag vågar inte så länge hon inte frågar.


    Men du ohoj. Om du har en liten pyrande eld.... vad brukar hända om man häller 5 liter bensin på den? Kommer den...

    A) Slockna
    B) Brinna så in helvete och ta med sig hela huset

    Så om man nu går omkring och är småkåt på en kollega (pyrande eld) är det då en sådär lysande ide att förklara sin eviga kärlek och enorma brunst för kollegan och förmodligen få det bekräftat att han/hon känner likadant? Motsvarar inte det  att hälla 5 liter bensin på elden?

    Enligt mig är ett "samtal om sina känslor" så gott som samma sak som att dra ner brallorna och säga "ska vi knulla?".

    Det beror kanske på vilket syfte man har med sitt samtal, är syftet att dra över kollegan så är det säkert en lysande idé. Om man inte vill dra över kollegan och loska sin familj i ansiktet så är det en extremt korkad idé som mest verkar komma från de nedre delarna istället för hjärnan.
  • Anonym (jaha)
    Äldre 22 Feb 10:57
    #89
    Anonym (Ohoj) skrev 2019-02-22 09:30:51 följande:
    Jag vill inte paja denna tråd och babbla om min egen situation för mycket men jag blir väldigt nyfiken på det du skriver. Jag går nämligen och funderar på om jag ska förklara för tjejen på mitt kontor att jag har känslor. Jag tror att hon har känslor för mig också men att hon undertrycker dem ganska hårt av olika anledningar. Så det verkar likna lite grand hur din situation var. Jag tycker inte det är så konstigt att man vill berätta. Då liksom uttömmer man ju alla möjligheter man har. Då kan man tänka att man verkligen gjort allt och det är bättre än att ha den där gnagande känslan av att man kanske inte försökt tillräckligt.

    Hur la han upp det när han berättade? I vilket sammanhang berättade han? Vad sa han till dig? Snälla berätta det. Jag är genuint nyfiken.
    Har du fru och barn?
    Om du har det, fråga frun vad hon tycker om dina planer på att förklara din kärlek för din kollega. 
  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 22 Feb 11:03
    #90

    [quote=79461452][quote-nick]Anonym (jaha) skrev 2019-02-22 10:57:08 följande:[/quote-nick]Har du fru och barn?

    Om du har det, fråga frun vad hon tycker om dina planer på att förklara din kärlek för din kollega. [/

    Jag är skild. Har barn. Singel.

Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?