• Anonym (fröke­nfia)
    Äldre 17 Feb 00:01
    44423 visningar
    561 svar
    -2
    561
    44423

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 22 Feb 11:17
    #91

    [quote=79461447][quote-nick]Anonym (jaha) skrev 2019-02-22 10:55:39 följande:[/quote-nick]Men du ohoj. Om du har en liten pyrande eld.... vad brukar hända om man häller 5 liter bensin på den? Kommer den...

    A) Slockna

    B) Brinna så in helvete och ta med sig hela huset

    Så om man nu går omkring och är småkåt på en kollega (pyrande eld) är det då en sådär lysande ide att förklara sin eviga kärlek och enorma brunst för kollegan och förmodligen få det bekräftat att han/hon känner likadant? Motsvarar inte det  att hälla 5 liter bensin på elden?

    Enligt mig är ett "samtal om sina känslor" så gott som samma sak som att dra ner brallorna och säga "ska vi knulla?".

    Det beror kanske på vilket syfte man har med sitt samtal, är syftet att dra över kollegan så är det säkert en lysande idé. Om man inte vill dra över kollegan och loska sin familj i ansiktet så är det en extremt korkad idé som mest verkar komma från de nedre delarna istället för hjärnan.[/

    Generellt brukar jag tycka att det är en jäkligt dum idé att förklara sina känslor för någon. Särskilt innan man ens rört varandra. Mina invändningar mot det är att det nästa aldrig funkar av det skälet att motparten nästan aldrig känner exakt lika dant utan snarare blir stressad och skrämd av ens förklaring. Sen dödar man ju all mystik. Hon vet exakt var hon har mig och jag blir världens enklaste man. Hur attraktivt är det? Och det blir ju lite som att man bönar efter henne. En man har väl aldrig fått sin kvinna genom att böna och be. I vissa situationer kan det dock finnas skäl att säga det rakt upp och ner tycker jag. Särskilt om förutsättningarna för att allt ska lösa sig naturligt är dåliga tex om man är två påpassade och socialt kontrollerade kollegor.

    Jag håller med dig helt om att samtal om känslor är exakt samma sak som att säga att man vill knulla fast ändå inte för man använder inte de orden. Jag skulle aldrig säga till en kollega att jag vill knulla henne. Jag är inte från vettet.

    Syftet med samtalet? Ja vad vet jag? Hur långt ska man tänka egentligen?. Vi kanske kan dejta. Vi kanske aldrig ses eller gifter oss. Just nu har jag väldigt starka känslor för henne och vill vara med henne helt enkelt. Det är inga konstigheter. Det har hänt förr.

  • Anonym (Kär kolleg­a)
    Äldre 22 Feb 12:17
    #92
    Anonym (Ohoj) skrev 2019-02-22 09:24:15 följande:

    Jag håller med dig om att man inte kan riskera allt man har för lite attraktion och flirt på kontoret. Men ibland smäller det till riktigt ordentligt. Och är det ömsesidigt går det knappt att stoppa. Den kraften är väldigt stark. Jag känner inte denne man eller ts. Jag säger bara att han beter sig som en förälskad man. Det är väldigt tydligt. En förälskad man som ligger med föremålet för sin förälskelse kommer bara bli ännu mer fäst vid henne. Han kommer inte vara nöjd efter det. Han kommer vilja ha mer av henne. I det avseendet tror jag inte män och kvinnor skiljer sig åt särskilt mycket. Män längtar också efter kärlek och intimitet precis som kvinnor. Sen finns det i dessa sammanhang aldrig några garantier för någonting. Han kanske är en skithög som manipulerar henne. Vad vet jag.


    Den här mannen är ju gift så intimitet längtar han antagligen inte efter. Det handlar om att han vill ha just ts. När det sedan är gjort kommer ångesten pga att han brutit ett förtroende mot frun och då kommer han antagligen bryta kontakten med ts alt ha henne som älskatinna. Sannolikheten att han lämnar frun för ts är extremt liten
  • Anonym (Kär kolleg­a)
    Äldre 22 Feb 12:26
    #93
    Anonym (Ohoj) skrev 2019-02-22 09:30:51 följande:

    Jag vill inte paja denna tråd och babbla om min egen situation för mycket men jag blir väldigt nyfiken på det du skriver. Jag går nämligen och funderar på om jag ska förklara för tjejen på mitt kontor att jag har känslor. Jag tror att hon har känslor för mig också men att hon undertrycker dem ganska hårt av olika anledningar. Så det verkar likna lite grand hur din situation var. Jag tycker inte det är så konstigt att man vill berätta. Då liksom uttömmer man ju alla möjligheter man har. Då kan man tänka att man verkligen gjort allt och det är bättre än att ha den där gnagande känslan av att man kanske inte försökt tillräckligt.

    Hur la han upp det när han berättade? I vilket sammanhang berättade han? Vad sa han till dig? Snälla berätta det. Jag är genuint nyfiken.


    Han bröt kontakten med mig under sin semester. När han kom tillbaka och låtsades som ingenting blev jag arg och förklarade att man inte gör så mot sina vänner. (Jag hade hört av mig till honom, han läste och svarade inte.)

    Sen gick tiden och vi umgicks som vanligt men jag tog upp detta med jämna mellanrum. Han tyckte jag ältade och skulle släppa det. Sen kom en jobb- aw med mycket alkohol och vi hade följe hem. Då tog han upp det att han tyckt att vi behövt en paus under hans semester, eftersom han började få känslor för mig som var svåra att tygla. Jag sa bara att jag var glad att han äntligen berättat vad allt hade handlat om. Sedan efter det har han ställt frågor när han varit nykter typ ?är du attraherad av mig? el ?om jag hade varit fysisk hade du backat då?? Tex. Så då har jag svarat honom att den risken kommer jag aldrig ta. Men han är nog mer Living on the edge än mig rent generellt.
  • Anonym (Kär kolleg­a)
    Äldre 22 Feb 12:28
    #94
    Anonym (Ohoj) skrev 2019-02-22 11:03:03 följande:

    [quote=79461452][quote-nick]Anonym (jaha) skrev 2019-02-22 10:57:08 följande:[/quote-nick]Har du fru och barn?

    Om du har det, fråga frun vad hon tycker om dina planer på att förklara din kärlek för din kollega. [/

    Jag är skild. Har barn. Singel.


    Kollegan då?
  • Äldre 22 Feb 17:35
    #95

    Uppdatering. Imorse grät min man av förtvivlan att förlora mig. Han hade drömt något hemskt (att jag varit otrogen) och hittat en sms konversation med en (homosexuell) kollega. Inget speciellt egentligen men han blev nojig över det. Han grät som ett barn. Jag sa vad som stört mig under de här åren och ändringar han aldrig gjort och hur jag känner för den ekonomiska situationen han försatt oss i. Han frågade om jag hatade honom så mycket att jag inte ens ville prata med honom och mitt svar kom naturligt: ja, så mycket. Han hotade med att dra på vilket jag svarade: gör det. Han började böna och be, och det fick mig att känna ännu mindre lust att prata med honom. Bad honom sluta och gick därifrån. Han har under dagen informerat mig om ändringar han gjort för att förbättra sitt liv och situationen. Vet inte hur jag ska säga att det är försent. Har bara sagt att jag vill se det han lovat uppfyllas.

    På jobbet var det som vanligt. Pratat om vardagliga saker med enligt mig djup ögonkontakt. När vi skulle skiljas åt fick jag den där blicken som jag tolkar som ?jag-är-hopplöst-kär-i-dig-blicken?, lite röd om kinderna och som om han skulle vilja säga något men inte gör det. Förmodligen ger jag samma blick, kunde inte undvika rodna idag mot slutet av dagen och känna extra mycket. Helgen blir plågsam när man inte vill annat än se honom igen...

  • Anonym (felix­)
    Äldre 22 Feb 17:53
    #96
    frökenfia skrev 2019-02-22 17:35:04 följande:

    Uppdatering. Imorse grät min man av förtvivlan att förlora mig. Han hade drömt något hemskt (att jag varit otrogen) och hittat en sms konversation med en (homosexuell) kollega. Inget speciellt egentligen men han blev nojig över det. Han grät som ett barn. Jag sa vad som stört mig under de här åren och ändringar han aldrig gjort och hur jag känner för den ekonomiska situationen han försatt oss i. Han frågade om jag hatade honom så mycket att jag inte ens ville prata med honom och mitt svar kom naturligt: ja, så mycket. Han hotade med att dra på vilket jag svarade: gör det. Han började böna och be, och det fick mig att känna ännu mindre lust att prata med honom. Bad honom sluta och gick därifrån. Han har under dagen informerat mig om ändringar han gjort för att förbättra sitt liv och situationen. Vet inte hur jag ska säga att det är försent. Har bara sagt att jag vill se det han lovat uppfyllas.


    Snälla människa, skilj dig från din man nu genast. Absolut inget fel i det.

    När du väl har avslutat så kommer du kanske också att se med nya ögon på din kontorflirt. Då kommer han ju att bli jämförd med alla andra män i världen, och inte bara med din make som du saknar all respekt för.
  • Anonym (Ohoj)
    Äldre 22 Feb 20:06
    #97

    [quote=79462186][quote-nick]frökenfia skrev 2019-02-22 17:35:04 följande:[/quote-nick]Uppdatering. Imorse grät min man av förtvivlan att förlora mig. Han hade drömt något hemskt (att jag varit otrogen) och hittat en sms konversation med en (homosexuell) kollega. Inget speciellt egentligen men han blev nojig över det. Han grät som ett barn. Jag sa vad som stört mig under de här åren och ändringar han aldrig gjort och hur jag känner för den ekonomiska situationen han försatt oss i. Han frågade om jag hatade honom så mycket att jag inte ens ville prata med honom och mitt svar kom naturligt: ja, så mycket. Han hotade med att dra på vilket jag svarade: gör det. Han började böna och be, och det fick mig att känna ännu mindre lust att prata med honom. Bad honom sluta och gick därifrån. Han har under dagen informerat mig om ändringar han gjort för att förbättra sitt liv och situationen. Vet inte hur jag ska säga att det är försent. Har bara sagt att jag vill se det han lovat uppfyllas.

    På jobbet var det som vanligt. Pratat om vardagliga saker med enligt mig djup ögonkontakt. När vi skulle skiljas åt fick jag den där blicken som jag tolkar som ?jag-är-hopplöst-kär-i-dig-blicken?, lite röd om kinderna och som om han skulle vilja säga något men inte gör det. Förmodligen ger jag samma blick, kunde inte undvika rodna idag mot slutet av dagen och känna extra mycket. Helgen blir plågsam när man inte vill annat än se honom igen...[/

    Herregud kvinna. Mannen på jobbet är sååå kär i dig. Han blöder. Jag vet exakt hur han känner. Jag år i hans skor. Jag vet precis hur det är på helgen. Man nojar och längtar så det gör ont. Blicken han ger dig kan du inte missförstå. Jag ger ?min tjej? den där blicken också. Fast jag vill kalla den för ?jag måste bara ha dig blicken?. Hon rodnar också precis som du. Jag vet att hon vill ha mig ocskå. Hon har inte sagt det men jag bara vet det.

    Men ärligt talat du måste gå in i dig själv och fråga dig vad du vill. Väga för och emot. Som jag sagt tidigare tror jag du vet innerst inne vad han känner. Det låter på dig som att du tröttnat på din karl.

  • Äldre 22 Feb 20:32
    #98

    Hur kan man få såhär starka känslor för någon så fort och så plötsligt? Är så rädd att känslorna inte är besvarade. Och är dem det är jag också rädd för vad konsekvenserna blir av det. Känner mig hopplöst, plågsamt och löjligt kär.

  • Anonym (cim)
    Äldre 22 Feb 21:22
    #99
    Anonym (felix) skrev 2019-02-22 17:53:43 följande:
    Snälla människa, skilj dig från din man nu genast. Absolut inget fel i det.

    När du väl har avslutat så kommer du kanske också att se med nya ögon på din kontorflirt. Då kommer han ju att bli jämförd med alla andra män i världen, och inte bara med din make som du saknar all respekt för.
    Men det förstår du väl att TS inte kan göra? Hon måste plåga och förnedra honom mera först, och om den nya inte vill är han säkert bra att ha.
  • Äldre 22 Feb 21:34

    Svar till cim

    På vilket sätt är det förnedrande tycker du?

Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?