• Anonym (fröke­nfia)
    Äldre 17 Feb 00:01
    44434 visningar
    561 svar
    -2
    561
    44434

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Äldre 23 Feb 22:38
    Anonym (jaha) skrev 2019-02-23 21:22:05 följande:

    Och har du öht funderat över vad det innebär för HANS fru och HANS barn?

    Bara för att ditt förhållande suger betyder det väl inte att HANS fru och HANS barn förtjänar att bli svikna och förnedrade?


    Jag tror inte hans familj skulle bli påverkad av att jag berättar hur jag känner för honom. Han har visat ganska uppenbara känslor och jag vill få bekräftat om det är inbillning eller på riktigt. Jag skulle aldrig ?sno? någons man. Men att gå runt och inte veta är extremt påfrestande... Vill bara ha ett svar.
  • Anonym (Först­år ej?)
    Äldre 24 Feb 13:49
    frökenfia skrev 2019-02-23 22:38:18 följande:
    Jag tror inte hans familj skulle bli påverkad av att jag berättar hur jag känner för honom. Han har visat ganska uppenbara känslor och jag vill få bekräftat om det är inbillning eller på riktigt. Jag skulle aldrig ?sno? någons man. Men att gå runt och inte veta är extremt påfrestande... Vill bara ha ett svar.
    Om dina känslor inte är besvarade då kanske din man har en chans. (skulle inte förvåna mig om det vore så) 

    Är det inte lite konstigt hur illa din man har betett sig, så snart du träffat en ny? Innan dess var han helt okej att leva med. Men så oväntat.
  • Anonym (Först­år ej?)
    Äldre 24 Feb 13:59

    Jag hoppas att du tänker efter. Det är en stor skillnad på att ha känslor och söka efter lite kul på sidan om, från att lämna familj och barn för sin förälskelse.

    Det vanligaste som brukar ske i liknande fall som ditt, är att mannen brukar vilja ha lite sex men vill samtidigt behålla sin familj. Har läst otaliga trådar här hur älskarinnan hoppats att kollegan ska lämna sin fru, eftersom hon lämnat sin man. Problemet är bara att det är exakt då mannen brukar vakna upp och blir rädd, för det hade han inte förväntat sig, och det var inte hans önskan.

    Du gör rätt om du lämnar din man innan du går vidare med kollegan. Sannolikheten att kollegan lämnar sin fru är dock inte hög. Men den minskar betydligt om du hoppar i säng med honom innan du kräver att han ska lämna "om det ska bli ni två".

  • Anonym (Johan­)
    Äldre 24 Feb 14:15
    frökenfia skrev 2019-02-23 18:39:18 följande:

    Nästa vecka ses vi bara någon enstaka dag på jobbet. Ska jag berätta vad jag känner? Eller borde jag bara låta det vara? Velar fram o tillbaka. Vet inte vad som är bäst.


    Berätta vad du känner, det är win-win.

    Antingen är det besvarat och du har tolkat rätt och då får du veta det och det slipper rinna ut i sanden.

    Eller så säger han att Hoppsan, jag har bara varit trevlig men nu stryker vi ett streck över det och fortsätter vara kollegor.

    Och då slipper du bygga upp luftslott och feltolka att han är trevlig, ler eller säger godmorgon eller sätter sig jämte dig på lunchen eller vad det nu är.
  • Äldre 25 Feb 18:02

    Flera pinsamma situationer idag. Har försökt undvika honom men han vill ju prata med mig hela tiden... Att vi sitter mittemot hjälper ju inte heller. Har inte vågat säga något ännu.

  • Äldre 25 Feb 23:52
    Anonym (Förstår ej?) skrev 2019-02-24 13:49:33 följande:

    Om dina känslor inte är besvarade då kanske din man har en chans. (skulle inte förvåna mig om det vore så) 

    Är det inte lite konstigt hur illa din man har betett sig, så snart du träffat en ny? Innan dess var han helt okej att leva med. Men så oväntat.


    Nu var det faktiskt så att jag lyckades skaffa mig ett bättre jobb pga makens oansvariga beteende och råkade där träffa denna kollega som jag blivit förälskad i. Vilket är ganska surt för min man som inte ville ta vilka jobb som helst... Tänk om han hade tagit vilket jobb som helst. Då hade jag fortsatt på samma arbetsplats som tidigare (utan kollegan) och det hade förmodligen inte varit tal om skilsmässa. Men eftersom han vägrade jobba fick jag bära lasten själv och det har lett till där vi står nu.
  • Äldre 26 Feb 00:35

    Ta inte ut ngt i förväg. Detkan vara hans sätt och vara och kanske tycker om dig mer som en härlig trevlig kollega. Medans du går och tänker i betydligt våtare planer. Så kan verkligenheten komma ifatt, den dagen han släpper bomben för dig.

    - Herregud, nej nej trodde du att det var något på G??? Förlåt förlåt, jag har ju fru och barn och älskar dom fast det är lite tufft. Vad dumt det här blev, avslutar han. Du vänder dig bort, vipps har någon sparkat bort dina ben.

    Vill du veta så fråga bara kollegan när ni är ensamma vid rätt tillfälle. Istället för att gå runt och tro något du inte vet med 100%. Han kanske ser dig som en jättebra kollega+vän.

  • Anonym (Johan­)
    Äldre 26 Feb 06:00
    Lione81 skrev 2019-02-26 00:35:36 följande:

    Ta inte ut ngt i förväg. Detkan vara hans sätt och vara och kanske tycker om dig mer som en härlig trevlig kollega. Medans du går och tänker i betydligt våtare planer. Så kan verkligenheten komma ifatt, den dagen han släpper bomben för dig.

    - Herregud, nej nej trodde du att det var något på G??? Förlåt förlåt, jag har ju fru och barn och älskar dom fast det är lite tufft. Vad dumt det här blev, avslutar han. Du vänder dig bort, vipps har någon sparkat bort dina ben.

    Vill du veta så fråga bara kollegan när ni är ensamma vid rätt tillfälle. Istället för att gå runt och tro något du inte vet med 100%. Han kanske ser dig som en jättebra kollega+vän.


    Kan vara så och just därför ska hon prata med honom så hon slipper undra.
  • Äldre 26 Feb 10:07
    Anonym (Johan) skrev 2019-02-26 06:00:08 följande:

    Kan vara så och just därför ska hon prata med honom så hon slipper undra.


    Instämmer (Y) hon är förblindad i hennes uppslukelse och ser massa tecken utan att stanna upp, och inse verkligheten. Det är lätt att glömma vad som händer och sker. Hon har sin bild klar, frågan är om hennes kollega delar samba bild?
  • Äldre 26 Feb 11:10
    Lione81 skrev 2019-02-26 10:07:58 följande:

    Instämmer (Y) hon är förblindad i hennes uppslukelse och ser massa tecken utan att stanna upp, och inse verkligheten. Det är lätt att glömma vad som händer och sker. Hon har sin bild klar, frågan är om hennes kollega delar samba bild?


    Därav velandet mellan att berätta och inte... önskar man vore en tankeläsare ibland.
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?