• Anonym (frökenfia)

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • frökenfia
    Anonym (felix) skrev 2019-02-27 21:17:47 följande:

    Bra. Skilj dig från din man nu.

    Men strunta i kollegan.  Om du genom ett mirakel skulle få honom som din egen, så vill det vara du som är frun som irriterar honom i telefonen, och en annan som är den han flirtar med på kontoret.


    Varför strunta i kollegan? Tänk om han faktiskt är intresserad?
  • Anonym (jaha)
    frökenfia skrev 2019-02-27 21:23:31 följande:
    Varför strunta i kollegan? Tänk om han faktiskt är intresserad?
    Det beror kanske på vad han är intresserad av, ett knull eller ett förhållande.

    Vill han bara knulla så är det ju ganska kört för dina happilly ever after drömmar. Och går du med på att delta i det han i så fall gör mot sin fru och barn så har du sjunkit bra lågt.

    Vill han ha ett förhållande så är det ju klart mer komplicerat för det innebär att han då behöver avsluta det han redan har för att börja om med dig. Finns det barn med i bilden så innebär det att han ska offra halva tiden med dem för dig.

    Har du tänkt igenom detta eller målar du bara upp sockersöta fantasiscenarier för dig själv? Kan du se dig själv som älskarinna?
  • Anonym (felix)
    frökenfia skrev 2019-02-27 21:23:31 följande:
    Varför strunta i kollegan? Tänk om han faktiskt är intresserad?
    Du verkar vilja ha ett riktigt forhållande med honom, att han skall lämna sin fru. 

    Urusla odds för att han gör det. 

    Och om han skulle göra det, så är skilsmässofrekvensen för par som etablerar en relation efter otrohet, där båda var gifta och har egna barn, över 90 %.

    Statistiken är mot dig. Skilj dig nu och bli singel ett tag.
  • frökenfia
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-04 17:39:07 följande:

    TS, hur går det?


    Idag har vi båda haft möten på varsitt håll så vi har inte kunnat prata så mycket men jag har försökt ta avstånd o undvika långa samtal med honom de stunder det funnits tillfälle under dagen. Ska försöka dämpa mina känslor genom att ?hålla mig undan? så mycket jag kan. Förstår att det inte är lämpligt att jag har någon slags flirt eller relation med honom... även om jag kanske väldigt gärna skulle vilja det.
  • frökenfia

    Känns som om jag lyckats tygla mina känslor de här dagarna... dock är det omöjligt att undvika honom. Vi arbetar alldeles för nära varann för att jag ska kunna dra mig undan... trivs i hans sällskap det kan jag inte förneka...

  • Anonym (cim)
    frökenfia skrev 2019-03-06 22:49:40 följande:

    Känns som om jag lyckats tygla mina känslor de här dagarna... dock är det omöjligt att undvika honom. Vi arbetar alldeles för nära varann för att jag ska kunna dra mig undan... trivs i hans sällskap det kan jag inte förneka...


    Och pappren för skilsmässa är inskickade?
  • frökenfia

    Jag har verkligen försökt undvika ögonkontakt och gett honom korta svar när han frågat något men idag var det omöjligt. Han har bokstavligen letat upp mig för att vara tillsammans. Imorgon är jag ledig och vi kommer inte ses förrän nästa vecka så vet inte om det kanske var därför... Vad kan jag mer göra för att dämpa det här? Är rädd att känslorna ska ta över men också för att det ska börja märkas på arbetsplatsen. Känns lite uppenbart när vi ofta ?råkar? vara på samma plats...

  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-03-07 18:56:39 följande:

    Jag har verkligen försökt undvika ögonkontakt och gett honom korta svar när han frågat något men idag var det omöjligt. Han har bokstavligen letat upp mig för att vara tillsammans. Imorgon är jag ledig och vi kommer inte ses förrän nästa vecka så vet inte om det kanske var därför... Vad kan jag mer göra för att dämpa det här? Är rädd att känslorna ska ta över men också för att det ska börja märkas på arbetsplatsen. Känns lite uppenbart när vi ofta ?råkar? vara på samma plats...


    Det enda som hjälper är att inte ses så mycket. Men jag vet, det är lättare sagt än gjort när man är på samma ställe i åtta timmar och både VILL umgås. Särskilt när det är som intensivast. Jag har lättare att sortera när vi inte umgås så intensivt, men som idag satt vi ändå kvar en timme efter ett möte och pratade han och jag. MEN jag är inte inne i den intensivaste fasen där du är nu, där var jag i höstas. Så jag känner mig stabil ändå nu, men som sagt - det är också för att vi varit ifrån varann en del och jag fått tänka. Men jag vet att det är svårt!
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?