• Anonym (frökenfia)

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • Anonym (varning)
    Anonym (jaha) skrev 2019-03-26 10:29:44 följande:

    Du missade ett tredje (och ganska vanligt) scenario....

    3) Han vill inte alls skiljas utan är nöjd med det han har och TS har inbillat sig allt om att han skulle vara så hemskt missnöjd för det passar ihop med hennes drömmar och planer. Och då han vet det så säger han såklart precis det hon vill höra för att få henne att dra ner brallorna. Och TS hakar ju självklart på eftersom hon är lite smått besatt och skiter i att hon deltar i att svika hans fru och barn, frun är ju så himla taskig ändå ju... 2 år och 1500 knull senare så sitter TS fortfarande och väntar på att han ska avsluta med frun, för det har han ju sagt att han ska göra men "han behöver bara lite tid"....

    Med tanke på hur det kryllar av "älskarinna" trådar på FL så är det lite konstigt att du missade det scenariot....


    Precis... Mitt råd till TS för att långsiktigt må bra och behålla sin självrespekt är att ta sig ur sitt dysfunktionella äktenskap och landa i sig själv. Hitta på nya saker träffa nya människor och sedan i lugn och ro hitta sin livskamrat som älskar och respekterar henne och hennes känslor och värderingar.
  • Anonym (Kär kollega)
    Anonym (Förstår ej?) skrev 2019-03-21 22:20:44 följande:

    Det låter som han säger så för att du ska dra den slutsatsen. Han är säkert på för att få lite sex på sidan om, det är nog de allra flesta män. Sen är frågan om det verkligen är det du är ute efter? Du vet att du kan bli rejält sårad sen om han inte väljer dig, och du gått med på att vara hans älskarinna. 

    Du vet nog vad sannolikheten är för att han lämnar sin fru innerst inne. Bara att kolla upp mängder av trådar med gråtande älskarinnor på FL.


    Håller med helt! Ts måste vara mer realistisk
  • Anonym (Kär kollega)
    Anonym (Kitty) skrev 2019-03-23 17:22:53 följande:

    Jag är i samma situation. Vet precis. Önskar också att vi kunde ha kontakt via sms för att hålla det utanför jobbet. Men törs inte ta första steget av rädsla att förstöra något för honom. Kan ju inte vara 100 % säker på att ingen annan ser det jag skriver. Eller att han är beredd att ta det till nästa nivå. Vill heller inte förstöra den yrkesmässiga relation som vi kämpar för att upprätthålla trots att känslorna nästan är övermäktiga. Så vad göra?

    Önskar att jag visste hur jag skulle kunna ge honom den slutliga ?hinten? om att det är fritt fram. Men han kanske tänker detsamma. Jag vill verkligen ha honom, men det är så mycket som komplicerar, just nu är jag rädd att vi inte kan/orkar/törst ta det i mål. Frustration.

    Så nej, har tyvärr inget vettigt råd att ge. Men sänder min förståelse :)


    Låter som du är singel, det är ju inte ts
  • Anonym (Kitty)
    Anonym (Kär kollega) skrev 2019-03-26 21:29:43 följande:

    Låter som du är singel, det är ju inte ts


    Nej, det är jag inte. Mycket som komplicerar, som sagt.
  • frökenfia

    Jag har verkligen försökt ta avstånd för att dämpa mina känslor, försöker sätta mig in i hans huvud o lista ut hur han tänker o ser på saker o ting. Det kan vara så att han bara råkar vara väldigt trevlig och vill prata av sig på jobbet... men häromdagen när vi skulle gå gick jag förbi honom för att ta min jacka o kom aningen för nära och kände hans lukt... inget hände och inget kommer heller att hända då ingen av oss kommer ta första steget. Vi har nog för mycket moral för att kunna vara otrogna, trots att äktenskapet är skit. Men hade ögonen mötts i den stunden hade vi log läst varandras tankar... Jag vet inte vad som kommer att hända, låter tiden avgöra o skriver av mig här i tråden emellanåt...

  • Anonym (Johan)
    frökenfia skrev 2019-03-27 21:35:57 följande:

    Jag har verkligen försökt ta avstånd för att dämpa mina känslor, försöker sätta mig in i hans huvud o lista ut hur han tänker o ser på saker o ting. Det kan vara så att han bara råkar vara väldigt trevlig och vill prata av sig på jobbet... men häromdagen när vi skulle gå gick jag förbi honom för att ta min jacka o kom aningen för nära och kände hans lukt... inget hände och inget kommer heller att hända då ingen av oss kommer ta första steget. Vi har nog för mycket moral för att kunna vara otrogna, trots att äktenskapet är skit. Men hade ögonen mötts i den stunden hade vi log läst varandras tankar... Jag vet inte vad som kommer att hända, låter tiden avgöra o skriver av mig här i tråden emellanåt...


    Förstår inte ditt resonemang? Skulle ni ta jackorna samtidigt så är man ju fysiskt nära några sekunder, du såg inte hans ansikte men du vet att du kunde läsa hans tankar och att dom var precis som dina? Hur vet du att han inte tänkte på en annan kollega ;), sin fru, fotboll, mat, klockan osv?

    Jag hade tyckt att du varit lite obehaglig om jag var han och kunde läsa dom här tankarna.
  • Anonym (Kär kollega)
    Anonym (Johan) skrev 2019-03-28 02:18:44 följande:

    Förstår inte ditt resonemang? Skulle ni ta jackorna samtidigt så är man ju fysiskt nära några sekunder, du såg inte hans ansikte men du vet att du kunde läsa hans tankar och att dom var precis som dina? Hur vet du att han inte tänkte på en annan kollega ;), sin fru, fotboll, mat, klockan osv?

    Jag hade tyckt att du varit lite obehaglig om jag var han och kunde läsa dom här tankarna.


    Fast va? Den känslan är väl rätt vanlig när det finns ett intresse, då blir ju all fysisk beröring extra känslig.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kär kollega) skrev 2019-03-28 06:50:41 följande:
    Fast va? Den känslan är väl rätt vanlig när det finns ett intresse, då blir ju all fysisk beröring extra känslig.
    Det är det säkert för människor som är lite besatta och försöker hitta alla möjliga slags "mönster" och "ledtrådar" i allt och som av en märklig anledning alltid sammanfaller med just vad de själva känner. Människor som INTE är lika besatta ser saker mer neutralt och nyktert, och tolkar saker mer rationellt.

    Där den besatte tolkar en blinkning som.... "åååååh han flirtar"... tolkar den nyktre "han kanske fick något i ögat"

    Där den besatte tolkar en suck som.... "åååååh han suckar för att han är olycklig hemma och bara längtar efter ren kärlek som bara jaaaaag kan ge honom".... tolkar den nyktre som... "han är trött"

    Det gör besatta människor extrem lättmanipulerade för de väntar ju bara på minsta lilla ursäkt för att få slänga sig på han. Sen sitter man 2 år senare och skriver en tråd om olycklig kärlek och tycker enormt synd om sig själv.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Johan) skrev 2019-03-28 02:18:44 följande:
    Förstår inte ditt resonemang? Skulle ni ta jackorna samtidigt så är man ju fysiskt nära några sekunder, du såg inte hans ansikte men du vet att du kunde läsa hans tankar och att dom var precis som dina? Hur vet du att han inte tänkte på en annan kollega ;), sin fru, fotboll, mat, klockan osv?

    Jag hade tyckt att du varit lite obehaglig om jag var han och kunde läsa dom här tankarna.
  • frökenfia

    Som jag skrev tidigare försöker jag hålla avstånd från kollegan så mycket det går. Vilket egentligen är omöjligt då vi arbetar nära varandra varje dag. Jag är inte den som startar konversationen utan håller tyst för att inte ge några signaler. Men han lyckas alltid hitta något att prata om. Idag har ämnet varit skilsmässa och ny partner, bonusföräldrar och barns reaktioner på det. Visst kan jag som besatt av honom försöka hitta ?mönster? och ?ledtrådar? för att tro att han är intresserad men tycker det är lite märkliga frågor att ta upp med en kollega på jobbet, till det motsatta könet dessutom... Men som sagt drar jag inga slutsater utan spekulerar bara och försöker tänka rationellt och hålla mina känslor i schack.

Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?