• Äldre 21 Feb 09:10
    39646 visningar
    2249 svar
    2249
    39646

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Äldre 28 Feb 12:36
    #21

    Mensen dyker inte upp.. 2 dagar sen jag slutade med provera och har absolut noll känningar att den ens skulle vara på gång. Kommer alltid dagen efter sista tabletten.

  • Äldre 28 Feb 15:00
    #22

    Tog ett gravtest idag på äl+10, visade negativt...

    Har vaknat upp tre nätter i rad runt 03-tiden och behövt kissa samt inte kunnat somna om. Väldigt märkligt..Mina bröst har även dom svullnat upp och är spända. Räknar med att jag har bim runt 2-5 mars...

  • Äldre 1 Mar 09:10
    #23
    Lisun skrev 2019-02-28 15:00:05 följande:

    Tog ett gravtest idag på äl+10, visade negativt...

    Har vaknat upp tre nätter i rad runt 03-tiden och behövt kissa samt inte kunnat somna om. Väldigt märkligt..Mina bröst har även dom svullnat upp och är spända. Räknar med att jag har bim runt 2-5 mars...


    Men då finns det hopp än!! Planerar du ta fler test eller vänta och se ifall mens kommer?

    Min mens kom idag!! Så nu kan vi köra igång med letrozol
  • Äldre 1 Mar 09:20
    #24
    emphz skrev 2019-03-01 09:10:36 följande:

    Men då finns det hopp än!! Planerar du ta fler test eller vänta och se ifall mens kommer?

    Min mens kom idag!! Så nu kan vi köra igång med letrozol


    Jag ska försöka att vänta med att ta ett test tills på söndag om inte mensen dyker upp. Men usch vad jobbigt detta är! Har levt i någon slags glad bubbla denna månad pga letrozolkuren, har varit väldigt positivt inställd fram tills igår då det blev som en käftsmäll att det kanske inte var en mirakelkur trots allt. :( Många jobbiga känslor att hantera.

    Åh spännande! Ska du börja ta på dag 3-7?
  • Äldre 1 Mar 10:26
    #25
    emphz skrev 2019-02-25 12:58:06 följande:

    Jag hade nog kört.. Vi försökte i 16 månader innan vi väl plussa med dottern och då var man ganska desperat. Och som du själv säger det är ingenting som garanterar att 2 fäster, men jag hade nog inte velat missa chansen att ett fäster.

    Jo tack, jag kämpar på med provera. Blir sånt hormon monster - men bara imorgon också! Hoppas på mens onsdag/torsdag så vi äntligen kan börja med letezol till helgen :)


    Det blev att vi körde, efter att ha konstaterat att chansen att det blir en istället för ingen alls ju är betydligt större med två äggblåsor, samtidigt som risken att det blir två ändå är ganska liten. Samt att vi är helt ok med ifall det skulle bli tvillingar, även om det inte är det vi önskar helst numera :)


    Skönt att Provera är över då! Jag har också det utskrivet, men mensen i februari kom dagen innan jag skulle börjat med den :) Vilka dagar ska du äta letrozol? enkel eller dubbel dos?

  • Äldre 2 Mar 07:39
    #26
    Lunne skrev 2019-03-01 10:26:20 följande:

    Det blev att vi körde, efter att ha konstaterat att chansen att det blir en istället för ingen alls ju är betydligt större med två äggblåsor, samtidigt som risken att det blir två ändå är ganska liten. Samt att vi är helt ok med ifall det skulle bli tvillingar, även om det inte är det vi önskar helst numera :)

    Skönt att Provera är över då! Jag har också det utskrivet, men mensen i februari kom dagen innan jag skulle börjat med den :) Vilka dagar ska du äta letrozol? enkel eller dubbel dos?


    Hej Lunne och emphz! Hoppas in här i er tråd :) läste igenom och följer gärna för jag också igenom samma!

    Såklart ska man göra vad som man själv känner men ändå kul att du frågar vad andra tycker i den där tvillingfrågan, för det blir ju ändå mer aktuellt just på Letrozol än utan. Vi har också diskuterat den hemma men inte behövt ta aktivt beslut i den då Letrozol hittills inte funkar på mig (testat två enkla doser). Vi skulle som ni båda skriver också kör på ändå, i läget som det ser ut blir jag överlycklig för enkel eller tvillinggraviditet. Dessutom finns det i vår släkt så skulle extra känns roligt!

    Jag är på cd 9 idag och har alltså avslutat först provera och sen i torsdags (cd7) även Letrozol. Nästa vecka ska jag på vul, då får vi se om nått växt till sig denna gång. denna går var det dubbel dos Letrozol.

    Blir spännande att se och följa er!! Ha en fin helg!
  • Äldre 2 Mar 20:33
    #27

    Vet exakt hur det är. Det är en otroligt mysig spännande bubbla tills verkligheten kommer ikapp.. Jag håller alla tummar inför imorgon!! <3

    Jag ska äta dag 3-7, så imorgon söndag är första dagen - cd3. Är så taggad på att komma igång. Ska på vul nästa måndag, den 11/3 för och se om några äggblåsor är på gång.

    Men vad kul Maria!! Välkommen :) då är vi nära i tid, vad roligt! Hur känner du sig?

    Jag brukar må så himla dåligt av provera men denna gången har det varit lugnt. Får alltid hemsk huvudvärk av letrozol så det känns lite sådär.. Men värt det alla gånger.

  • Äldre 2 Mar 21:50
    #28
    emphz skrev 2019-03-02 20:33:37 följande:

    Vet exakt hur det är. Det är en otroligt mysig spännande bubbla tills verkligheten kommer ikapp.. Jag håller alla tummar inför imorgon!! <3

    Jag ska äta dag 3-7, så imorgon söndag är första dagen - cd3. Är så taggad på att komma igång. Ska på vul nästa måndag, den 11/3 för och se om några äggblåsor är på gång.

    Men vad kul Maria!! Välkommen :) då är vi nära i tid, vad roligt! Hur känner du sig?

    Jag brukar må så himla dåligt av provera men denna gången har det varit lugnt. Får alltid hemsk huvudvärk av letrozol så det känns lite sådär.. Men värt det alla gånger.[/quorn]

    [quote=79479822][quote-nick]emphz skrev 2019-03-02 20:33:37 följande:[/quote-nick]Vet exakt hur det är. Det är en otroligt mysig spännande bubbla tills verkligheten kommer ikapp.. Jag håller alla tummar inför imorgon!! <3

    Jag ska äta dag 3-7, så imorgon söndag är första dagen - cd3. Är så taggad på att komma igång. Ska på vul nästa måndag, den 11/3 för och se om några äggblåsor är på gång.

    Men vad kul Maria!! Välkommen :) då är vi nära i tid, vad roligt! Hur känner du sig?

    Jag brukar må så himla dåligt av provera men denna gången har det varit lugnt. Får alltid hemsk huvudvärk av letrozol så det känns lite sådär.. Men värt det alla gånger.


    Ja jag tycker det är väldigt spännande att följa några som är på samma stadie och kur just i detta nu, så fantastiskt med familjeliv på det sättet!!

    Även om jag pratar med 2-3 vänner om våra ?problem? med att få barn så är det svårt att få full förståelse (helt förståeligt såklart) men också så vill iaf inte jag tjata hål i huvudet på dem tappra lyssnarna med alla detaljer som detta projekt kommer med. För projekt känns det verkligen som det faktiskt är, eller hur upplever ni?

    Jag får också huvudvärk under Letrozolkuren och tror jag hade det under proverakuren också. Samt otroligt trött. Men ja som du säger såååå värt det. Så illa har jag inte haft det faktiskt ska ej klaga.

    Har ni några diagnoser som gör att ni har svårare med naturlig ÄL? Själv har jag pcos och hypotyreos.

    Vi får alla uppdatera vart eftersom det händer nått :)
  • Äldre 2 Mar 21:55
    #29
    MariaMi skrev 2019-03-02 07:39:53 följande:

    Hej Lunne och emphz! Hoppas in här i er tråd :) läste igenom och följer gärna för jag också igenom samma!

    Såklart ska man göra vad som man själv känner men ändå kul att du frågar vad andra tycker i den där tvillingfrågan, för det blir ju ändå mer aktuellt just på Letrozol än utan. Vi har också diskuterat den hemma men inte behövt ta aktivt beslut i den då Letrozol hittills inte funkar på mig (testat två enkla doser). Vi skulle som ni båda skriver också kör på ändå, i läget som det ser ut blir jag överlycklig för enkel eller tvillinggraviditet. Dessutom finns det i vår släkt så skulle extra känns roligt!

    Jag är på cd 9 idag och har alltså avslutat först provera och sen i torsdags (cd7) även Letrozol. Nästa vecka ska jag på vul, då får vi se om nått växt till sig denna gång. denna går var det dubbel dos Letrozol.

    Blir spännande att se och följa er!! Ha en fin helg!


    Absolut måste man bestämma vad som passar en själv! Men alltid skönt att höra att man inte är den enda galningen som tycker att det är rimligt att gå emot läkarens rekommendation 0:)

    Jag fick dubbel dos Letrozol direkt... börjar undra varför då det inte alls verkar vanligt :S Skulle det inte ta sig nu blir det dock enkel dos nästa gång så det förhoppningsvis blir en blåsa och jag kan få Ovitrelle ifall det behövs.

    Även jag ska på VUL i nästa vecka, och kolla ifall det blivit ägglossning utan Ovitrielle eller inte så vi vet till nästa försök. Så skönt att man i alla fall får veta nåt :)

    Trevlig helg!
  • Äldre 2 Mar 22:02
    #30
    MariaMi skrev 2019-03-02 21:50:46 följande:

    Ja jag tycker det är väldigt spännande att följa några som är på samma stadie och kur just i detta nu, så fantastiskt med familjeliv på det sättet!!

    Även om jag pratar med 2-3 vänner om våra ?problem? med att få barn så är det svårt att få full förståelse (helt förståeligt såklart) men också så vill iaf inte jag tjata hål i huvudet på dem tappra lyssnarna med alla detaljer som detta projekt kommer med. För projekt känns det verkligen som det faktiskt är, eller hur upplever ni?

    Jag får också huvudvärk under Letrozolkuren och tror jag hade det under proverakuren också. Samt otroligt trött. Men ja som du säger såååå värt det. Så illa har jag inte haft det faktiskt ska ej klaga.

    Har ni några diagnoser som gör att ni har svårare med naturlig ÄL? Själv har jag pcos och hypotyreos.

    Vi får alla uppdatera vart eftersom det händer nått :)


    Jag fick väldigt tydliga trötthetsattacker 6 timmar efter intag av Letrozol. Provera slapp jag då mensen kom dagen innan jag skulle börja med det :)

    Även jag har PCO, vet inte om det är med S på slutet eller inte, har inte riktigt lyckats förstå vad som skiljer PCO och PCOS åt... Och hypotyreos, men det hävdar min läkare inte kan ha någon som helst påverkan på fertilitet..hrmf...

    Skönt att du i alla fall har några vänner att diskutera med :) Vi har valt att inte berätta för någon att vi försöker för att slippa den extra stressen så jag får hålla mig till mannen och detta forum, men det känns helt ok :)

    Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Letrozol - följas åt?