• Äldre 21 Feb 09:10
    39662 visningar
    2249 svar
    2249
    39662

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Äldre 2 Mar 22:09
    #31
    Lunne skrev 2019-03-02 21:55:54 följande:

    Absolut måste man bestämma vad som passar en själv! Men alltid skönt att höra att man inte är den enda galningen som tycker att det är rimligt att gå emot läkarens rekommendation 0:)

    Jag fick dubbel dos Letrozol direkt... börjar undra varför då det inte alls verkar vanligt :S Skulle det inte ta sig nu blir det dock enkel dos nästa gång så det förhoppningsvis blir en blåsa och jag kan få Ovitrelle ifall det behövs.

    Även jag ska på VUL i nästa vecka, och kolla ifall det blivit ägglossning utan Ovitrielle eller inte så vi vet till nästa försök. Så skönt att man i alla fall får veta nåt :)

    Trevlig helg!


    Känner igen mig så väl i just det där att man trots vad läkarna säger måste bilda sig en egen uppfattning och vad är bättre än att höra vad faktiskt andra upplevt/upplever i detta nu?!

    Det låter klokt!

    Är du typ på cd18-22 nu?

    Jag ska dit på tisdag då blir det cd12, är väldigt förväntansfull men rädd att bli besviken (som vanligt)... :)

    Som du säger, att bara få någon info är positivt iaf. Ovissheten är värst!
  • Äldre 2 Mar 22:42
    #32
    MariaMi skrev 2019-03-02 22:09:35 följande:

    Känner igen mig så väl i just det där att man trots vad läkarna säger måste bilda sig en egen uppfattning och vad är bättre än att höra vad faktiskt andra upplevt/upplever i detta nu?!

    Det låter klokt!

    Är du typ på cd18-22 nu?

    Jag ska dit på tisdag då blir det cd12, är väldigt förväntansfull men rädd att bli besviken (som vanligt)... :)

    Som du säger, att bara få någon info är positivt iaf. Ovissheten är värst!


    18, så lång väntan innan man vet något än här... gaah :'D

    Hoppas du får se en bra äggblåsa på VUL denna gång :)
  • Äldre 3 Mar 08:04
    #33

    Åhh det med vänner Känner jag igen! Alla i vår närhet känner till vårt problem, vi var öppna med hela resan när vi försökte få dottern. Och jag vill inte hemma tjata håll i huvudet på de.. Samt att de är svårt med förståelsen ibland, det är ju en lång process med tabletter och ultraljud.

    Jag behöver få ventilera ibland så det är skönt jag hittat er!!

    Jag har också pcos. Får aldrig mens eller ägglossning själv. Jag var vetat sen jag var 14 att där var något som inte var rätt - visste dock inte det var pcos. Men det för enklare det lite när vi bestämde oss för tillökning så vi fick söka hjälp utan att de gått ett år.

    Idag är första tabletten Letrozol!

  • Äldre 3 Mar 08:29
    #34

    Okej så tog ett test med min clear blue fertilitetsmonitor nyss. Monitorn sa neg, men när jag tittade på testet ser jag en antydan till ett till streck. Mycket troligt spökis och men man drar ju i varenda jäkla halmstrå som vanligt..! Har aldrig sett det förut så får väl ta ett till test imorgon om inte mensen dyker upp (fingers crossed!)

    Hade liksom ställt in mig på att det här testet skulle visa antingen positivt eller negativt men på ngt vis lyckades jag få det till ett ?kanske? haha. Skrattretande hur jag lovar mig själv att inte bli såhär vid menstider varje månad men ändå blir jag det! Men hoppet är det sista som lämnar oss tjejer! <3

  • Äldre 3 Mar 11:51
    #35

    Men hur hög igenkänning!! Jag har till och med brutit upp clear blues digitala test..

    Väldigt spännande dock. När hade du bim, eller har?

  • Äldre 3 Mar 12:31
    #36
    emphz skrev 2019-03-03 11:51:45 följande:

    Men hur hög igenkänning!! Jag har till och med brutit upp clear blues digitala test..

    Väldigt spännande dock. När hade du bim, eller har?


    Haha! Jag har en cykel på 32-36 dagar och är på dag 31 idag (äl+13) så har inte haft bim riktigt ännu. Blir galen men känns ändå bra! För jag känner mig inte som ett totalt vrak som jag brukar denna månad, kanske tack vare letrozolen som ger mig lite extra styrka/hopp :))
  • Äldre 3 Mar 12:33
    #37
    emphz skrev 2019-03-03 11:51:45 följande:

    Men hur hög igenkänning!! Jag har till och med brutit upp clear blues digitala test..

    Väldigt spännande dock. När hade du bim, eller har?


    Glömde fråga, vad fann du när du bröt upp testet? Haha <3
  • Äldre 3 Mar 14:44
    #38

    Omg nu när jag gick på toa nyss så fanns en liten mini rosa flytnings-liknande fläck i trosan, nidis???????

    Eller kanske bara mens, men min mens brukar alltid komma med ?buller och bång? om man uttrycker det så........

    Sorry för spam men denna dag verkar liksom aldrig sluta överraska haha

  • Äldre 3 Mar 15:46
    #39
    Lunne skrev 2019-03-02 22:02:38 följande:

    Jag fick väldigt tydliga trötthetsattacker 6 timmar efter intag av Letrozol. Provera slapp jag då mensen kom dagen innan jag skulle börja med det :)

    Även jag har PCO, vet inte om det är med S på slutet eller inte, har inte riktigt lyckats förstå vad som skiljer PCO och PCOS åt... Och hypotyreos, men det hävdar min läkare inte kan ha någon som helst påverkan på fertilitet..hrmf...

    Skönt att du i alla fall har några vänner att diskutera med :) Vi har valt att inte berätta för någon att vi försöker för att slippa den extra stressen så jag får hålla mig till mannen och detta forum, men det känns helt ok :)

    Hur länge har ni försökt?


    Okej :)

    Jag tror set är precis samma, tror bara s:et står för syndrom. Hypotyreos kan dock göra att ägglossningen uteblir säger min läkaren, men när man har både pcos och hypotyreos kan man inte veta av vilken av dom som gör att ägglossningen uteblir.... typ så har jag fattat det iaf hehe :)

    Förstår helt å hållet, ibland tänker jag att det vore skönt att inte sagt till någon alls faktiskt. Men dom som vet är väldigt fina och så förstående man kan va.

    Eftersom jag hittills aldrig haft någon ägglossning har vi inte kunnat göra några ?riktiga? försök alls som skulle kunnat resultera i graviditet men i början visste vi ej detta utan trodde jag hade ÄL (tog äl-tester som visade positivt 3 mån i rad men fick aldrig mens så trodde vid typ 10 tillfällen att ?jo jag måste va gravid?, men icke...)

    Totalt sen vi började försöka tills nu är det ett år, varav ca 8 månader som vi förstått att det skulle bli svårt. Och ca 6 månader av gynbesök/utredningar..

    Har har det sett ut för er?
  • Äldre 3 Mar 15:58
    #40

    Känner igen mig såååå det ni båda skriver!

    Emphz - okej, ja jag har nog också haft pcos sen tidig ålder men inte fattat det bara pga p-piller många år...

    Lisun - hoppas verkligen du är på rätt spår och att det bli denna gång!!! Spännande och förstår precis hur du eldar upp dig :)

    Och ja jag e lika knäpp som er varje månad med tester, till och med när jag varit på vul vissa gånger och dom sagt att ?nej här finns ingen äggblåsa som kan släppa?, ändå har jag fått för mig att jo det kanske ändå har gått. Testat och blivit besviken varje gång såklart.

    Brukar ta ÄL-tester bara för att helt i onödan också , och jag köper dom cb advanced för jag litar ej på dom billiga hehe man blir ju helt skadad av detta tillstånd i livet

    Jag fick en rosa flytning för två dagar sen alltså typ 1 dag efter avslutad Letrozol kur, fattade inget? ÄL ska ju inte kunna vara förrän typ 7 dagar efter kuren om jah förstått rätt?

    Bra att vi har varandra här att tjöta med :) kram på er!!

Svar på tråden Letrozol - följas åt?