• Äldre 21 Feb 09:10
    40322 visningar
    2249 svar
    2249
    40322

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Äldre 7 Mar 13:50
    #81
    Lunne skrev 2019-03-07 10:40:07 följande:

    Undrar varför just min läkare tycker att Letrozol ska tas på morgonen =/ Får fråga det i detalj nästa gång...


    Fråga det, då det det verkar som att många inte sagt något om vilken tid på dygnet men att man ska ta samma tidpunkt
  • Äldre 7 Mar 20:05
    #82

    Ingen aning faktiskt om man ska ta på morgonen eller kvällen men jag har tagit på morgonen för att inte glömma.

    Har också alltid ont i huvudet och trött som bara den dem dagarna.

  • Äldre 7 Mar 20:06
    #83

    Glömde skriva, jag är 30 år. Inga barn än tyvärr.

  • Äldre 8 Mar 09:38
    #84

    Vad är status på alla nu?

    Så vi får det samlat, vi är ju några stycken nu.

    Kopiera och fyll i.

    Emphz - ätit letrozol kur, klar 7/3, inväntar vul 11/3

  • Äldre 8 Mar 12:21
    #85
    emphz skrev 2019-03-08 09:38:21 följande:

    Vad är status på alla nu?

    Så vi får det samlat, vi är ju några stycken nu.

    Kopiera och fyll i.

    Emphz - ätit letrozol kur, klar 7/3, inväntar vul 11/3


    Efterlängtadsen2014 - ätit Provera 3 dagar, 7 dagar kvar sen börja med letrozol på menstruationsdag 3.
  • zey
    Äldre 8 Mar 13:19
    #86

    Hej tjejer!

    Hoppas jag också kan hoppa in här, har läst tråden ett tag.

    Jag och min man har försökt få till ett syskon sedan mars 2018 (första barnet blev till på första försöker). Kände ganska snabbt att min cykel var annorlunda så i höstas tog jag kontakt med en privat gyn. Fick konstaterat lågt AMH värde, påväg in i klimakteriet och få ägg = chock.

    Började med letrozol (+otriville), äggen växer fint men inget plus än.. fått besked att försöka max i 6 månader själva sedan måste vi vidare till IVF. Tog faktiskt tag och sökte ivf klinik förra veckan eftersom de har minst 3 månaders väntetid. Känns skönt, men konstigt.

    Ska i alla fall fortsätta med letrozol fram tills dess!

    Skriver upp mig på listan :)!

    Emphz - ätit letrozol kur, klar 7/3, inväntar vul 11/3

    Efterlängtadsen2014 - ätit Provera 3 dagar, 7 dagar kvar sen börja med letrozol på menstruationsdag 3.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3.

  • Äldre 8 Mar 17:07
    #87

    Vilket bra intiativ, blir så rörigt efter ett tag.

    Idag var jag på mitt andra vul på denna kur och nu hade äggblåsan växt till 15,5mm!! Så nu blir det verkstad här hemma. Men nytt vul nästa vecka då man vill säkerställa att den lossat och ej gått i regress.

    Listan:

    Emphz - ätit letrozol kur, klar 7/3, inväntar vul 11/3

    Efterlängtadsen2014 - ätit Provera 3 dagar, 7 dagar kvar sen börja med letrozol på menstruationsdag 3.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3.

    MariaMi - Letrozol kur 3, klar 28/2, varit på två vul nu en äggblåsa idag som är 15,5mm, nytt vul 13/3

  • Äldre 8 Mar 17:59
    #88

    Hej!

    Snubblade över denna tråden och kände bara ja! Jag vill följas åt.

    Jag och min man har försökt få barn i 3 år helt utan resultat. Vi har försökt få hjälp i 1,5 år, men hela tiden nekats då de menar att i Skåne behöver både vara över 25. Min man fyller 26 och jag 25 i sommar. I januari ringde jag i min förtvivlan till kliniken och sa att något måste ni kunna hjälpa oss med. Så mens 12/2, letrozol på cd 3-7, vul på cd14 visade två stora äggblåsor ca 20mm styck, Ovitrelle cd 15, idag är cd 25 dvs för mig bim -3.

    Vill hoppas, men vågar knappt! Ser att några av er är lika gamla/yngre och ändå fått hjälp, så de här att det skiljer sig mellan kliniker kan man ju minst sagt säga!

  • Äldre 8 Mar 18:01
    #89

    Listan:

    Emphz - ätit letrozol kur, klar 7/3, inväntar vul 11/3

    Efterlängtadsen2014 - ätit Provera 3 dagar, 7 dagar kvar sen börja med letrozol på menstruationsdag 3.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3.

    MariaMi - Letrozol kur 3, klar 28/2, varit på två vul nu en äggblåsa idag som är 15,5mm, nytt vul 13/3

    mallanbus - letrozol kur 1 klar 18/2, vul 25/2, ovitrelle 26/2, bim 11/3.

  • Äldre 8 Mar 19:13
    #90

    Hej på er!

    Har läst igenom tråden nu och hoppar gärna med här. Försöker få första barnet, försökt sen september-17 men fått hjälp sedan oktober-18. Hunnit med 4 kurer letrozol +ovitrelle. Uppehåll denna månad för att göra spolning av äggledarna, beroende på resultat får vi sedan fortsätta med letrozole eller gå vidare med ivf.

    Håller tummarna för er alla!

Svar på tråden Letrozol - följas åt?