• Äldre 21 Feb 09:10
    39669 visningar
    2249 svar
    2249
    39669

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Äldre 8 Mar 21:28
    #91

    Kul att ni gillade konceptet. Vi kan väl försöka uppdatera listan så fort vi tycker det hänt nåt i vår egen resa?

    Så glad att jag nu har mer koll på var alla är!!

    Fan vad bra vi är som kämpar!!

  • Äldre 8 Mar 22:21
    #92

    Listan:

    Emphz - ätit letrozol kur, klar 7/3, inväntar vul 11/3

    Efterlängtadsen2014 - ätit Provera 3 dagar, 7 dagar kvar sen börja med letrozol på menstruationsdag 3.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3.

    MariaMi - Letrozol kur 3, klar 28/2, varit på två vul nu en äggblåsa idag som är 15,5mm, nytt vul 13/3

    mallanbus - letrozol kur 1 klar 18/2, vul 25/2, ovitrelle 26/2, bim 11/3.

    Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna

  • Äldre 8 Mar 22:31
    #93

    Listan:

    Emphz - ätit letrozol kur, klar 7/3, inväntar vul 11/3

    Efterlängtadsen2014 - ätit Provera 3 dagar, 7 dagar kvar sen börja med letrozol på menstruationsdag 3.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3.

    MariaMi - Letrozol kur 3, klar 28/2, varit på två vul nu en äggblåsa idag som är 15,5mm, nytt vul 13/3

    mallanbus - letrozol kur 1 klar 18/2, vul 25/2, ovitrelle 26/2, bim 11/3.

    Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

  • Äldre 8 Mar 22:53
    #94

    Listan:

    Emphz - ätit letrozol kur, klar 7/3, inväntar vul 11/3

    Efterlängtadsen2014 - ätit Provera 3 dagar, 7 dagar kvar sen börja med letrozol på menstruationsdag 3.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3.

    MariaMi - Letrozol kur 3, klar 28/2, varit på två vul nu en äggblåsa idag som är 15,5mm, nytt vul 13/3

    mallanbus - letrozol kur 1 klar 18/2, vul 25/2, ovitrelle 26/2, bim 11/3.

    Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

    GlitterLina- 8/3 mensdag 3, 1a dubbeldos letrozol.

  • Äldre 9 Mar 07:10
    #95

    Wow vad många vi är! Vad roligt :)

  • Äldre 9 Mar 19:33
    #96
    MariaMi skrev 2019-03-09 07:10:50 följande:

    Wow vad många vi är! Vad roligt :)


    Håller med! Vänta mig inte alls denna responsen när jag startade tråden. Kul!!
  • Äldre 9 Mar 19:33
    #97
    MariaMi skrev 2019-03-09 07:10:50 följande:

    Wow vad många vi är! Vad roligt :)


    Håller med! Vänta mig inte alls denna responsen när jag startade tråden. Kul!!
  • Äldre 9 Mar 19:34
    #98
    MariaMi skrev 2019-03-09 07:10:50 följande:

    Wow vad många vi är! Vad roligt :)


    Håller med! Vänta mig inte alls denna responsen när jag startade tråden. Kul!!
  • Äldre 10 Mar 08:25
    #99

    Förra fredagen (1/2 2019) va ja överlycklig , ett plus bara 9 dagar efter äl.

    Igår fredag försvann den känslan, plusset borts... mina 3 små pyttesmå blödningar ja haft 3 olika nätter va MF.

    Nu ligger ja här å grinar, känner mig misslyckad som kvinna allt bara för den här skiten PCO.

    När ja fick reda på att ja hade PCO sa läkaren att blir du gravid kommer det sluta me MF för din kropp tror att du e kille hormonmässigt. De va 9 år sen, dom orden ekar verkligen i huvudet på mig nu....

    Mina ägg växer jättebra me Letrozol, lite för bra sa läkaren sist vid vul. Blir ju befruktad oxå men sen stöter kroppen bort det som ska bli något.

    Denna gången stötte kroppen bort alla 3 befruktade ägg. Kunde inte ett få vara kvar...

    Som sagt misslyckad....

    4 omgångar me Letrozol

    2 gånger blev inget trots Otrivell

    2 gånger MF (dessa utan Otrivell)

    Tvillingar - trillingar

    Igår kom första mensen efter missfallet.

    På vul 25/2 hade ja haft ÄL 2 dagar tidigare så då tänkte vi nu jäklar men nääää...

    Jäkla skit detta. Fattar inte riktigt, den veckan ja hade ÄL låg vi hela jäkla tiden ändå blev ja inte gravid.

    Börjar starkt tro att de e fel på mig å att vår dotter på 2,5år verkligen e ett supermirakel.

    Mannen å ja pratade igår å han sa att de gör så ont att se mig så lessen varje gång de inte blir något. Va fasiken ska man göra för å inte bli så lessen?

    Vi funderar på å testa å hoppa Letrozol denna gången för å testa om de skulle funka ändå me tanke på att letrozolen gör att ja får flera äggblåsor.

    Hört att man får lättare missfall vid flerbörd å båda mina missfall så har det varit flerbörd, en gång tvillingar å nu senaste trillingar.

    Någon som har koll på om de e så?

  • Äldre 10 Mar 18:06
    Phie84 skrev 2019-03-10 08:25:23 följande:

    Förra fredagen (1/2 2019) va ja överlycklig , ett plus bara 9 dagar efter äl.

    Igår fredag försvann den känslan, plusset borts... mina 3 små pyttesmå blödningar ja haft 3 olika nätter va MF.

    Nu ligger ja här å grinar, känner mig misslyckad som kvinna allt bara för den här skiten PCO.

    När ja fick reda på att ja hade PCO sa läkaren att blir du gravid kommer det sluta me MF för din kropp tror att du e kille hormonmässigt. De va 9 år sen, dom orden ekar verkligen i huvudet på mig nu....

    Mina ägg växer jättebra me Letrozol, lite för bra sa läkaren sist vid vul. Blir ju befruktad oxå men sen stöter kroppen bort det som ska bli något.

    Denna gången stötte kroppen bort alla 3 befruktade ägg. Kunde inte ett få vara kvar...

    Som sagt misslyckad....

    4 omgångar me Letrozol

    2 gånger blev inget trots Otrivell

    2 gånger MF (dessa utan Otrivell)

    Tvillingar - trillingar

    Igår kom första mensen efter missfallet.

    På vul 25/2 hade ja haft ÄL 2 dagar tidigare så då tänkte vi nu jäklar men nääää...

    Jäkla skit detta. Fattar inte riktigt, den veckan ja hade ÄL låg vi hela jäkla tiden ändå blev ja inte gravid.

    Börjar starkt tro att de e fel på mig å att vår dotter på 2,5år verkligen e ett supermirakel.

    Mannen å ja pratade igår å han sa att de gör så ont att se mig så lessen varje gång de inte blir något. Va fasiken ska man göra för å inte bli så lessen?

    Vi funderar på å testa å hoppa Letrozol denna gången för å testa om de skulle funka ändå me tanke på att letrozolen gör att ja får flera äggblåsor.

    Hört att man får lättare missfall vid flerbörd å båda mina missfall så har det varit flerbörd, en gång tvillingar å nu senaste trillingar.

    Någon som har koll på om de e så?


    Hej

    Beklagar ditt missfall :( så jobiggt när man får det :(

    Ja jag har hört att tvillinggraviditet eller fler är mer riskfyllt.

    Fick du se på vul att det va 3 stycken foster? Eller va det innan du plussa du fick se att det va 3 äggblåsor?

    Har du testat krämen progesterall?

    Den ska vara till hjälp, liksom så att äggen sätter sig ordentligt. Man tar den när man vet att man haft ägglossning, alltså strax efter ägglossning e slut inte innan & fram till man får mens. Blir man gravid så fortsätter man stryka på den tills tuben e slut eller fram till v 12

Svar på tråden Letrozol - följas åt?